Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er månen på motsatt side av solen?? Jeg tenkte jeg skulle gå ut å lokalisere månen for å se på formørkelsen, men finner den ikke :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehh, neei.. kanskje det er det som er problemet..

Faktaboks fra VG

Måneformørkelse onsdag 15. juni

Klokken 21.22:

Totaliteten begynner

Klokken 22.23:

Månen står opp i Oslo

Klokken 22.42:

Månen står opp i Stavanger

Klokken 22.59:

Månen står opp i Bergen

Klokken 23.02:

Delvis fase

Klokken 23.36:

Månen står opp i Trondheim

Klokken 00.02:

Måneformørkelsen er over

Hmm... Men det er noen høye trær i åsen her, så tror jeg tar meg en kjøretur opp åsen, så kan jeg se om jeg sern i horisonten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er månen på motsatt side av solen?? Jeg tenkte jeg skulle gå ut å lokalisere månen for å se på formørkelsen, men finner den ikke :klo:

Nei, månen er akkurat nå på motsatt side av jorden i forhold til solen. Om du sto på månens overflate, kunne du ikke sett solen (eller ihvertfall bare den delen som var rundt jorden).

Månen skal stå i sørøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Charlies Angels i går. Hvorfor får ingen se Charlie? Har det kommet frem i noen av filmene eller serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det gikk en hel serie på 70 tallet (med Farrah Fawcet vetu). Husker den gikk på TV3 en gang på sent 90-tall eller tidlig 00-tall. Var sikkert 4-5 sesonger - men jeg skjønte heller ikke hvorfor man ikke skulle få se han. Men han er vel hemmelig agent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lukter det så vondt av hunder når de er våte? gjelder dette alle dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke katter hvertfall. Syns min katt lukter frisk og godt når han har vært ute i regnet.

Hunder lukter hakket bedre hvis de blir badet ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor lenge øreverk pleier å vare?!?! ""##¤=?!

Begge gangene jeg har hatt det har det blitt borte etter en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smørbukk

Jeg lurer litt på hvor all skepsisen til islam kommer fra... Ja, skjønner at noen er redde for ting som er fremmed for dem, men hvorfor akkurat islam og ikke feks budhismen?

Også lurer jeg på hvorfor noen (eks innvandrere) skjæres over én kam? Det er mange eksempler både på KG, i media og andre steder, hvor hvis én innvandrer gjør noe galt, får folk en oppfatning av at alle gjør det?

Bare en tanke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvor all skepsisen til islam kommer fra... Ja, skjønner at noen er redde for ting som er fremmed for dem, men hvorfor akkurat islam og ikke feks budhismen?

fordi at buddhister ikke akuratt er kjent for å blåse selv selv og andre opp i luften? :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke katter hvertfall. Syns min katt lukter frisk og godt når han har vært ute i regnet.

Hunder lukter hakket bedre hvis de blir badet ofte.

Men altså hunder lukter vondt når de er våte uansett om de er blitt badet, vært i regnet eller badet i havet. De lukter ikke møkkete, men våt hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hannee

Hvorfor er det så støvete her i leiligheten, selv en dag etter har jeg tørket støv sist? Hvilke faktorer spiller inn? Er mye mer støvete her enn på det forrige stedet jeg bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår lukter heller ikke vondt når hun er våt. Det kan være fordi at hun har en silkeaktig pels som dårlig lukt ikke setter seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...