Gå til innhold

Puss i øyet, 21 mnd gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en gutt på 21 mnd som aldri har hatt puss i øyet noen gang. Så idag, har han fått litt. Jeg vasker det bort, men etter litt kommer det tilbake.

Noen som vet hva det kan være? Han er ikke plaget på noe annet vis, er ikke rød på øyehviten og allmenntilstanden er helt fin. Men dette gulhvite pusset dukker opp i øyekroken etter en liten stund etter jeg har vasket det vekk igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre eller hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig er det øyebetennelse, det høres helt likt ut som når min gutt har hatt det.

Øyebetennelse er svært smittsomt, så du bør ikke sende ungen i bhg før han har begynt på medisiner (det er i allefall regelen i vår bhg). Kontakt legen i morgen tidlig, si at du har mistanke om øyebetennelse. Så får du resept på øyedråper eller salve.

det finnes visstnok ulike typer øyebetennelse, og den ene typen trengs visst ikke medisiner til. Men det bør jo uansett en lege avgjøre.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Mest sannsynlig er det øyebetennelse, det høres helt likt ut som når min gutt har hatt det.

Øyebetennelse er svært smittsomt, så du bør ikke sende ungen i bhg før han har begynt på medisiner (det er i allefall regelen i vår bhg). Kontakt legen i morgen tidlig, si at du har mistanke om øyebetennelse. Så får du resept på øyedråper eller salve.

det finnes visstnok ulike typer øyebetennelse, og den ene typen trengs visst ikke medisiner til. Men det bør jo uansett en lege avgjøre.

I barnehagen hvor jeg jobber (samme regler i alle barnehager i kommunen), er barna i barnehagen selv om de har øyekatarr/betennelse. De fleste leger er klare på at det er helt greit.

Medisiner deles stort sett ikke ut, men foreldrene får beskjed om å vaske vekk puss med lunkent vann.

I noen tilfeller, hvor det er en bakteriell infeksjon, kan barna få øyesalve. Om det er virus eller bakterie, er opp til legen å avgjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...