Gjest Mynona83 Skrevet 2. april 2011 #581 Del Skrevet 2. april 2011 Ser du den grønne + knappen i høyre hjørnet av hvert innlegg? Rykte er hvor mange slike "poeng" en bruker har fått av andre brukere. Ja det vet jeg, og jeg bruker den ofte selv, men jeg lurer på hva jeg skal med disse 338 poengene jeg har. Om det er noe annen mening bak det? For på facebook har man jo "liker" knappen, og det fungerer på samme måte som + knappen her, men uten statistikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dresden Skrevet 2. april 2011 #582 Del Skrevet 2. april 2011 Ja det vet jeg, og jeg bruker den ofte selv, men jeg lurer på hva jeg skal med disse 338 poengene jeg har. Om det er noe annen mening bak det? For på facebook har man jo "liker" knappen, og det fungerer på samme måte som + knappen her, men uten statistikken. Åja, da misforstod jeg. Hva man skal med poengene vet jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 2. april 2011 #583 Del Skrevet 2. april 2011 Sivilstand "i eit forhald" har jo inga juridisk eller formell betydning, slik gift eller enke(mann) har. Når du skal krysse av for sivilstand, er dei som vil veta det, garantert ikkje interessert i ditt sosiale liv Hvorfor er det da så viktig å få presisert i papirer fra spesialist på sykehus at man er enslig? Hver gang jeg har vært i kontakt med sykehus har dette blitt spurt om og ført opp i papirene. Jeg kan skjønne det i forhold til skatt, økonomi, barn o.l., men helse? Hvis det nå er så viktig å definere sivilstanden som en del av helsa burde det jo absolutt ha noe å si om man er singel eller i et forhold. Eller? Jeg bare lurer jeg :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 3. april 2011 #584 Del Skrevet 3. april 2011 Våren har kommet (her i alle fall) og det er på tide å kjøpe inn solkrem igjen. Men, de sier jo det at solkremen mindsker halvdelen i styrke hvert år, altså at du kjøper en faktor 8 en sommer, men året etter er den ca 4. Er det derfor noen regler i butikkene om at de ikke må selge gammel solkrem? Ser for meg at det kan være mange som vil tømme lagrene før de setter frem nye flasker.. Finnes det evt. noe datostempling man kan se etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 3. april 2011 #585 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg lurer på hvor det alltid lukter så vondt når snøen smelter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 3. april 2011 #586 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Ja det vet jeg, og jeg bruker den ofte selv, men jeg lurer på hva jeg skal med disse 338 poengene jeg har. Om det er noe annen mening bak det? For på facebook har man jo "liker" knappen, og det fungerer på samme måte som + knappen her, men uten statistikken. jeg tipper at det begynte som en smart måte å unngå lange tråder bestående av et sitat og et "enig". Nå kan vi klikke på liker knappen og vise det på den måten. Hvorfor er det da så viktig å få presisert i papirer fra spesialist på sykehus at man er enslig? Hver gang jeg har vært i kontakt med sykehus har dette blitt spurt om og ført opp i papirene. Jeg kan skjønne det i forhold til skatt, økonomi, barn o.l., men helse? Hvis det nå er så viktig å definere sivilstanden som en del av helsa burde det jo absolutt ha noe å si om man er singel eller i et forhold. Eller? Jeg bare lurer jeg :gjeiper: Jeg tror det er for å kunne informere eller spørre en samboer/ ektefelle om noe skulle skje med deg. Hvis du f.eks. skulle trenge en livsviktig operasjon, men ikke kan svare selv om du ønsker inngrepet spør de den nærmeste pårørende. (Tror jeg.) Våren har kommet (her i alle fall) og det er på tide å kjøpe inn solkrem igjen. Men, de sier jo det at solkremen mindsker halvdelen i styrke hvert år, altså at du kjøper en faktor 8 en sommer, men året etter er den ca 4. Er det derfor noen regler i butikkene om at de ikke må selge gammel solkrem? Ser for meg at det kan være mange som vil tømme lagrene før de setter frem nye flasker.. Finnes det evt. noe datostempling man kan se etter? Jeg spurte på apoteket når jeg kjøpte sist, og hun sa at solkremen kun mister effekten når den oppbevares varmt. Endret 3. april 2011 av leirbål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 3. april 2011 #587 Del Skrevet 3. april 2011 Våren har kommet (her i alle fall) og det er på tide å kjøpe inn solkrem igjen. Men, de sier jo det at solkremen mindsker halvdelen i styrke hvert år, altså at du kjøper en faktor 8 en sommer, men året etter er den ca 4. Er det derfor noen regler i butikkene om at de ikke må selge gammel solkrem? Ser for meg at det kan være mange som vil tømme lagrene før de setter frem nye flasker.. Finnes det evt. noe datostempling man kan se etter? Om solkrem "Kan vi fortsatt bruke den fra i fjor og som allerede står i skapet? Vi prøver å finne en utløpsdato, men må som oftest lete forgjeves. Det har seg nemlig slik at om produktet kan holde seg i mer enn 2 ½ år, er produsenten ikke forpliktet til å anføre en holdbarhetsdato. Kan vi så bruke den solkremen vi kjøpte i fjor? Ikke nødvendigvis. Se og lukt på den. Lukter den dårlig, eller skiller den seg, så er den enten fordi den er fylt med bakterier eller ødelagt på annen måte. Den bør derfor kastes. Årsaken til at produktet ikke holder de 2½ årene kan være fordi produktet har oppholdt seg for mye i solen. Solkremer og andre kremer har ikke godt av å ligge og bli oppvarmet i solen. De holder seg best i skygge og kulde. Optimalt bør de oppbevares i kjøleskapet når den ikke brukes.". Der lærte jeg noe nytt i dag, iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 3. april 2011 #588 Del Skrevet 3. april 2011 Lurer på en ting til i dag jeg: Hvordan måler de antall lyttere på en radiokanal? Jeg har sett filmsnutt fra P4 (tror jeg det var) sitt studio, og der står det en sånn digital teller som viser hvor mange som lytter akkurat nå, og tallet varierer hele tiden, oppover og nedover. Jeg har blitt fortalt at seertall på TV er statisiske anslag på bakgrunn av telefonundersøkelser.. (Rart de aldri har ringt meg, for jeg ser mye på TV), men det går jo ikke når det vises "live" på lyttertall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 3. april 2011 #589 Del Skrevet 3. april 2011 Lurer på en ting til i dag jeg: Hvordan måler de antall lyttere på en radiokanal? Jeg har sett filmsnutt fra P4 (tror jeg det var) sitt studio, og der står det en sånn digital teller som viser hvor mange som lytter akkurat nå, og tallet varierer hele tiden, oppover og nedover. Jeg har blitt fortalt at seertall på TV er statisiske anslag på bakgrunn av telefonundersøkelser.. (Rart de aldri har ringt meg, for jeg ser mye på TV), men det går jo ikke når det vises "live" på lyttertall... Angående tv så har jeg hørt at et representativt utvalg av befolkningen har en liten boks i stuen sin, som registrerer hva man ser. Man må angi hvor mange som ser på hvis man har gjester. Ut fra disse dataene ser de hvor mange seere programmene har. Har jeg hørt/lest. TNS-gallup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. april 2011 #590 Del Skrevet 3. april 2011 Angående tv så har jeg hørt at et representativt utvalg av befolkningen har en liten boks i stuen sin, som registrerer hva man ser. Man må angi hvor mange som ser på hvis man har gjester. Ut fra disse dataene ser de hvor mange seere programmene har. Har jeg hørt/lest. TNS-gallup Jeg har hørt at noen mennesker går med sendere på seg som analyserer hvilken radiostasjon man hører på, slik at den også plukker opp dersom f.eks. taxien spiller radio, og ikke bare det du hører på hjemme. Men dette er altså bare noe jeg har hørt en gang, og det virker merkelig om det skal være basis for "live" lyttertall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #591 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg har to merkelig spørsmål:P Viss to homofile har analsex.. la oss kalle dem petter og Nils. Viss så petter puler Nils bakfra vil da dette gi Nils ståkuk (uten noe som helst berøring på kuken hans)? Og vil Nils kunne nyte det og bli tatt i rompen så mye at han da kommer ( fortsatt da uten noe som helst berøring av kuk) ? Og kan en gutt sånn generelt komme uten at kuken har blitt rørt i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 3. april 2011 #592 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg tror det er for å kunne informere eller spørre en samboer/ ektefelle om noe skulle skje med deg. Hvis du f.eks. skulle trenge en livsviktig operasjon, men ikke kan svare selv om du ønsker inngrepet spør de den nærmeste pårørende. (Tror jeg.) Nei, nærmeste pårørende er en forelder i mitt tilfelle og det spør de om før de spør om sivilstand Da burde det jo i utgangspunktet ikke være særlig vits i å skrive "enslig" i epikrisen. Ja nå er jeg vanskelig, jeg vet :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. april 2011 #593 Del Skrevet 4. april 2011 Ja det vet jeg, og jeg bruker den ofte selv, men jeg lurer på hva jeg skal med disse 338 poengene jeg har. Om det er noe annen mening bak det? For på facebook har man jo "liker" knappen, og det fungerer på samme måte som + knappen her, men uten statistikken. Så fint om vi kunne vekslet dem inn i kroner! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 4. april 2011 #594 Del Skrevet 4. april 2011 Når jeg leser om amming står det ofte at nattamming øker melkemengden mer enn amming på dagtid. Men når begynner og slutter egentlig natten? Er det mellom de tidspunktene man pleier å legge seg/ stå opp? Eller er det faste tider på døgnet? Hva da med de som jobber nattskift, eller er mye våken på natten uansett. Hvis de sover fast en del timer i strekk på dagen, er det da "natten" melkemessig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. april 2011 #595 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg har hørt at noen mennesker går med sendere på seg som analyserer hvilken radiostasjon man hører på, slik at den også plukker opp dersom f.eks. taxien spiller radio, og ikke bare det du hører på hjemme. Men dette er altså bare noe jeg har hørt en gang, og det virker merkelig om det skal være basis for "live" lyttertall. Hvis du leser på den sida så står det at de som har sendere for å registrere hvilke radiokanaler man hører på går med de senderene når de er ute, og da registreres alle radiokanalene man hører på i løpet av dagen, uansett hvor man er. Dette med live-lyttertall derimot, skjønner jeg ikke helt jeg heller. Send en mail til TNS-gallup og hør, da vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 5. april 2011 #596 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) HAHA! Jeg lurte jo på hva som skjer hvis noen kongelige får tvillinger.. HVA GIR DERE MEG? Heia Danmark! Nå får vi kanskje svar om noen tiår jo! Og ja, jeg følger ikke med på nyhetene! Endret 5. april 2011 av MsFoster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. april 2011 #597 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg lurer på hvor det alltid lukter så vondt når snøen smelter. Fordi det er råttent,månedsvis gammelt vann fullt av bakterier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 6. april 2011 #598 Del Skrevet 6. april 2011 HAHA! Jeg lurte jo på hva som skjer hvis noen kongelige får tvillinger.. HVA GIR DERE MEG? Heia Danmark! Nå får vi kanskje svar om noen tiår jo! Og ja, jeg følger ikke med på nyhetene! Nå har jo disse tvillingene et par større søsken da, så det er jo ikke akkurat som om den ene blir konge/dronning uansett. Men det er uansett slik at den som faktisk kommer ut først står først i arverekkefølgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #599 Del Skrevet 6. april 2011 Nå har jo disse tvillingene et par større søsken da, så det er jo ikke akkurat som om den ene blir konge/dronning uansett. Men det er uansett slik at den som faktisk kommer ut først står først i arverekkefølgen. Lurer på hva som skjer hvis tronarvingen er homofil, har downs syndrom, narkoman? I tillegg er enebarn og uten søskenbarn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 6. april 2011 #600 Del Skrevet 6. april 2011 Lurer på hva som skjer hvis tronarvingen er homofil, har downs syndrom, narkoman? I tillegg er enebarn og uten søskenbarn.... Hvis en tronarving ikke er i stand til å utføre oppgaven som regent går den videre til neste arveberettigede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå