Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra tid til annen ser jeg voksne mennesker som sykler med sykkelhjelmen hengende på styret. Som voksen kan man jo helt selv bestemme om man skal ha på seg hjelm eller ikke, og trenger ikke å late som, slik man gjorde da man var ungdom. Hva er så tanken bak? Hvem er det de prøver å lure/imponere? Det ser bare så ufattelig teit ut!

En annen ting er at på vei til jobb møter jeg ofte en dame gående i sykkelklær og med sykkelhjelmen i hånden. Jeg vet ikke helt hvor hun går fra/til, men jeg gjetter på at hun kommer ca fra tog/busstasjonen, og går ihvertfall 10 minutter. Hvis hun først har syklet et stykke, hvorfor tar hun ikke da sykkelen det siste stykket også?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hva det første innlegget her inne var om. Og første skikkelige populære emne, lengstlevende tråd gjennom tidene, mest populære emne osv. Det burde en moderator kunne svare på...

Prøvde å se hva de eldste innlegget jeg kunne finne var, og kom over denne:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=31

Det ser ut til at alle innlegg før 2002 er tapt.

Noen som vet når kvinneguiden ble opprettet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra tid til annen ser jeg voksne mennesker som sykler med sykkelhjelmen hengende på styret. Som voksen kan man jo helt selv bestemme om man skal ha på seg hjelm eller ikke, og trenger ikke å late som, slik man gjorde da man var ungdom. Hva er så tanken bak? Hvem er det de prøver å lure/imponere? Det ser bare så ufattelig teit ut!

En annen ting er at på vei til jobb møter jeg ofte en dame gående i sykkelklær og med sykkelhjelmen i hånden. Jeg vet ikke helt hvor hun går fra/til, men jeg gjetter på at hun kommer ca fra tog/busstasjonen, og går ihvertfall 10 minutter. Hvis hun først har syklet et stykke, hvorfor tar hun ikke da sykkelen det siste stykket også?

Hun er vel pendler. Sykler kanskje 20 min til buss/tog tar buss/tog i 20 min og går derfra. Du må betale ekstra billett for å ha med sykkel på kollektiv, hvis du i det hele tatt får ta den med. Så derfor parkerer hun den vel på stasjonen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der jeg pendlet fra før var det hvertfall vanlig. Hunden hadde sitt eget månedskort og sånn. Men det er sikkert forskjellig rundt om på forskjellige steder og forskjellige sjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har somlet deg til å se den vet du nå at det dreier seg om et "kreativt" arkivsystem for regnskapspapirene. Midt i blinken, med andre ord!

Jeg lurer på:

Har tog blinklys? Altså som i retningsvisere?

Det vil vises på andre måter (f.eks en sporveksler) hvilket spor et lokomotiv er på vei inn på. Men Om jeg nå ikke husker helt feil (er et år siden jeg sluttet i kafévogna nå) så har de alltid hvite lys foran og røde lys bak, så man i det minste ser hvilken retning det kjører :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da lurer jeg på: Er det virkelig noen som løser billett for hund, sparkstøtting eller sykkel?

Ja, jeg har sett flere ganger at litt store hunder må betales barnebilett for.

Tror grensen går på 40 cm (opp til skulderen eller hva jeg skal si).

Under grensen=gratis

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under grensen=gratis

Dette er riktig :) Og bikkja mi er 38 cm i nakkehøyde, veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under grensen=gratis

Det er i så fall en ny regel (ev at dere bor et annet sted i landet. Jeg bor i Oslo). Da jeg hadde hund for ca 10 år siden, så var egentlig regelen at alle dyr måtte betale, men i praksis så brukte de at om hunden satt på fanget var det gratis, om den satt på gulvet måtte man betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel pendler. Sykler kanskje 20 min til buss/tog tar buss/tog i 20 min og går derfra. Du må betale ekstra billett for å ha med sykkel på kollektiv, hvis du i det hele tatt får ta den med. Så derfor parkerer hun den vel på stasjonen.

At jeg ikke tenkte på den løsningen :kari: Jeg har sett for meg at hun sykler til denne stasjonen og parkerer sykkelen på sykkelparkeringen der, siden de ikke har sykkelparkering på jobben, eller noe sånt dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i så fall en ny regel (ev at dere bor et annet sted i landet. Jeg bor i Oslo). Da jeg hadde hund for ca 10 år siden, så var egentlig regelen at alle dyr måtte betale, men i praksis så brukte de at om hunden satt på fanget var det gratis, om den satt på gulvet måtte man betale.

Det er sånn fortsatt. Hund, uansett størrelse må ha barnebillett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kommer R'en fra i Mrs? Det uttalles jo "misses".

Fra Mistress:

Mrs. originated as a contraction of the honorific Mistress, the feminine of Mister, or Master, which was originally applied to both married and unmarried women. The split into Mrs. for married women from Ms. and Miss began during the 17th century. (Wikipedia)

Om det snør i Afrika? Hemingway har iallfall en novelle som heter The Snows of Kilimanjaro, så jeg er temmelig sikker på at det kan snø i Afrika også.

Spørsmål: Hvorfor må man rive basilikumbladene og ikke skjære eller klippe dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

snør det i afrika?

Jepp, det snør i Afrika. Mamma har gått opp Kilimanjaro og på starten av ruta var det snø. (sjølvsagt høgare opp og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Spørsmål: Hvorfor må man rive basilikumbladene og ikke skjære eller klippe dem?

Det er noko med smakscellene i grønt. Dei heldt seg betre ved riving enn kuttin med kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, det snør i Afrika. Mamma har gått opp Kilimanjaro og på starten av ruta var det snø. (sjølvsagt høgare opp og)

aa, så kult!

hvorfor har ALLE kuer flekker da? fins det noen uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn fortsatt. Hund, uansett størrelse må ha barnebillett!

Hvor står dette? Jeg har hatt med dyret på toget mange ganger og de sjekker aldri billett, jeg har jo trodd det er fordi hun er såpass liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...