Gjest Belle âme Skrevet 22. august 2015 #6261 Del Skrevet 22. august 2015 Men er vi egentlig det? Hadde vi vært 100% av søskna våre hadde vi vært mye likere, for bare halvparten av dna'et til far blander seg med halvparten av dna'et til mor for å bli til 100% deg. Men er det egentlig samme halvpart eller en annen halvpart av dna'et fra hver forelder som blir brukt hver gang de "blander seg"? Endrer halvpartene seg bare litt, eller finnes det bare to halvparter å blande sammen hver gang det samme paret får et nytt barn? Hm, nå har jeg ihvertfall fått en ny ting å fundere på en stund, for jeg tror ikke jeg kommer med noe godt svar allikevel. Haha, nei 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 22. august 2015 #6262 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Ja, men du er bare halvparten mora di og halvparten faren din, men du er jo 100% søskna dine(viss du forstår) " Noen av slektskapsbrøkene er nøyaktige (barn deler alltid halvparten av sine gener med sine foreldre). Andre er derimot gjennomsnittsverdier: Søsken deler også halvparten av sine gener med hverandre, men bare i gjennomsnitt. For et konkret søskenpar kan det genetiske slektskapet variere mellom 0 og 100 % (hvorav ytterpunktene er forsvinnende usannsynlige). Man ser videre at slektskap er symmetrisk, dvs. en bestemor er like mye i slekt med sitt barnebarn som dette barnebarnet er med sin bestemor." -Wikipedia Vet ikke om det svarer på spørsmålet ditt, men tydeligvis så varierer det. Hadde man hatt 100% like gener som søsken så hadde alle søsknene vært av samme kjønn og helt like i utseende. Fant mer hos et selskap som driver med gentesting av foreldre/søsken. " Med en søskentest uten foreldrenes medvirkning har man ikke denne kunnskap, og er det riktig ille kan to søsken ha helt ulike DNA-profiler, hvilket skulle kunne tolkes som at de ikke i hele tatt er i slekt med hverandre. Men den risken er så liten, at det kanskje aldri noensinne har hendt i menneskehetens historie og er derfor utenkelig. " Endret 22. august 2015 av Brimi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 22. august 2015 #6263 Del Skrevet 22. august 2015 hvis du klikker på for eksempel "Sosial prat og ordleker" så er det liksom en tråd per linje. Tittelen på tråden står med størst skrift, og så er det den som startet tråden, tidspunkt for dette, og antall sider i tråden som står med liten skrift rett under tittelen på tråden.... Da er det bare å følge denne linjen bortover mot høyre for å se antall svar og visninger i de forskjellige trådene. I tillegg til hvem som var sistemann som svarte i tråden. Jeg tror du må trykke på ett eller annet hvor det står antall svar / visninger som ligger rett til venstre for brukernavn / avatar til den siste som svarte i tråden (litt kronglete fortalt. ) Hahaha takk, dette var jo så mye enklere enn jeg trodde At det var så enkelt å bare trykke der antallet svar i nummer står Tusen hjertelig takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 22. august 2015 #6264 Del Skrevet 22. august 2015 Er det større sannsynlighet for å få eneggede tvillinger enn toeggete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 22. august 2015 #6265 Del Skrevet 22. august 2015 Er det større sannsynlighet for å få eneggede tvillinger enn toeggete? Leste en gang at det er 75% sjanse for å få toeggede tvillinger :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 22. august 2015 #6266 Del Skrevet 22. august 2015 Ja, men du er bare halvparten mora di og halvparten faren din, men du er jo 100% søskna dine(viss du forstår) Så lenge man ikke er halvsøskne Jeg har aldri tenkt over dette selv men det er vel 50/50? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 22. august 2015 #6267 Del Skrevet 22. august 2015 Så lenge man ikke er halvsøskne Jeg har aldri tenkt over dette selv men det er vel 50/50? Ikkje veit eg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 22. august 2015 #6268 Del Skrevet 22. august 2015 Mine søsken er heldigvis adoptert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #6269 Del Skrevet 23. august 2015 Mine søsken er heldigvis adoptert. Hvorfor er det "heldigvis" ? Anonymous poster hash: b7314...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 23. august 2015 #6270 Del Skrevet 23. august 2015 Er ender veldig støvete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 23. august 2015 #6271 Del Skrevet 23. august 2015 Kan ein fugl gå gravid? Liksom, den lager jo egget inni seg, men når dei plopper ut egga, så er jo ikkj ungen født, så da kan vel ikkje sei at fuglen føder heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 23. august 2015 #6272 Del Skrevet 23. august 2015 Kan ein fugl gå gravid? Liksom, den lager jo egget inni seg, men når dei plopper ut egga, så er jo ikkj ungen født, så da kan vel ikkje sei at fuglen føder heller? Riktig. De legger egg isteden for å gå gravide. Når likestillingsprosjektet får virkelig fart i seilet blir det vel tilbake til egglegging tenker jeg. Nå fins det pattedyr som legger egg også, nebbdyr. Veldig rare krabater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 24. august 2015 #6273 Del Skrevet 24. august 2015 Riktig. De legger egg isteden for å gå gravide. Når likestillingsprosjektet får virkelig fart i seilet blir det vel tilbake til egglegging tenker jeg. Nå fins det pattedyr som legger egg også, nebbdyr. Veldig rare krabater. Men, dei lager vel egga inni kroppen, som igjen gjer at dei er på ein måte gravide? Eller er det ut på jordet? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 24. august 2015 #6274 Del Skrevet 24. august 2015 Men, dei lager vel egga inni kroppen, som igjen gjer at dei er på ein måte gravide? Eller er det ut på jordet? Nja, det kommer litt an på hvilket jorde vi skal bevege oss ut på. Mange fugler legger bare egg om de har blitt befruktet i løpet av hekketiden, mens feks høner legger egg hele tiden og får bare kyllinger om de har blitt befruktet av en hane. Eggene du får på butikken er da i praksis hønsemens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 24. august 2015 #6275 Del Skrevet 24. august 2015 Nja, det kommer litt an på hvilket jorde vi skal bevege oss ut på. Mange fugler legger bare egg om de har blitt befruktet i løpet av hekketiden, mens feks høner legger egg hele tiden og får bare kyllinger om de har blitt befruktet av en hane. Eggene du får på butikken er da i praksis hønsemens. Glad eg ikkje eter egg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #6276 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg skjønte ikke hva det betydde å bli halshugd da jeg var liten. Skjønte ikke at det var to ord, og er veldig selvforklarende. Anonymous poster hash: 81b8e...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #6277 Del Skrevet 29. august 2015 Hvorfor er det sånn at når flyet står på bakken er det kokende varmt inne i kabinen, og når man er i luften er det kaldt?Anonymous poster hash: 354fe...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 29. august 2015 #6278 Del Skrevet 29. august 2015 Hvorfor er det sånn at når flyet står på bakken er det kokende varmt inne i kabinen, og når man er i luften er det kaldt?Anonymous poster hash: 354fe...b32 Kanskje de ikke har slått på aircondition før oppe i lufta? Eller kanskje det har noe med trykk å gjøre? :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 29. august 2015 #6279 Del Skrevet 29. august 2015 Hvorfor er det sånn at når flyet står på bakken er det kokende varmt inne i kabinen, og når man er i luften er det kaldt?Anonymous poster hash: 354fe...b32 Ganske mye kaldere utenfor flyet der oppe da, gjerne omkring -50°C. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 29. august 2015 #6280 Del Skrevet 29. august 2015 Smaker alt det samme for mennesker? Altså, eit jordbær smaker likt for både Lisa og Arne, men bare Lisa liker smaken. Viss dere forstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå