Gjest Belle âme Skrevet 25. januar 2016 #6661 Del Skrevet 25. januar 2016 35 minutter siden, Maximillian Cohen skrev: Har du planer om å spise deg selv (det er ikke lov å spise andre, i hvert fall ikke meg), så vil du komme ganske likt med svinestek med svor når det gjelder kalorier. Slapp av, eg er vegeterianer 😇😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 25. januar 2016 #6662 Del Skrevet 25. januar 2016 Når vi først er på dette med temaet: Mannen min påstår at svoren på ribben er huden til grisen, mens jeg sier at et underhudsfettet. Hvem har rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 25. januar 2016 #6663 Del Skrevet 25. januar 2016 6 minutter siden, Kara W skrev: Når vi først er på dette med temaet: Mannen min påstår at svoren på ribben er huden til grisen, mens jeg sier at et underhudsfettet. Hvem har rett? Det er vel hud med underhudsfett så dere har vel rett begge to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 31. januar 2016 #6664 Del Skrevet 31. januar 2016 Den 25.1.2016 at 16.29, Maximillian Cohen skrev: Har du planer om å spise deg selv (det er ikke lov å spise andre, i hvert fall ikke meg), så vil du komme ganske likt med svinestek med svor når det gjelder kalorier. Ikke forbudt. Men den som "eier" kjøttet, må gi sin tillatelse til at det spises, og må derfor selvsagt være i stand til å ta en slik avgjørelse (myndig, fulle fem etc.). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2016 #6665 Del Skrevet 31. januar 2016 Hvorfor blir man noen ganger så sinnsykt godtesyk rett etter middag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 31. januar 2016 #6666 Del Skrevet 31. januar 2016 55 minutter siden, Kamikatze skrev: Ikke forbudt. Men den som "eier" kjøttet, må gi sin tillatelse til at det spises, og må derfor selvsagt være i stand til å ta en slik avgjørelse (myndig, fulle fem etc.). Da bør vel vedkommende fortsatt være i live etter at man har tatt ut et stykke kjøtt? Så vidt jeg vet er det ikke lov å ta livet av noen her i landet uansett tillatelser, så da må man vel ta til takke med et amputert bein eller noe sånt for å få det til. Lurer på om det var Harald Eia som stekte og spiste sin egen.. vorte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #6667 Del Skrevet 31. januar 2016 35 minutter siden, DreamOn skrev: Hvorfor blir man noen ganger så sinnsykt godtesyk rett etter middag?? Kanskje fordi sukker forbrennes fortere enn kjøtt m.m., og kroppen bruker mye energi på å forbrenne middagen, og kroppen da bruker sukkeret til jobben med å fordøye? Anonymkode: 84b6b...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #6668 Del Skrevet 31. januar 2016 3 timer siden, Lutetium 71 skrev: Da bør vel vedkommende fortsatt være i live etter at man har tatt ut et stykke kjøtt? Så vidt jeg vet er det ikke lov å ta livet av noen her i landet uansett tillatelser, så da må man vel ta til takke med et amputert bein eller noe sånt for å få det til. Lurer på om det var Harald Eia som stekte og spiste sin egen.. vorte? Var det ikke Kristoffer Schau? Tror det var en føflekk. Anonymkode: 032dd...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 31. januar 2016 #6669 Del Skrevet 31. januar 2016 Den 24.1.2016 at 16.43, Kamikatze skrev: Ja, du har spist masse deilig sprøstekt kvise, vorte og hudorm, så hvorfor slutte å like det nå? Haha, takk for "nyttig" bilde Sant, men kan jo minne mine middagsgjester på det, slik at det blir mer kjøtt til meg, noe må det jo være nyttig for Den 24.1.2016 at 16.47, Fireproof skrev: Kor mykje kcal er det i menneskekjøtt? Lurte på det etter innlegget litt oppi her. Avhenger vel sikkert på hvor mye fett som er på kroppen kanskje? Apropos det; fett på grisen blir jo til svor, betyr det at man kan lage svor av menneskekjøtt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 31. januar 2016 #6670 Del Skrevet 31. januar 2016 3 timer siden, Lutetium 71 skrev: Da bør vel vedkommende fortsatt være i live etter at man har tatt ut et stykke kjøtt? Så vidt jeg vet er det ikke lov å ta livet av noen her i landet uansett tillatelser, så da må man vel ta til takke med et amputert bein eller noe sånt for å få det til. Lurer på om det var Harald Eia som stekte og spiste sin egen.. vorte? Ja, det er vesentlig at parteringen er frivillig og at hovedretten overlever. Aner ikke om det var vorte eller føflekk? Men, hvis du synes det er ekkelt, så kjenner jeg ei som faktisk spiser Grandiosa... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 31. januar 2016 #6671 Del Skrevet 31. januar 2016 26 minutter siden, Fashionistaen skrev: Haha, takk for "nyttig" bilde Sant, men kan jo minne mine middagsgjester på det, slik at det blir mer kjøtt til meg, noe må det jo være nyttig for Avhenger vel sikkert på hvor mye fett som er på kroppen kanskje? Apropos det; fett på grisen blir jo til svor, betyr det at man kan lage svor av menneskekjøtt? Så eit tynt menneske har mindre kcal i seg enn eit overvektig menneske?😳 Er ikkje svoren huda på grisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 31. januar 2016 #6672 Del Skrevet 31. januar 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det ikke Kristoffer Schau? Tror det var en føflekk. Anonymkode: 032dd...f4a Schau spiste vel forhuden sin etter omskjæring. Tror programmet het "De Syv Dødssynder" eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 1. februar 2016 #6673 Del Skrevet 1. februar 2016 2 timer siden, Kamikatze skrev: Aner ikke om det var vorte eller føflekk? Det kan ha vært en cancerøs føflekk. Schau spiste vel forhuden sin ja. For en gjeng. 2 timer siden, Kamikatze skrev: Men, hvis du synes det er ekkelt, så kjenner jeg ei som faktisk spiser Grandiosa... Yuck! Jeg kan strekke meg til Jarlsberg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. februar 2016 #6674 Del Skrevet 1. februar 2016 La oss si at jeg skylder 10 000 kr i restskatt. Kontanter er tvungen betalingsmiddel i Norge (enn så lenge). Hvis jeg vil betale gjelden min kontant, hvor drar jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #6675 Del Skrevet 1. februar 2016 1 minutt siden, The Kitten skrev: La oss si at jeg skylder 10 000 kr i restskatt. Kontanter er tvungen betalingsmiddel i Norge (enn så lenge). Hvis jeg vil betale gjelden min kontant, hvor drar jeg da? Til Kemnerkontoret? Anonymkode: 84b6b...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. februar 2016 #6676 Del Skrevet 1. februar 2016 Hvorfor er det slik i mange land at å bo på østkant er dårlig og fattig og vestkant er rikt og bra. Fant de rike ut for 300 år siden at de eide vestkanten i alle byer? Hvordan har dette seg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #6677 Del Skrevet 1. februar 2016 2 minutter siden, DreamOn skrev: Hvorfor er det slik i mange land at å bo på østkant er dårlig og fattig og vestkant er rikt og bra. Fant de rike ut for 300 år siden at de eide vestkanten i alle byer? Hvordan har dette seg? Her er det noen som skriver: "Har hørt om en grunn til det i samfunnsfag på ungdomsskolen. Skal visst nok ha noe med røyk fra fabrikker som tidligere lå plassert midt i byen. Røyken blåste mot øst(vinden blir sånn pga. jordrotasjon). De fattige måtte bosette seg i røyken, mens de rike etablerte seg på vestkanten." http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=869006 Anonymkode: 84b6b...be5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #6678 Del Skrevet 1. februar 2016 4 minutter siden, DreamOn skrev: Hvorfor er det slik i mange land at å bo på østkant er dårlig og fattig og vestkant er rikt og bra. Fant de rike ut for 300 år siden at de eide vestkanten i alle byer? Hvordan har dette seg? Noen andre skriver (fra samme link) at "Vi var på studietur i York i 2004, og hadde et seminar om England før og under den industrielle revolusjon. En av grunnene som ble oppgitt til at de rike alltid bodde på vestkanten var at vestlig vind førte drittlukta fra industri/kloakk/mangel på kloakk østover." Anonymkode: 84b6b...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 1. februar 2016 #6679 Del Skrevet 1. februar 2016 1 time siden, The Kitten skrev: La oss si at jeg skylder 10 000 kr i restskatt. Kontanter er tvungen betalingsmiddel i Norge (enn så lenge). Hvis jeg vil betale gjelden min kontant, hvor drar jeg da? Vet ikke om det stemmer, men frimerker er også gangbart betalingsmiddel. Visstnok skal man kunne gå ned til postkontoret og kjøpe frimerker for ti tusen kroner. Da skal man også be om kvittering på dette frimerkekjøpet. Man betaler så restskatten sin i frimerker, og på selvangivelsen kan man avskrive frimerkekjøpet som innkjøp av nødvendig kontorrekvisita. Ble fortalt dette en gang, men hvorvidt det faktisk er mulig, vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #6680 Del Skrevet 1. februar 2016 2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Vet ikke om det stemmer, men frimerker er også gangbart betalingsmiddel. Visstnok skal man kunne gå ned til postkontoret og kjøpe frimerker for ti tusen kroner. Da skal man også be om kvittering på dette frimerkekjøpet. Man betaler så restskatten sin i frimerker, og på selvangivelsen kan man avskrive frimerkekjøpet som innkjøp av nødvendig kontorrekvisita. Ble fortalt dette en gang, men hvorvidt det faktisk er mulig, vet jeg ikke. Du har rett! "De aller, aller fleste betaler lisensen med giro i nettbanken. Men noen få velger altså å betale kontant eller på andre måter – som med frimerker. – Vi har hatt en person som har betalt lisensen med frimerker. Vedkommende var trofast og gjorde dette i mange år, men det tok slutt for noen år siden, forteller Strand. – Metoden var grei for oss, vi trengte jo frimerker og brukte dem på vår egen post. Betalte lisensen med 50-øringer Lisensavdelingen fikk en pakke med elleve kilo mynter." http://www.nrk.no/kultur/betalte-lisensen-med-50-oringer-1.8051906 Anonymkode: 84b6b...be5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå