AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 hei! Fant ikke noe svar på akkurat det jeg lurte på. Har lyst til å bleke tennene etter å ha blitt ferdig med tannregulering. Men så har jeg to biter av plastikk, som er limet på kanten av hjørnetennene. Hvordan blir det da med bleking? Kjeveortopeden min sa at per idag, så fantes det ingen bevis for at bleking av og til, er skadelig. Men man vet jo ikke enda. Men han sa også at plastbitene ikke kan blekes? Hva kan jeg gjøre da? Om jeg ført bleker tennene og så får satt på evntuelle nye biter, i samme farge som tennene da har fått. Men de ordentlige tennene vil vel bli mindre hvit etter hvert og da blir jo plastbitene igjen, for lyse...? :s
Lilandry Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Jeg har lurt på det samme, bare fordi jeg har porselens bit på den ene framtanna. Jeg fikk det samme svaret, at biten da ikke ville blekes. Da tenkte jeg det samme som deg... Du sa noe som jeg ikke har tenkt på før, at tennene vil etterhvert miste effekten av blekingen. Uansett så er min bit utrolig dårlig utført, så den er synligere nå enn den var før, itillegg er den skjev! Så dette er noe jeg vurderer også, ønsker det fantest en løsning... Er jo ikke helt bra om en blir avhengig av å bleke tennene slik at ikke biten blir synlig og ikke minst blir det dyrt...!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Håper noen har et godt råd til oss Og at det finnes en løsning! Jeg kan også få de to bitene i porselen hvis jeg vil, men har ikke giddet gjort det enda. Funker greit med plast så langt.
Bluegreen Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 hei! Fant ikke noe svar på akkurat det jeg lurte på. Har lyst til å bleke tennene etter å ha blitt ferdig med tannregulering. Men så har jeg to biter av plastikk, som er limet på kanten av hjørnetennene. Hvordan blir det da med bleking? Kjeveortopeden min sa at per idag, så fantes det ingen bevis for at bleking av og til, er skadelig. Men man vet jo ikke enda. Men han sa også at plastbitene ikke kan blekes? Hva kan jeg gjøre da? Om jeg ført bleker tennene og så får satt på evntuelle nye biter, i samme farge som tennene da har fått. Men de ordentlige tennene vil vel bli mindre hvit etter hvert og da blir jo plastbitene igjen, for lyse...? :s Hei! Jeg har en porselensbro og mens jeg ventet på denne hadde jeg hardplast i noen måneder. Jeg drakk ikke kaffe, røyket ikke og drakk ikke rødvin og alikevel ble disse tennene skikkelig gule. Da jeg spurte tannlegen hvorfor sa han at det var fordi stoffet som er i tannkremer som lysner tennene reagerer med plasten og gjør den GUL! Vet ikke om det er samme virkestoff som i annen tannbleking, men det er verdt å være obs på, for herregud de ble gule. Når det gjelder porselen er jeg mer usikker. Jeg bruker å ta en runde på dem samtidig som jeg tar mine ekte tenner fordi jeg i allefall mener å kunne se at de blir lysere fordi jeg får tatt den overfladiske misfargingen jeg ikke får tatt med tannbørste. Håper det ga mening
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Hei =) TS som skriver. Jeg kan ikke se noen forskjell på mine plasttenner og de andre, men de kunne nok vært hvitere. Har brukt den Solidox tannkremen for at tennene skal bli hvitere av og til, men ikke merket noen forskjell. Men har ikke brukt den så mye da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå