AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Hvis en person forteller en annen person at h*ns kjæreste har omkommet i en bilulykke f.eks, kun ment som en spøk, hva vil da konsekvensene være for den personen hvis personen h*an fortalte det til tar selvmord på grunn av det? Vil h*an kunne straffes om det kan bevises (kanskje personen skriver ulykka som grunn i et brev). Og forresten, jeg bare lurer. Jeg har ingen planer om å komme med den slags spøker og tar sterk avstand fra det.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Juridisk så kan du ikke bli dømt da selvmord er en handling man gjør alene.
Gjest Nanette Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Hvorfor skal den personen ta selvmord pga at eksen til den personen den er smamen med, omkom i en bilulykke? Det må være andre grunner til at den personen evt tar selmord. Uansett, tror jeg ikke temaet er diskutabelt her på KG ifølge reglene.
waco Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Har du lest romeo og julie nå? Den ene tar selvmord fordi den trodde at den andre var død?
Gjest Nanette Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Ops jeg misforsto. Det er isåfall en grusom spøk, og ja det KAN få fatale følger. Idioti.
Chiyo Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Tror ikke man kan bli dømt, men så er jo det det faktumet at du må leve med dette på samvittigheten.
fruBeist Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Har du lest romeo og julie nå? Den ene tar selvmord fordi den trodde at den andre var død? Litt forskjell på 1562 og 2010 sånn komunikasjonsmessig.
Pimp Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Litt forskjell på 1562 og 2010 sånn komunikasjonsmessig. so true
Gjest Airi Skrevet 21. november 2010 #9 Skrevet 21. november 2010 Litt forskjell på 1562 og 2010 sånn komunikasjonsmessig.
Ethereal Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Hvis man tar selvmord fordi kjæresten dør så har man allerede en skrue eller to løs. Da mener jeg ikke personen som fant på løgnen kan dømmes for den andres selvmord.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. november 2010 #11 Skrevet 21. november 2010 Hvis en person forteller en annen person at h*ns kjæreste har omkommet i en bilulykke f.eks, kun ment som en spøk, hva vil da konsekvensene være for den personen hvis personen h*an fortalte det til tar selvmord på grunn av det? Vil h*an kunne straffes om det kan bevises (kanskje personen skriver ulykka som grunn i et brev). Og forresten, jeg bare lurer. Jeg har ingen planer om å komme med den slags spøker og tar sterk avstand fra det. Dette syns jeg var et utrolig merkelig spørsmål..
Gjesten Skrevet 21. november 2010 #12 Skrevet 21. november 2010 Man er SYK hvis man spøker med slikt. Det mener jeg alvorlig. Man mangler nødvendige sosiale og følelsesmessige evner om man lyver om slikt.
Mae West Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 § 231. Den, som bevirker eller medvirker til. at en anden tilføies betydelig skade paa legeme eller helbred, straffes for grov legemsbeskadigelse med Fængsel i minst 3 Aar. Har han handlet med Overlæg, kan Fængsel inntil 21 år anvendes, saafremt Forbrydelsen har hat Døden tilfølge. Dette står i Straffeloven. Er ikke jurist så vet ikke om det holder, men i ekstreme tilfeller ville jeg tro det var en mulighet. Var kanskje ett litt morbid spørsmål, men kanskje verdt å tenke over i andre tilfeller. Feks der folk blir "mobbet til døde"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå