AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #1 Del Skrevet 21. november 2010 Dette er ikke noe spørsmål om jeg er sammen med mannen jeg "dater" eller ei, jeg er sikker på hvor jeg står Men etter at jeg har snakket med noen venner og venninner så skjønner jeg at her er det forskjellige meninger. Noen mener man er kjærester med en gang, noen når man har hatt sex og noen igjen når man har truffet familien til hverandre. Ikke bestandig man definerer det heller. Når mener du man er kjærester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 21. november 2010 #2 Del Skrevet 21. november 2010 Vi ble kjærester da alle andre begynte å definere oss som kjærester. Plutseig ble jeg presenterts som "dama til X" av kompisene hans, for eksempel. "Jaha?", tenkte jeg, men da var det like greit å bare definere oss som det selv også. Det er vel noe som ikke er forhåndsdefinert, og som kan fortone seg forskjellig fra forhold til forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 21. november 2010 #3 Del Skrevet 21. november 2010 Når du ikke har lyst til å ligge med noen andre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #4 Del Skrevet 21. november 2010 Når du ikke har lyst til å ligge med noen andre. Den fikk du et pluss for waco Og jeg er helt enig, men vil legge til "Den dagen du ikke tenker på andre". TS (som plutselig ble presentert som "dama mi" av fyren jeg bare datet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 21. november 2010 #5 Del Skrevet 21. november 2010 Det er vel litt forskjellig. Men det viktigste er vel å være enig om å kalle seg for kjærester. Og når det føles rett for begge to. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dumlis Skrevet 21. november 2010 #6 Del Skrevet 21. november 2010 Når du ikke har lyst til å ligge med noen andre. Enig! Når man rett og slett ikke kan tenke seg å vere med noen andre enn den man er "sammen" med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2010 #7 Del Skrevet 21. november 2010 Når man rett og slett ikke kan tenke seg å vere med noen andre enn den man er "sammen" med. Men dette kan jo skje før man har blitt særlig kjent engang.Når jeg begynner å bli interessert i èn gutt,er alle andre totalt uinteressante.Jeg trenger ikke å ha snakket så mye med han engang.Jeg synes at forholdet bør defineres i fellesskap.Kjipt hvis den ene går rundt og innbiller seg at den har kjærste,mens den andre anser seg som singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 21. november 2010 #8 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Men dette kan jo skje før man har blitt særlig kjent engang.Når jeg begynner å bli interessert i èn gutt,er alle andre totalt uinteressante.Jeg trenger ikke å ha snakket så mye med han engang.Jeg synes at forholdet bør defineres i fellesskap.Kjipt hvis den ene går rundt og innbiller seg at den har kjærste,mens den andre anser seg som singel. Enig Jeg var forelska i kjæresten, og tenkte ikke på andre, leeeeenge før vi så mye som var på talefot. Den ene parten kan ikke bestemme at man er sammen. Endret 21. november 2010 av Airi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flinkpike Skrevet 21. november 2010 #9 Del Skrevet 21. november 2010 Når du ikke har lyst til å ligge med noen andre. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #10 Del Skrevet 21. november 2010 "Når du ikke har lyst til å ligge med noen andre!" Hvor langt må dere egentlig ha kommet med en fyr, før dere slutter å ville ha sex med andre..? :klø: Er visst veldig monogam jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 21. november 2010 #11 Del Skrevet 21. november 2010 "Når du ikke har lyst til å ligge med noen andre!" Hvor langt må dere egentlig ha kommet med en fyr, før dere slutter å ville ha sex med andre..? :klø: Er visst veldig monogam jeg... Jeg og, ser det ut til. Jeg har til dags dato ikke hatt sex med flere personer i samme periode, og ikke hatt lyst til det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 21. november 2010 #12 Del Skrevet 21. november 2010 När folk börjar säga bådas namn som samma person. :gjeiper: "Ska vi bjuda hit Anna och Erik?" istället för "Ska vi bjuda hit Anna? Hon kan bjuda med Erik också om hon vill". När man faktiskt känner sig som ett par och folk uppfattar en som ett par. Det är min definition! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No_glitter Skrevet 22. november 2010 #13 Del Skrevet 22. november 2010 For min del vil jeg gjerne vite at vi står på samme sted, så jeg og kjæresten snakket om det for å være enige om at vi var sammen. Da Facebookstatusen ble endret var det jo offisielt da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 22. november 2010 #14 Del Skrevet 22. november 2010 Når du ikke har lyst til å ligge med noen andre. Sjeldent enig med waco, men enig i denne! Jeg var enormt redd for å forelske meg i forelskelsen da jeg traff han jeg nå er gift med. Så stod jeg en gang på badet og prøvde å se for meg fysisk nærhet med andre, generellt, og med gamle flammer. Jeg ble skikkelig kvalm og lei meg... Da følte jeg meg trygg på at dette var et ordentlig kjæresteforhold, ja! Ellers har jeg faktisk flere kompiser som også mener et stort tegn er når man holder hender ute i offentlig, i edru tilstand! Er forsåvidt noe i det, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dumlis Skrevet 22. november 2010 #15 Del Skrevet 22. november 2010 Men dette kan jo skje før man har blitt særlig kjent engang.Når jeg begynner å bli interessert i èn gutt,er alle andre totalt uinteressante.Jeg trenger ikke å ha snakket så mye med han engang.Jeg synes at forholdet bør defineres i fellesskap.Kjipt hvis den ene går rundt og innbiller seg at den har kjærste,mens den andre anser seg som singel. Ser den! Helt enig i at det må defineres sammen! Og har opplevd at det ikke er å så lett å gå å lure på "hvor dette går henne". Så dialog er ganske viktig her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 22. november 2010 #16 Del Skrevet 22. november 2010 Når begge muntlig/skriftlig bekrefter at de ønsker et slikt forhold til den andre. Det trenger ikke være så utrolig formelt, da. Alt fra "Så... Er vi liksom kjærester nå, eller?", til "Jeg vil gjerne vite hvor vi står. Er det deg og meg nå?" funker. Det er mange som er kjærester, helt uten at de har snakket om det, men jeg synes det er greit å ta det opp, så vet man at begge ønsker det samme. Pulevenner kan fint oppføre seg som kjærester de også, men det er jo ganske leit om den ene ser på det som sex og uforpliktende moro, mens den andre tror det er snakk om et seriøst kjærlighetsforhold. Jeg synes rett og slett det er litt rart å plutselig være kjærester, bare fordi noen andre har definert deg som "Dama til Per". Det bør jo være de to partene i forholdet som definerer hva slags forhold de skal ha. Man har aldri noen garanti for at et forhold vil vare, men det blir sært å få barn med en andre mennesker kaller "kjæresten til Mari", når han selv aldri har sagt noe om hvordan han ser for seg fremtiden med deg. Viktig å kunne snakke om følelser og fremtidsutsikter sammen, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 22. november 2010 #17 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Jeg synes rett og slett det er litt rart å plutselig være kjærester, bare fordi noen andre har definert deg som "Dama til Per". Det bør jo være de to partene i forholdet som definerer hva slags forhold de skal ha. Man har aldri noen garanti for at et forhold vil vare, men det blir sært å få barn med en andre mennesker kaller "kjæresten til Mari", når han selv aldri har sagt noe om hvordan han ser for seg fremtiden med deg. Viktig å kunne snakke om følelser og fremtidsutsikter sammen, synes jeg Må vel legge til at det var et gjensidig ønske hos oss også da. Det var bare litt satt på spissen^^ Vi hadde ikke tatt praten om hvor vi sto, men den tok vi selvsagt da vi skjønte at omgivelsene oppfattet oss som et par. Det var sparket jeg trengte, jeg har hatt en motstand til å binde meg. Men han her er så absolutt verdt det Endret 22. november 2010 av Airi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 22. november 2010 #18 Del Skrevet 22. november 2010 Må vel legge til at det var et gjensidig ønske hos oss også da. Det var bare litt satt på spissen^^ Vi hadde ikke tatt praten om hvor vi sto, men den tok vi selvsagt da vi skjønte at omgivelsene oppfattet oss som et par. Det var sparket jeg trengte, jeg har hatt en motstant til å binde meg. Men han her er så absolutt verdt det Ja, det er jo bare fint hvis en kommentar fra andre kan føre til at man tar den praten og blir enige om hva man vil. Jeg mente bare at det å ikke avkrefte en persons uttalelse om "kjæresten til Per", ikke er det samme som at vedkommende ønsker et seriøst forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 22. november 2010 #19 Del Skrevet 22. november 2010 Den fikk du et pluss for waco Og jeg er helt enig, men vil legge til "Den dagen du ikke tenker på andre". TS (som plutselig ble presentert som "dama mi" av fyren jeg bare datet) Den dagen du ikke tenker på andre, jeg trodde den dagen først kom med døden. Mange har søte tanker om x`er flere tiår etterpå, men det er ikke til hinder for full kjærlighet med sin elskede partner. Og mange tenker også søtt om mennesker de aldri skal kysse av og til. Ekte kjærester synes jeg man er når man har BESTEMT SEG for å holde sammen i trofast kjærlighet. Det beste er om begge to har bestemt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ila Skrevet 22. november 2010 #20 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg vil si det er når man en stund har hengt sammen på mer basis enn f eks "pulevenner", altså f eks over en lengre periode (alt fra noen uker til mange mnd) regelmessig (forhåpentligvis ofte) sett filmer sammen, spist middag, sovet sammen osv. Da er man i hvertfall så godt som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå