HopelessFear Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Hva er mest lønnsomt av BSU sparing eller å avsette et vist beløp hver måned? Hva er fordelene med å bruke BSU?
Christina_ Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 BSU sparing har høyere rente (innskuddsrente 1,1% mot BSU på 4,15% i min bank), i tilegg får man 4000 kroner i skattelette dersom man sparer 20000 kroner det året. Mest lønnsomt er BSU!
Betty2 Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Bsu har høyes rente satser. klarer mann å sette av 20 000kr i året så får du 4 000kr i skatte lette. om ikke fult beløp blir oppspart får mann alikevel skattte lette, men da blir det regnet i prosent av det beløpet du ha spart. du får bedre låne tilbud med Bsu sparing. å sette av et fast beløp i mnd på bsu er nok mest lønnsom i lengde, men det er jo veldig greit å ha en buffer konto utnom og, til uforusette utgifter, man kan ha begge deler.
zzn Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Du får høyere rente, og 20% av beløpet tilbake i form av skattelette. Du får maks sette inn 20 000 i året. Pengene må gå til å kjøpe bolig.
HopelessFear Skrevet 21. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2010 Hvordan blir det når en sparer 12000 i året? Hvordan ser det ut da?
Gjest Airi Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Hvordan blir det når en sparer 12000 i året? Hvordan ser det ut da? Da får du 2400 i skattelette (forutsatt at du har betalt nok skatt). BSU er et veldig lønnsomt alternativ. Rentesatsene er ulike fra bank til bank, men ligger på rundt 4%.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 For all del, spar i bsu hvis du kan avsette pengene. Høyere rente + skattefradrag på 4000, og man kan fint eie bolig samtidig som man sparer i bsu, så lenge man bruker pengene på boligkjøp senere eller til å betale ned lån på eksisterende bolig, men husk aldersregelen på 34 år (tror jeg det var).
Gjest Spinell Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Unnskyld at jeg spør, TS, men har du i det hele tatt lest noe om BSU før du stiller spørsmålene dine her inne? Hvis ikke kan jeg tipse deg om at Google ikke er død, og jeg anbefaler deg absolutt å google BSU og lese om reglene for dette. Alle bankene må forholde seg til samme regler, så vilkårene er like med unntak av hvilken rente du får på pengene du sparer. De eneste som ikke bør spare i BSU er vel de som: 1. aldri skal kjøpe seg bolig 2. ikke tjener så mye penger at de får nytte av skattefordelen
HopelessFear Skrevet 22. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2010 Unnskyld at jeg spør, TS, men har du i det hele tatt lest noe om BSU før du stiller spørsmålene dine her inne? Hvis ikke kan jeg tipse deg om at Google ikke er død, og jeg anbefaler deg absolutt å google BSU og lese om reglene for dette. Alle bankene må forholde seg til samme regler, så vilkårene er like med unntak av hvilken rente du får på pengene du sparer. De eneste som ikke bør spare i BSU er vel de som: 1. aldri skal kjøpe seg bolig 2. ikke tjener så mye penger at de får nytte av skattefordelen Jeg har lest noe om bsu før jeg lagde emnet. Men jeg vet ikke nok eller ikke forstår stoffet som står om det. Er det så vanskelig å skjønne?
Gjest Spinell Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Jeg har lest noe om bsu før jeg lagde emnet. Men jeg vet ikke nok eller ikke forstår stoffet som står om det. Er det så vanskelig å skjønne? Beklager at jeg spurte som jeg gjorde, men utfra spørsmålene dine virket det som om BSU var totalt ukjent begrep som du ba om forklaring på.
Nynaeve Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Unnskyld at jeg spør, TS, men har du i det hele tatt lest noe om BSU før du stiller spørsmålene dine her inne? Hvis ikke kan jeg tipse deg om at Google ikke er død, og jeg anbefaler deg absolutt å google BSU og lese om reglene for dette. Alle bankene må forholde seg til samme regler, så vilkårene er like med unntak av hvilken rente du får på pengene du sparer. De eneste som ikke bør spare i BSU er vel de som: 1. aldri skal kjøpe seg bolig 2. ikke tjener så mye penger at de får nytte av skattefordelen Tja, nummer en er en sannhet med visse modifikasjoner. Det er få banker som tilbyr så god rente på vanlig sparekonto. Det eneste du taper er skattefradraget, som du da må betale tilbake om du bruker dem på noe annet en bolig. Bør absolutt vurderes av alle, selv om de ikke tenker på å kjøpe bolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå