Mynona Skrevet 20. mai 2011 #741 Del Skrevet 20. mai 2011 Ang det å vere fargeblind, så kan ein så vidt meg bekjend vere blå/grøn fargeblind og raud/grøn fargeblind. Så vidt eg har forstått fungerar det slik at dei som er fargeblinde ikkje kan skille dei aktuelle fargane frå kvarandre når dei opptrer i nær kvarandre, eller spesielt i mønster. Har aldri høyrt om fargeblinde som ser dei aktuelle fargane som grått? Kjenner en som er rød/grønn fargeblind, og han opplever det på den måten du beskriver sier han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 20. mai 2011 #742 Del Skrevet 20. mai 2011 Ikkje eg heller, men har aldri høyrt om det. har alltid blitt forklart at fargeblindheit ikkje betyr blind i ordets normale betydning, men vanskar med å skille fargene frå kvarandre. Og denne mora kan vel ikkje veta korleis sonen ser fargar, kan ho vel? Jeg tenkte hun hadde bedt ham peke på hvilken farge gresset hadde i et fargekart el. Og at han pekte på grått. Jeg spurte ikke, og kjenner henne ikke lenger, så jeg vet som sagt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. mai 2011 #743 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har også møtt noen som opplevde grønt som grått. Han var ire, og syntes Irland var et forferdelig grått og trist land. Jeg har også møtt noen som lot sin fargeblinde far velge fargene på veggen. Han var veldig imot at de skulle flytte, så for å gjøre ham litt blidere så fikk han velge fargene i det nye huset. Det ble visst fersken og grønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. mai 2011 #744 Del Skrevet 20. mai 2011 Heter det ikke fargesvak nå da? Naboen vår syntes vi hadde så fint, blått hus... joa, men huset var grønt det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 23. mai 2011 #745 Del Skrevet 23. mai 2011 Hvilken lyd lager det når Sjonkel på loftet henter opp de utvalgte sjelene på dommedagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. mai 2011 #746 Del Skrevet 28. mai 2011 Blir telefonnummer fra avdøde gitt videre til andre? I såfall, hvor lang tid etter deres død? Tror jeg har hørt at det er en viss karantenetid på slike nummer, men det er mulig det gjaldt utlandet. Jeg lurer på hvordan dette virker her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smørbukk Skrevet 28. mai 2011 #747 Del Skrevet 28. mai 2011 Blir telefonnummer fra avdøde gitt videre til andre? I såfall, hvor lang tid etter deres død? Tror jeg har hørt at det er en viss karantenetid på slike nummer, men det er mulig det gjaldt utlandet. Jeg lurer på hvordan dette virker her i landet. Da Farfaren min døde vet jeg at onkelen min (sønnen hans) tok over telefonnummeret hans. Han tok over huset også, og i og med at det var sønnen er det kanskje litt annerledes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. mai 2011 #748 Del Skrevet 28. mai 2011 Da Farfaren min døde vet jeg at onkelen min (sønnen hans) tok over telefonnummeret hans. Han tok over huset også, og i og med at det var sønnen er det kanskje litt annerledes? Ja, jeg fant ut at telefonselskap overfører avdødes nummer til pårørende vederlagsfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. mai 2011 #749 Del Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor heter det kinamat? Vi sier jo ikke amerikamat, mexicomat, japanmat, norgemat osv. Bør det ikke egentlig hete kinesisk mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 29. mai 2011 #750 Del Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor heter det kinamat? Vi sier jo ikke amerikamat, mexicomat, japanmat, norgemat osv. Bør det ikke egentlig hete kinesisk mat? Det heter jo kinasjakk og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. mai 2011 #751 Del Skrevet 29. mai 2011 Eg lurar veldig på kvifor egga alltid går med klokka når eg puttar dei oppi kokande vatn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 30. mai 2011 #752 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg lurer på hvorfor klokka i bilen min insisterer på å gå 4 minutter for fort.. Den gjør det alltid, og hvis jeg stiller den riktig går det ca en uke, så er den 4 min for fort igjen. Men den går aldri mer enn 4 min for fort.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 30. mai 2011 #753 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg lurer på hvorfor klokka i bilen min insisterer på å gå 4 minutter for fort.. Den gjør det alltid, og hvis jeg stiller den riktig går det ca en uke, så er den 4 min for fort igjen. Men den går aldri mer enn 4 min for fort.. Det gjør min også! Har du også Volvo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 30. mai 2011 #754 Del Skrevet 30. mai 2011 Eg lurar veldig på kvifor egga alltid går med klokka når eg puttar dei oppi kokande vatn! Det er vel noe av det samme som at vannet alltid snurrer med klokken når det forsvinner ned i sluket. Noe med jordens sentrifugeringskraft. Det går andre veien på den sydlige halvklode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #755 Del Skrevet 30. mai 2011 Det gjør min også! Har du også Volvo? Jeg hadde en volvo fra 80 tallet som ALDRI hadde rett klokke, gikk alltid litt fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 30. mai 2011 #756 Del Skrevet 30. mai 2011 Det gjør min også! Har du også Volvo? Nei.. har Peugeot... Merkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 30. mai 2011 #757 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg hadde en volvo fra 80 tallet som ALDRI hadde rett klokke, gikk alltid litt fort! Kan ikke svenskene klokka tro? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. mai 2011 #758 Del Skrevet 30. mai 2011 Det er vel noe av det samme som at vannet alltid snurrer med klokken når det forsvinner ned i sluket. Noe med jordens sentrifugeringskraft. Det går andre veien på den sydlige halvklode. Veit du kva, det trur eg faktisk eg har høyrt ein gong. Artig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 8. juni 2011 #759 Del Skrevet 8. juni 2011 Hvorfor har den Blå Stratos-kua mannestemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2011 #760 Del Skrevet 8. juni 2011 Fordi det er en kjønnsforvirret ku kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå