Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jupp, så dumme folk fins.

Jeg har stadig sånne opplevelser. Vanlige produkter blir fortrengt av spesialprodukter, som i 99% av tilfellene er den samme dritten, bare i ny innpakning.

Eller for eksempel den stratosen som inneholdt enda mer luft, og kostet mer. Reklamen klarte å fremstille det som en god deal, men jeg vet ikke helt.

..og enough with the slankeprat! Jeg blir helt matt. :sur:

Vi tar heller en trall:

Enjoy your body, use it every way you can

Don't be afraid of it or what other people think of it

It's the greatest instrument you'll ever own

Dance, even if you have nowhere to do it but your own living room

Read the directions even if you don't follow them

Do not read beauty magazines, they will only make you feel ugly

Endret av Lutetium 71
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvorfor Kjøkkenbenken alltid er rotete 5 minutter etter at jeg har ryddet den?

Jo ryddigere man har det, så mindre til skal det før det ser/virker rotete da.

Med et strøkent kjøkken så ser det rotete ut om det blir liggende en sleiv og en

bolle på kjøkkenbenken, men hvis det er litt rotete der fra før så utgjør det brått ingen

forandring :laugh: Konklusjonen er at det er ikke bare er gunstig med et helt ryddig hjem! :icon_lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor Kjøkkenbenken alltid er rotete 5 minutter etter at jeg har ryddet den?

Det er fordi du rydder det grøvste først, tar deg 5 minutter på KG og kikker opp på benken som slett ikke er ryddig

Eller så er det fordi det kommer noen andre som tror de har noe å gjøre på kjøkkenbenken din.

Og disse andre antar at du rydder etter dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lurer på hvorfor det er så mye lettere å rote enn å rydde eller hvorfor det tar så mye lenger tid å rydde enn å rote, så er det er helt logisk forklaring på det - det er bare noen få måter det kan være ryddig på, men millioner av måter det kan være rotete på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er spurt om før... Men jeg lurer på hvordan de skreller de mandariner/klementiner som er sånn hermetiske til dessert og sånn. Ikke det ytterste skallet, men den hinna rundt fruktkjøttet på hver båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette er spurt om før... Men jeg lurer på hvordan de skreller de mandariner/klementiner som er sånn hermetiske til dessert og sånn. Ikke det ytterste skallet, men den hinna rundt fruktkjøttet på hver båt.

Canned mandarin segments are peeled to remove the white pith prior to canning; otherwise, they turn bitter. Segments are peeled using a chemical process. First, the segments are scalded in hot water to loosen the skin; then they are bathed in a lye solution, which digests the albedo and membranes. Finally, the segments undergo several rinses in plain water.

Wiki er din venn.

En ting jeg lurer på er hvorfor man lager syltetøy av appelsinskall? Er det ikke det man pleier å hive om man skreller dem selv?

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandariner i lut??? Hjelpes!

Man putter jo appelsin og sitronskall i kaker og kakepynt og. Det er mye smak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke pant på dyre flasker med øl? Kjøper jeg billig øl kan jeg ta de med tilbake og få penger for dem, men bruker jeg penger på skikkelig kvalitetsøl så er det visst ikke så farlig hva jeg gjør med flaskene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ølet som ikke har pant på seg bruker engangsflasker som bare skal i glassretur. De blåser nye flasker til nytt øl.

Det er heller ikke pant på importøl, bortsett fra det importølet som er på metallbokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ølet som ikke har pant på seg bruker engangsflasker som bare skal i glassretur. De blåser nye flasker til nytt øl.

Det er heller ikke pant på importøl, bortsett fra det importølet som er på metallbokser.

Brukes flaskene på nytt? :sjokkert: Jeg har alltid trodd at alle flaskene ble smeltet ned og så ble det laget nye... Gjelder det for plastflasker og bokser også? Litt ekkelt å tenke på at mange andre kan ha drukket av flasken min, selv om de sikkert er veldig godt renset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuborg og Ringnesflaskene feks, de små, brune glassflaskene til øl med sånn standardstørrelse og form, blir levert tilbake til tapperiet, vasket i spesialmaskiner og så tappes de på nytt.

De gamle plastflaskene gjorde man også dette med, men de fikk et merke under bunnen som indikerte hvor mange ganger de hadde vært gjennom sirkulasjonen. Når de hadde vært gjennom mange nok ganger, ble de smeltet ned og laget nye flasker eller andre plastting av.

De nye bioplastflaskene blir krønsjet med en gang i panteautomaten, sendt til fabrikken, smeltet om og gjort om til små kuber med plast som blåses opp like før de skal tappes.

Det samme skjer med metallboksene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukes om igjen eller ei- de dyre ølflaskene burde da tenke på miljøet de også :jolie:

Er bare å kaste dem i returglass i stedet for å søpla det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å kaste dem i returglass i stedet for å søpla det.

Ja, jeg gjør det, men jeg ser stadig vekk at de havner i søpla når vedkommende

får den tilbake siden pantemaskinen ikke vil ha den. I stedenfor å ta den med ut og gå

37 meter for å kaste den i returglass, så er det innmari mye enklere å kaste den i søplebøtta

ved siden av :sminkedokke:

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tuborg og Ringnesflaskene feks, de små, brune glassflaskene til øl med sånn standardstørrelse og form, blir levert tilbake til tapperiet, vasket i spesialmaskiner og så tappes de på nytt.

De gamle plastflaskene gjorde man også dette med, men de fikk et merke under bunnen som indikerte hvor mange ganger de hadde vært gjennom sirkulasjonen. Når de hadde vært gjennom mange nok ganger, ble de smeltet ned og laget nye flasker eller andre plastting av.

De nye bioplastflaskene blir krønsjet med en gang i panteautomaten, sendt til fabrikken, smeltet om og gjort om til små kuber med plast som blåses opp like før de skal tappes.

Det samme skjer med metallboksene.

+1

Påminnelse til meg selv; Ingen grunn til å slutte å kjøpe ølet mitt på boks!

Ja, jeg gjør det, men jeg ser stadig vekk at de havner i søpla når vedkommende

får den tilbake siden pantemaskinen ikke vil ha den. I stedenfor å ta den med ut og gå

37 meter for å kaste den i returglass, så er det innmari mye enklere å kaste den i søplebøtta

ved siden av :sminkedokke:

Det er nok på grunn av umiddelbar irritasjon over å ikke få panten man regnet med kom. En ekstra luke for mottak av "ukurante flasker" er en super løsning som min lokale pantebutikk heldigvis har.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i fall noen lurte: Metall- og glassgjenvinning er noe av det beste som finnes. Energibruk for å smelte om glass og metall kontra å fremstille dette nytt er veldig mye lavere. Så om dere er late/ikke tror gjenvinning er viktig så prøv allikevel å resirkulere disse fraksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en hund ser en ulv, tror den det er en annen hund, eller skjønner den at det ikke er det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gammel vask i trappeoppgangen vår som aldri blir brukt. Da vi kjøpte huset for 1,5 år siden fikk vi beskjed om at den vasken kun hadde kaldt vann, og da jeg skrudde på kranene så så jeg jo at det stemte. Dette er altså en gammeldags vask med to kraner. Det kom vann ut av kaldtvannskranen, men ingenting ut av varmtvannskranen.

Tidlig på morgenen 1. januar våkner jeg av lyden av rennende vann. Litt bekymret begynner jeg å gjennomsøke huset da lyden ikke kom fra noen av badene. Der fosset det varm vann ut av varmtvannskranen! Kranen har vell blitt stående åpen ettersom den uansett ikke virket. Så nå lurer jeg veldig på hva som kan ha skjedd. Hvordan kan vasken som da ikke har virket på hvem vet hvor mage år plutselig begynne å virke? Måten tidligere eier sa det på gjorde at jeg trodde at den rett og slett ikke var koblet til varmtvannet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...