Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Normalt sett hva gjør folk på en lørdag/søndag? Er alle med folk og finner på ting (om man ikke drikker), eller kjeder flesteparten seg akkurat som meg? Tenkte å ikke trene i helga siden jeg trener hver dag ellers... Liksom... UANSETT hvem jeg er med og hva jeg gjør, så føler jeg at alle andre gjør noe mer og noe kulere, mens jeg søker spenning bare, men aldri får det!

Jeg jeg normal? :sjenert:

Veldig normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bomullsdott

Hvorfor smaker usunn mat, godteri og brus så mye bedre enn sunn mat? :grine: (Sikkert delte meninger om det, men jeg syns det smaker mye bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor smaker usunn mat, godteri og brus så mye bedre enn sunn mat? :grine: (Sikkert delte meninger om det, men jeg syns det smaker mye bedre).
Fordi det er tre ting som gjør at usunn mat smaker godt: fett, sukker og salt.

Før mennesket ble sivilisert var slike ting vanskelig å komme over, men livsnødvendig for oss, så alt som var fett og søtt ga sårt tiltrengt energi, slik at vi var i stand til å finne neste måltid.

Derfor var det ikke mulig å spise seg usunn på slikt, og dermed var det faktisk ganske sunt.

Men siden kroppen vår har en iboende hunger etter slik mat, så ble samfunnet oppfunnet, slik at vi skulle få tak i sånt, helst uten å reise ræva opp fra sofa og bilsete. Nå er dette bare en pengemaskin, der næringsmiddelindustrien lever av å selge oss "gammelmat" som er stappfull av merverdigheter som det er forsket på akkurat ikke er helseskadelig om det spises i moderate mengder i et ellers sunt kosthold. Men vi stapper i oss slikt hele tiden.

Death by Grandiosa...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har så og si alle oversettere merkelige navn? Er det et krav for å bli oversetter? :fnise:

De fleste har jo fått navn fra foreldrene sine, og en del "oversetternavn" tyder på at foreldrene liker å leke med språk og bruke navn som er litt utenom det vanlige? For å være oversetter må man ha et rikt ordforråd og kunne være språklig minst like kreativ som forfatterne man oversetter, så barn med rare navn har kanskje fått dette gjennom morsmelken i større grad enn barn med vanlige navn? En god del oversettere er vel også tospråklige og har rare navn fordi en av foreldrene kommer fra et annet land. Noen har nok også giftet seg med en nordmann og har blandingsnavn av den grunn. Og så er det selvsagt de som ikke er norske, men som har lært seg norsk.

Norges mest kjente oversetterpar heter forresten Kari og Kjell :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har så og si alle oversettere merkelige navn? Er det et krav for å bli oversetter? :fnise:

Er ikke helt oppdatert i oversetternavnverdenen. Kan du gi meg nåen eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det an å skvulpe melkeglasset så det blir melk utover halve meg, sofaen og golvteppet, uten at det syns på melkeglasset at det mangler noe oppi der i hele tatt? :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til jeg filosoferer mye over er hvorfor er det så logisk at alfabetet står oppført i alfabetisk rekkefølge?

Den skjønte jeg ikke helt :klo: I hvilke sammenhenger mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Den skjønte jeg ikke helt :klo: I hvilke sammenhenger mener du?

hvorfor er a`en først, så b`en and osv...og ø`en nest sist? den er jo så fin! den burde stått først! hvor er logikken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er a`en først, så b`en and osv...og ø`en nest sist? den er jo så fin! den burde stått først! hvor er logikken?

Alfabetet er menneskeskapt, og noen tok en gang i tiden en kollektiv beslutning om hvilken rekkefølge bokstavene skulle stå i. Antar jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lander en flue i taket - gjør den en roll og lander, eller looper den inn? :klo:

Looper. Hvis du hører godt etter i ett helt stille rom, vil du høre ett svakt *Tjohoi!!* når den lander.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er den ene siden mer dominerende enn den andre (høyre/venstre)? Hvorfor er det vanskeligere å bruke venstre hånd f.eks, har det noe med hvilken hjernehalvdel som er den mest dominerende?

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dufter rumpesvette annerledes enn annen svette?

Fordi den har små bæsjepartikler i seg, og flere bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvifor går eigentleg (brus-osv)flasker sånn opp på midten under? :klo:

Pokker! Det lærte jeg på fredag, men nå har jeg glemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

det blir jo lettere å drikke av dem da! om man drikker av flasken. den blir jo også bedre å holde i, enn om den hadde vært helt sylinder. også bevarer den nok kullsyren bedre siden den er litt sånn lukket øverst ;)

edit- eller misforsto jeg spm ditt? :klo:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...