Gå til innhold

refusjons på flyskatter på avbestilt bilett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble syk før en reise for litt siden, hadde forsikng, men den dekker ikke skatte-delen, som viser seg å være 1300 kroner. Av dette tilbyr det generøse selskapet meg 89 kroner. (minus 250 i gebyr for at marco polo førte gjennom refusjonssøknaden.)

Til svar fikk jeg at noen skatter refunderes ikke, men såvidt jeg kan lese er de pliktig å refundere alt, siden staten ikke krever noe av dem for mitt ubenyttede sete.

Noen som vet noe om dette? Det er litt kinkig siden norsk lovverk bare strekker så langt, men forsikringsselskapet sa at det gjelder alle europeiske land også-

Noen med kunnskap, erfaringer eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flyselskapet selv som tilbakebetaler flyskattene, ikke forsikringsselskapet.

(noen ganger tar forsikringsselskapet på seg jobben med å kreve tilbake og betaler tilbake til kunden, men som hovedregel er det flyselskapet som kan kreves for de pengene)

• 2 uker senere...
Skrevet

De fleste flyseselskaper har nå non-refundable YQ/YR-skatt (fuel surcharge) som ofte er den største skatten. Hvilket flyselskap var det? Det høres riktig ut og jeg trodde da forsikringsselskapet skulle dekke alt som ikke blir refundert? YQ/YR regnes av flyselskapene som en del av nettoprisen. Be om å få spesifisert YQ/YR-skatt..

Skrevet

enig med Bintou, YR/YQ-skatten skal ikke refunderes (kun i enkelte tilfeller), så den skatten skal forsikringsselskapet ta.Vi refunderer ellers alle skatter minus et honorar, oftest et par hundre. Så her vil jeg tro at du skal ha mer igjen, enten fra den ene eller den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...