Gå til innhold

Effektivt mot køsnikere

Fremhevede innlegg

Skrevet

For litt siden ble jeg vitne til noe på kiosken som jeg skulle ønske hadde skjedd oftere. Det har seg slik at jeg er alt for beskjeden og lite frempå til å si fra til køsnikere. Dette vet de å utnytte når de merker at mine albuer ikke er spisse nok. Men idet en mann var i ferd med å bane seg forbi meg i køen så damen bak disken smilende på meg, og sa, jeg tror du var neste? Snikeren trakk seg slukøret til siden, og så enkelt kan det altså gjøres. Til og med avis-snikeren bak meg (en av de som tror man kan snike hvis man bare skal ha avis) stoppet opp i det han skulle til å strekke frem mynten over min skulder. Det hadde blitt en bedre handlehverdag for beskjedne køståere som meg om flere hadde vært så flinke til å følge med som denne kioskansatte. :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må innrømme at da jeg så overskriften lurte jeg fælt på hva en KØS-niker var :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Mens jeg kunne ønske folk som faktisk tør si i fra hadde giddet litt oftere. Jeg har venner som absolutt ikke er redd for å si sin mening i offentligheten, men sjelden gidder å si ifra når folk oppfører seg dårlig. Jeg synes dette muliggjører at folk kan holde på som de vil uten hensyn til normer. Jeg sier alltid 'det var nok jeg som var først' mens jeg møter blikket til den ansatte, og da pleier snikeren å mumle noe og se ned i bakken. Jeg bare orker ikke at voksne folk ikke oppfører seg. Jeg prøver å forestille meg at køsnikerne er mennesker med jobber som regnskapsfører eller bussjåfør og håper ikke de er like regelslurvete i jobben sin som de er i dagliglivets!

Skrevet

Det er da ikke alltid man er klar over at man er en køsniker. Dersom folk står litt her og der foran kassene i køen så er det ikke alltid like lett å vite hvem som er først. Dersom jeg blir ekspedert og en annen kunde sier at det var faktisk hennes tur så er det helt greit for meg. Sier kanskje noe som den er grei mm. Er jo ikke mer å si til det. Blir overhode ikke flau av sånt.

Er jeg i tvil og ingen av oss kunder er blitt ekspedert så sier jeg noe sånt at jeg tror du var først? Da kan den andre kunden si jo, det stemmer eller si at jeg faktisk var først.

Synes sånn kø hvor man står etter hverandre er best jeg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...