Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mynona83

Brannmenn kommer jo ut å feier pipa også.

Også fyller de opp brannslukningsapparater og leier ut redningsvester. Og bistår ambulansen når den er langt unna og bruker til på å komme frem. De har en egen brannbilambulanse og kan basic ambulanse-ting tror jeg.

Hvertfall her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slår seg? :klo: *ser for seg at klærne detter ned på bakken og får vondt*

:fnise: Det jeg tenkte da jeg først hørte det også.;) Men det betyr bare at det blir vått igjen pga stor temperaturforskjell. Kort sagt: hvis du lar klær henge ute over natta risikerer du at det blir vått igjen. Eller noe sånt, jeg er elendig til å forklare... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Jøss, høres herlig ut å få betalt for å trene og slappe av!

Her er brannvesenet feier også, etter at det eneste feier-firmaet i byen gikk konk. Er nok av hus å feie i her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På språk som leses fra høyre mot venstre, ble tall opprinnelig lest samme vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På språk som leses fra høyre mot venstre, ble tall opprinnelig lest samme vei?

Ville det ikke vært litt rart hvis det ikke ble det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det ikke vært litt rart hvis det ikke ble det?

Nå ja, men hva med tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan har The Kitten klart å få så syykt mange innlegg når hun bare har vært medlem i tre år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nadezhda

Hvordan har The Kitten klart å få så syykt mange innlegg når hun bare har vært medlem i tre år?

Over 30 000 av de innleggene er jo i ordleker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Nei!

:hoho:

Sarah Jessica Parker såg, unnskyld uttrykket, heilt jævleg ut.

Jeg synes begge så helt grusomme ut - de som er så søte med lavt hår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan man oppdager at man er dødelig allergisk mot noe, f.eks nøtteallergi. Fikk de nøtter i barndommen og ble hastet til sykehus, eller er det noe som kommer gradvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Jeg lurer på hvordan man oppdager at man er dødelig allergisk mot noe, f.eks nøtteallergi. Fikk de nøtter i barndommen og ble hastet til sykehus, eller er det noe som kommer gradvis?

Jeg tror desverre at det er en god del som oppdager det på den måten.

Men mange tester vel barna sine hvis de er allergiske selv, da en del allergier er arvelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er allergisk mot mye rart, men kun dødelig allergisk mot én ting - penicillin. Fikk penicillin som liten, og det resulterte i vonde utslett over hele kroppen. Mulig det var flere symptomer, men det er det eneste jeg husker. Min mor fikk da beskjed om å straks avbryte penicillinkuren, og at jeg aldri skulle ha det igjen. Det er vanligvis slik at det går greit første gangen man tar penicillin selv om man er allergisk, men 2. gang (og videre oppover, om man er uheldig nok til å få det i seg igjen, men heldig nok til å ha overlevd) er det stor fare for livet, siden symptomene forverres kraftig. Min far er også allergisk, og holdt på å stryke med da han (ved en feiltagelse) fikk penicillin for 2. gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man plutselig bli allergisk mot noe/reagere?

Jeg kjenner en bonde som ble stukket av en veps for et par år siden. Han brydde seg ikke siden han har tålt det mange ganger før. Plutselig ble han hentet av luftambulanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Hvordan er reglene for mat og å skrive at f.eks cornflaksen er med jordbærbiter?

Vet det at med hundemat f.eks så må det være 4% kylling eller mer, for å få lov til å skrive " XXX med Kylling", og at det må være 16% kylling eller mer for at det er lov å skrive " XXX rik på kylling".

Men er det samme regler på menneskemat som hundemat/kattemat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg lurer på om det er farlig/ikke lurt å vaske stekepanna rett etter du har laga mat? Altså mens den fremdeles er veldig varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på noe skikkelig teit.. Så derfor er jeg anonym.. :sjenert:

Vi vet jo at vestlige unger født med Down's Syndrom får mongoloide trekk.. Eh..men hva med mongoler, eller asiater generelt? Får de mer vestlige trekk når de blir født med Down's? Hvordan ser de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på noe skikkelig teit.. Så derfor er jeg anonym.. :sjenert:

Vi vet jo at vestlige unger født med Down's Syndrom får mongoloide trekk.. Eh..men hva med mongoler, eller asiater generelt? Får de mer vestlige trekk når de blir født med Down's? Hvordan ser de ut?

De ser akkurat ut som andre med Downs.

Se Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De ser akkurat ut som andre med Downs.

Se Min lenke

Tusen takk! Måtte le litt da jeg så bilde av Tom Cruise der.. :fnise: Har faktisk aldri sett andre enn hvite med Down's, ikke før jeg så "Precious", hun hadde jo en unge med Down's.. Det var den første farga jeg har sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...