Gå til innhold

Klarer ikke å konsentrere meg, er blitt så likegyldig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har 3 eksamener de tre kommende ukene, så det er nå det gjelder. Men jeg klarer likevel ikke å konsentrere meg, jeg føler meg så giddalaus og likegyldig. Men det igjen gjør meg så deppa for jeg ønsker jo å gjøre det bra selvfølgelig. Men jeg klarer liksom ikke å ta tak i meg selv. Kan gjerne sitte "hele dagen" med bøkene og lese/gjøre opg, men så blir jeg trøtt i kroppen og så begynner jeg å dagdrømme, og så går jeg innpå dataen...så på slutten av dagen har jeg gjort ganske lite med tanke på at jeg har hatt hele dagen på meg.

Motivasjonstips? Hjelp meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene! Men jeg finner tanken om juleferie veldig motiverende. Bare tre uker igjen, så har jeg ferie i en måned :) Da kan jeg sitte så mye foran PCen og være så giddalaus som jeg vil ;)

Noe annet som funker for meg er å møtes i kollokvier og diskutere stoffet, hvor det er satt på forhånd hva man skal ha lest til hvert møte. Da du liksom lese, for det blir dumt å ikke komme forberedt. Dermed er det enklere å presse seg selv, når man har noen å "svare til".

Skrevet

Jeg har funnet ut at likegyldigheten min gjør at jeg blir mindre eksamensstresset, som igjen gjør at jeg faktisk får mer ut av eksamensperioden. Men dette forutser at man faktisk har fulgt med/har en viss kontroll på stoffet.

Skrevet

Har samme problemet. Riktignok er jeg nettopp ferdig med 1 eksamen da! Men neste er nå på tirsdag, og deretter har jeg en igjen tirsdagen etter.

Den eksamenen jeg hadde nå, hadde jeg flaks på. Var skriftlig og fikk ha fagboka med, så da gikk det jo strålende lett.

Er litt verre med de to neste. Har lest gjennom bøkene, men har, som deg, sittet å dagdrømt for det meste mens lesinga har pågått. Skal ikke påstå at jeg føler meg glup på stoffet jeg bør kunne. Deretter mister jeg sinnsyk motivasjon når jeg ikke får vite hva jeg skal gjøre på eksamen før dagen på eksamen. Som gjør at jeg ikke leser før 20 minutter før jeg skal inn. Dette er sinnsykt slitsomt, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Norge bør endre eksamens-reglene imo :P

Skrevet

Fysisk träning! Det är det absolut bästa rådet jag har att komma med. Kroppen behöver röra på sig för att hjärnan ska fungera optimalt. Det kan vara allt från en promenad på 10 minuter till ett riktigt träningspass. Det kan också vara några stretchövningar varannan timme. Men få igång blodcirkulationen, då piggnar du till och koncentrationen hamnar på topp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...