Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan det hete Lør-dag, men ikke Lør-kveld?

Hvorfor sier en Lørdag kveld, for å beskrive når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest caramiacaramella

Sett at en mann som ikke vil ha sex med en kvinne når hun har mensen har tenkt å voldta en kvinne, men oppdager at hun har mensen. Fullfører han overgrepet uansett eller tenker han "æsj", og vil ikke likevel? Det lurer jeg på. Aner ikke hvorfor, men jeg gjør nå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at en mann som ikke vil ha sex med en kvinne når hun har mensen har tenkt å voldta en kvinne, men oppdager at hun har mensen. Fullfører han overgrepet uansett eller tenker han "æsj", og vil ikke likevel? Det lurer jeg på. Aner ikke hvorfor, men jeg gjør nå det.

Tror en voldtektsmann er så desperat at han høvler over det som er - mensen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer egentlig når man får "dotter" i ørene?

Dotter sitter i mellomøret. Det ytre øret er der man helst ikke skal stikke q-tips inn, og avgrenses av trommehinna. Innenfor der sitter mellomøret, der vi har stigbøylen, hammeren og ambolten. Mellomøret har forbindelse med halsen via øretrompeten, en lang, trang gang.

Når lufttrykket forandres, er det øretrompetens oppgave å utligne slik at trykket også forandres inni mellomøret. Det skal alltid være likt trykk i omgivelsene og i mellomøret. Når vi får dotter i ørene, er det fordi lufttrykket ikke stemmer - ofte fordi slimhinnene ("huden") i øretrompeten er hovnet opp slik at det ikke kommer luft gjennom. Så det vi kjenner er luft som vil ut eller inn av mellomøret.

(Ikke relevant for spørsmålet: Øretrompeten er altså normalt lukket, men åpnes når vi svelger og gjesper. Er den tett vil likevel ikke svelging og gjesping hjelpe.)

________

Mvh Ninu

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på, og en ting til - jeg er ofte plaget med mild UVI, og må i den forbindelse tisse ofte. Jeg kan gå og holde meg lenge, når jeg må, men jeg MÅ tisse før jeg har sex, ellers går det galt.

Om jeg nå ble overfalt av en voldtektsmann, tror jeg at jeg hadde reagert med å skrike "Ikke rør meg, jeg kommer til å tisse på deg!"

Hva hadde voldtektsmannen gjort da?? Eventuelt når han hadde begynt å famle med penis, og jeg faktisk tisset på ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg lurer på noe. Dette er egentlig et spørsmål til frisører:

Du står og klipper håret på en kunde. Plutselig ringer det noen eller det kommer en kunde og du må slippe det du holder på med et øyeblikk, for å snakke med den andre kunden.

Når du da går tilbake for å fortsette å klippe, hvordan i all verden husker du eller kan se hvor du har klipt og ikke klipt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor det i oppskrifter på gjærdeig står at man skal elte i f.eks. ti min for hånd? Burde det ikke holde å arbeide gjennom deigen på noen få minutter? Er jo det jeg pleier å gjør, så vet ikke hvordan resultatet ville blitt om jeg hadde eltet mer, eller aller best, hatt en kjøkkenmaskin som eltet for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor det i oppskrifter på gjærdeig står at man skal elte i f.eks. ti min for hånd? Burde det ikke holde å arbeide gjennom deigen på noen få minutter? Er jo det jeg pleier å gjør, så vet ikke hvordan resultatet ville blitt om jeg hadde eltet mer, eller aller best, hatt en kjøkkenmaskin som eltet for meg..

Når du elter lenger, så virker gjæren bedre. Det vil si at brødet/bollene blir større og luftigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger man ting man har funnet i romtemperatur i butikken inn i kjøleskapet når man kommer hjem?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at når folk står lenge og venter på grønt før de kan krysse gata, tar de alltid et halvt skritt tilbake når det grønne kommer før de begynner og gå.

Hvorfor det?

Seriøst? Gir jo ingen mening.. Så skal jeg ut å kikke på massene i morgen og se om det er samme fenomen her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant

Jeg lurer på hva poenget med de 2 ekstra pølsebrødene er...Hvorfor er det 12 pølsebrød i en pose men bare 10 pølser i en pakke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produsentene av hotdogbrødet følger et tolvtallssystem. Pølseprodusentene følger titallssystemet og produsentene er ikke samkjørte, ergo 12 brød i en pakke og 10 pølser i en pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor legger man ting man har funnet i romtemperatur i butikken inn i kjøleskapet når man kommer hjem?

Hvilke produkter tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de holder seg bedre i kjøleskap etter åpning :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva poenget med de 2 ekstra pølsebrødene er...Hvorfor er det 12 pølsebrød i en pose men bare 10 pølser i en pakke.

Noen liker to pølser i ett brød, andre liker to brød og en pølse? :klo: Kanskje det er en bonus til folk som har småunger som bare vil ha et pølsebrød i hånda? Mulighetene er sikkert flere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen liker to pølser i ett brød, andre liker to brød og en pølse? :klo: Kanskje det er en bonus til folk som har småunger som bare vil ha et pølsebrød i hånda? Mulighetene er sikkert flere...

Produsentene av hotdogbrødet følger et tolvtallssystem. Pølseprodusentene følger titallssystemet og produsentene er ikke samkjørte, ergo 12 brød i en pakke og 10 pølser i en pakke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om penicillin og antibiotika er det samme? :sjenert:

Jeg tror penicillin er en form for antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke produkter tenker du på?

Syltetøy feks, selv når det ikke er åpent. Ketchup, sennep ol.

Noen sorter frukt. Noen typer hermetikk og boksemat, glassmat-sauser ol?

Er det bare meg kanskje? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...