Lyra Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Vi har en naturfarga Karlstad-sofa fra Ikea som har blitt full av flekker. Har vasket putetrekkene uten at det hjalp noe. Har noen prøvd å farge slike trekk? Tenker da å farge putetrekkene, ikke det til selve sofaen.
flickan Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Det kommer an på hva slags materiale stoffet er av. Om det ikke er syntetisk kan det farges. Det enkleste er å farge det i maskin på minst 40 grader.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Jeg har en stol med offwhite trekk som jeg farga brunt...Det ble ikke fint. Sømmene var ikke fargeekte og fargen ble litt blass. I tillegg falmet fargen der sola kom inn gjennom vinduet. Kjøpte nytt trekk fra Bemz og ble fornøyd. Har også en sofa fra Ikea med offwhite trekk. Den hadde noen flekker og jeg var i ferd med å gi den opp...Men så prøvde jeg flekkspray, spraya godt på og vasket få deler av gangen...Resultatet ble kjempebra....Et par flekker som ikke ville helt bort men der la jeg et lammeskinn. Lykke til :-)
flickan Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Det er riktig, sømmene er som regel i nylon, og vil derfor ikke ta farge. Ofte er også selve stoffet delvis syntetisk, og da vil det ta farge dårligere.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Har du prøvd å vaske med Vanish white? Den tok flekker hos meg som vanlig vaskepulver ikke tok. Opplevde det med at en bomullsjakke var sydd med nylontrå. Det ble svart jakke med hvit søm. Ikke pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå