Gjest Iah Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Jeg ble på et tidspunkt tvunget til å installere denne nye MSN'en. Jeg hater jo forandringer, og har derfor omtrent ikke vært pålogget siden. Det jeg lurer på er hvordan jeg i all verden blir kvitt fullt navn der. Det er jo ikke interessant at navnet mitt skal være Iah Hansen. Jeg vil bare ha fornavn, men når jeg forsøker å endre får jeg beskjed om at jeg må skrive inn etternavnet mitt. Jeg har ingen ukjente på min MSN, så slik sett er det ikke farlig, men jeg synes jo det er litt i overkant formelt. Noen som vet om noen løsning på dette?
Gjest Awsome Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Fjern alt utenom forbokstaven, så står det bare Iah H. istede...
Trampe Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Jeg er rimelig irritert over det der jeg også... Har de virkelig fjerna funksjonen med nick?? Og er det sånn at det da automatisk er Iah H. som står som avsender på mail også? Jeg bruker hotmailen litt i studiesammenheng også, og da er det kjekt at det står fullt navn på avsender... Den forrige versjonen skilte jo mellom nick på msn og navn på hotmail. For en gangs skyld håper jeg at jeg er blond og ikke har funnet ut av det enda...!
Gjest Iah Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Fjern alt utenom forbokstaven, så står det bare Iah H. istede... Dette er jo selvsagt også et alternativ, men dette er heller på ingen måte optimalt. Jeg ønsker ikke at etternavnet mitt skal brukes på MSN i det hele tatt. Synes denne endringen er helt idiotisk!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Elsker det jeg.Slepper å gjette hvem jeg snakker med 1
Gjest Iah Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Elsker det jeg.Slepper å gjette hvem jeg snakker med Ja, jeg skjønner at det er flott for noen. Men som jeg nevnte i startinnlegget mitt. Jeg har ikke særlig mange på min MSN, og alle er mennesker jeg kjenner godt og som uansett vet både etternavnet mitt og til og med adressen min.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Utrolig irriterende.. Samboer klarte selvfolgelig laste ned nye MSN, selv om jeg ba ham ikke gjøre det:) Så nå har jeg da fornavnet mitt, og jeg plasserte en X som etternavn.. veitfaen hvordan jeg får det bort.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Utrolig plagsomt ja. Jeg omgjorde etternavnet mitt til en punktum. Jeg bruker en Gmail-adresse som msn-adresse, så navnet i mailen blir ikke endret. Eventuelt kan man laste ned en annen messengerklient, som Pidgin.
Gjest Iah Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Eventuelt kan man laste ned en annen messengerklient, som Pidgin. Det er nok dette som blir løsningen for meg, hvis det viser seg at det faktisk ikke er mulig å la etternavnfeltet stå åpent.
Gjest Raindrops Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 Såvidt jeg har forstått så viser du bare fornavn til de du snakker med, selv om du ser hele navnet selv.
Gjest Iah Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Såvidt jeg har forstått så viser du bare fornavn til de du snakker med, selv om du ser hele navnet selv. Nei, dette stemmer ikke. Jeg har spurt. Og de forteller at de ser "Iah Hansen sier:"
Gjest Raindrops Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 Huh, så irriterende. Jeg ser ikke etternavnet til kontaktene mine, selv om de har lastet ned nyeste.
Gjest Iah Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Hmm, kanskje det er noe som kan fikses i innstillinger? *Sjekke ut*
Gjest Applestore Skrevet 27. november 2010 #14 Skrevet 27. november 2010 Irriterer meg frytelig over det selv. Har ei på MSN som satte et helt random navn, og har vurdert det selv. Mye bedre med nick og slikt
Gjest Anjelika Skrevet 27. november 2010 #15 Skrevet 27. november 2010 Det irriterer meg også! Jeg visste om det, så jeg hadde ikke tenkt å laste ned. Men i et sløvt øyeblikk klarte jeg å klikke ja på å laste ned noe windows live-oppdateringer og fikk meg den nye msn-en Jeg endret bare etternavnet mitt til et tegn, så det går jo greit. Men rar løsning, mange jeg kjenner endrer nick til masse tulleting hele tiden, men nå må man i stedet gå inn på msn-profilen og endre hele navnet der, og det må være fornavn-etternavn. Teit. Irriterer meg også over et par andre ting, som at man ikke kan snakke med folk imens man står som "frakoblet" og at den automatisk fyrte opp webcamet mitt til folk. Jeg ble så paranoid at jeg teipet en lapp foran, haha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå