Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin

Jeg lurer på hva en mann som har vært blind siden han ble født drømmer. Han kunne jo ha drømt om å se, men han veit jo ikke åssen noe ser ut, og har vel derfor ikke "fantasi" på en måte? :sjenert:

Blinde drømmer akkurat som oss som kan se. Og de har like god fantasi som oss som kan se.

Eller tror du at Steve Wonder er uten fantasi ?

Det finnes mange blinde som skriver lager musikk kunstverk. Så det sier seg selv at de har fantasi og at og det og se eller ikke se har ingenting og si om hvor fantasifull et menneske er. Det er selvfølgelig en fordel om du kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blinde drømmer akkurat som oss som kan se. Og de har like god fantasi som oss som kan se.

Eller tror du at Steve Wonder er uten fantasi ?

Det finnes mange blinde som skriver lager musikk kunstverk. Så det sier seg selv at de har fantasi og at og det og se eller ikke se har ingenting og si om hvor fantasifull et menneske er. Det er selvfølgelig en fordel om du kan se.

Så du mener at en person som er født blind og aldri har sett så mye som et lysglimt har fantasi nok til å "vite" hvordan det er å se? Der tror jeg du tar feil. Hvis man har et minimum av erfaring med å se vil man nok drømme i bilder, og folk som blir blinde vil i teorien kunne fortsette å drømme i bilder resten av livet. Men hvis man er født blind har man aldri hatt erfaring med hva å se betyr. Deres drømmer består nok av andre sanseinntrykk som lyder, lukter, følelser osv.

Stevie Wonder har selvsagt fantasi, og musikk forstår ha seg jo på siden han har hørselen i orden, men siden han ble blind som baby drømmer han nok ikke i bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på hvorfor så mange jenter har behov for sjokolade dagene før/når mensen kommer..

Jeg har alltid tilskrevet dette at man vet når mensen kommer, og derfor syntes synd på seg selv og skylder på at det er grunnen til at man vil ha sjokolade.

Vel syklusen min, ja, vet nesten ikke om man kan kalle det en syklus, det har ikke vært noe særlig system på den i det siste, og det er heller få symptomer som gjør at jeg skjønner at mensen er på vei. Men, det jeg har lagt merke til er at hvertfall de tre siste gangene har jeg hatt et usansynelig sjokoladebehov (mye større enn normalt), og sånn som i helgen måtte ut å ha sjokolade. Dette er noe som veldig skjeldent skjer. Men så, dagen etter sjokoladebehovet kommer tante rød som bestilt, som lyn fra klar himmel. Først i ettertid har jeg tenkt over sammenhengen mellome akutt sjokoladebehov og mensen. Så hvorfor er det sånn? Føler at teorien om selvmedlidenhet og derfor sjokoladebehov er litt knust av mine siste opplevelser omkring dette..

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om dette har blitt spurt om før – men jeg lurer på hvorfor noen land har røde pass, andre grønne, andre blå osv... Noen som vet dette? Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

For 100 årsiden var det normalt at menn skrev dagbok. Mens i dag er dette uvanlig så når gikk det fra og være normalt til og bli unormalt for menn og skrive dagbok

Endret av Eugene Onegin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

For 100 årsiden var det normalt at menn skrev dagbok. Mens i dag er dette uvanlig så når gikk det fra og være normalt til og bli unormalt for menn og skrive dagbok

Kanskje under en av verdenskrigene? Da hadde de ikke tid og glemte hele greia når de kom tilbake.

Haha.. nei, vet ikke.

Eller de gikk fra å skrive dagbok eller journal til å skrive på facebook kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette har blitt spurt om før – men jeg lurer på hvorfor noen land har røde pass, andre grønne, andre blå osv... Noen som vet dette? Hva er forskjellen?

Tror det bare er "forskjellige land, forskjellige farger" -fargene her i norge har jo også forandret seg over tid, og vi har forskjellige pass for militære og diplomater f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor så mange jenter har behov for sjokolade dagene før/når mensen kommer..

Jeg har alltid tilskrevet dette at man vet når mensen kommer, og derfor syntes synd på seg selv og skylder på at det er grunnen til at man vil ha sjokolade.

Vel syklusen min, ja, vet nesten ikke om man kan kalle det en syklus, det har ikke vært noe særlig system på den i det siste, og det er heller få symptomer som gjør at jeg skjønner at mensen er på vei. Men, det jeg har lagt merke til er at hvertfall de tre siste gangene har jeg hatt et usansynelig sjokoladebehov (mye større enn normalt), og sånn som i helgen måtte ut å ha sjokolade. Dette er noe som veldig skjeldent skjer. Men så, dagen etter sjokoladebehovet kommer tante rød som bestilt, som lyn fra klar himmel. Først i ettertid har jeg tenkt over sammenhengen mellome akutt sjokoladebehov og mensen. Så hvorfor er det sånn? Føler at teorien om selvmedlidenhet og derfor sjokoladebehov er litt knust av mine siste opplevelser omkring dette..

Noen forslag?

Kanskje sjokolade inneholder noe en får økt behov for før mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Noen forslag?

Fordi kakaobønner inneholder magnesium som kvinner ofte har for lite av før menstruasjonen. Vi føler oss derfor bedre av sjokolade, fordi vi får i oss mer magnesium. Og dette vet kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis vi hadde tatt magnesium-tilskudd noen dager i måneden så hadde vi vært slankere hele bunten :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det ble vanlig at de tok seg av alt utenfor hjemme så dama kunne sitte inne litt og skrive dagbok i stede. Menn skal være ute og jobbe, kvinner skrive dagbøker. Så om menn fikk sjansen igjen, hadde alle hatt hver sin rosa lille dagbok.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det som står inni Snapple-korkene sant?

(Står inni den jeg drikker nå " An ant can survive up to 2 weeks under water)

Det lurer jeg på også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et facebook-spørsmål jeg.

Dere vet når man er inne på en venns profil på facebook. Da kommer det opp en liste på venstre side med bilde og navn på 5-6 av vennene til den vennen. Er det noe system på det, eller er det helt tilfeldig?

Er det sånn at de vennene som vises på den listen er de vennene man chatter mest med osv?

Bare litt nysgjerrig siden jeg i det siste har stusset p hvilke venner som kommer opp på kjæresten sin profil. Det er to av hans "ekser" samt hans søster og to kompiser.. Ikke så alt for usannsynlig med andre ord.. Det slår ALDRI feil.

Det skal sies at når jeg ser på kjæresten min sin profil via andre venners profil, så er ikke jeg på den listen. Jeg snakker MYE med han der inne.

Noen som kan berolige en engstelig sjel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

^Jeg er ganske sikker på at det er nokså tilfeldig! Har vært inne hos et par venner for å sjekke, og hos dem kommer det for det meste bare opp venner som jeg vet 100% sikkert at vedkommende ikke pleier å prate med på chaten. Samme med min egen profil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor er det da ALLTID de samme som er på den lista..?

SLutt å bekymre deg så fælt. Stol på kjærsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det går an å velge selv hvem man vil skal komme opp på vennelisten på profilen. Men dette tror jeg svært få er klar over, og benytter seg av. Dvs at hos de fleste så er det helt tilfeldig hvem som vises på vennelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacus

Det er tilfeldig ja. Når folk går inn på min profil vises ofte eksen min på vennelisten der og han har jeg ikke snakket med på kjempe lenge. Min mor kommer også ofte opp og hun har jeg aldri snakket med på chatten en gang. Du trenger ikke å bekymre deg for det. Du lager bare problemer for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Lurer på hva dette rykte greiene er. Har det noe å si hvor mange poeng jeg har? Finnes det en high-score liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva dette rykte greiene er. Har det noe å si hvor mange poeng jeg har? Finnes det en high-score liste?

Ser du den grønne + knappen i høyre hjørnet av hvert innlegg? Rykte er hvor mange slike "poeng" en bruker har fått av andre brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...