Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvifor heiter det "mellomgulvet"?

For et utrolig bra spørsmål. Visste ikke at jeg lurte på dette selv en gang!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjerner og planeter

Fordi det er "gulvet" mellom overlivet og underlivet!

overlivet har eg aldri høyrt om

underlivet og mellomgulvet er vel det same? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ser du kva eg veit... :sjenert:

Mellomgulvet eller difarmaet er den som styrer pusten, når den trekker seg ned i maven puster du inn, når den går opp puster du ut, skader til mellomgulvet kan gjøre at du ikke får puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellomgulvet eller difarmaet er den som styrer pusten, når den trekker seg ned i maven puster du inn, når den går opp puster du ut, skader til mellomgulvet kan gjøre at du ikke får puste.

Og det ligger som et skille mellom brysthulen (lunger/hjerte) og bukhulen med alle tarmene og godsakene. Det er derfor man sier at man skal puste med magen, da presses nemlig denne gørra utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diafragma heter det :) *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du i NAV?

:hoho: Man kunne nesten tro det :P Men jeg jobber i det private

Kara W: Hva med noe som

"Uferdige ting" (evt prosjekter)?

"Neste prosjekt" ?

"Dokumenter/prosjekter under tankeprosess"?

Ja, det blir vel noe slikt. Pluss "Arkivering" aka ting jeg legger bort og håper ingen spør etter igjen :fnise:

Du trenger å se første episode av Black Books. Gjerne resten også, men ihvertfall den.

Det er lenge siden jeg har sett den, men det høres vagt kjent ut å sortere bøker i fornuftige kategorier. Kanskje på tide å finne frem serien igjen. Den var jo genial.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Om Black Books]

Det er lenge siden jeg har sett den, men det høres vagt kjent ut å sortere bøker i fornuftige kategorier. Kanskje på tide å finne frem serien igjen. Den var jo genial.

Hvis du har somlet deg til å se den vet du nå at det dreier seg om et "kreativt" arkivsystem for regnskapspapirene. Midt i blinken, med andre ord!

Jeg lurer på:

Har tog blinklys? Altså som i retningsvisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog har jo ikke så mange andre trafikanter å forholde seg til, så blinklys trenger de vel ikke. Det er jo liksom ikke så mange kryss. Og der de velger spor er de jo alene. Andre tog blir jo stoppet (rødt lys) så de ikke skal kræsje i hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog har jo ikke så mange andre trafikanter å forholde seg til, så blinklys trenger de vel ikke. Det er jo liksom ikke så mange kryss. Og der de velger spor er de jo alene. Andre tog blir jo stoppet (rødt lys) så de ikke skal kræsje i hverandre.

Æsj, kjedelig med tog jo! Tror jeg skal anbefale brutter å bli togsjåfør. Han bruker nesten aldri blinklyset likevel.

Men det er mulig han kommer til å savne rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hva det første innlegget her inne var om. Og første skikkelige populære emne, lengstlevende tråd gjennom tidene, mest populære emne osv. Det burde en moderator kunne svare på...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig med tog jo! Tror jeg skal anbefale brutter å bli togsjåfør. Han bruker nesten aldri blinklyset likevel.

Men det er mulig han kommer til å savne rattet.

du som så ofte kommer med svar til folk her inne og som generelt sitter inne med så mye kunnskap (som "ingen" /få andre har) lurte på om tog har blinklys :ler: Det er nesten litt ironisk.. hehee...

Tog og fly har liksom ikke så mange å passe seg for eller ta hensyn til. Jeg vet ikke helt riktig hvorfor men jeg synes det var et litt søtt spørsmål :biggrin:

Sofie777- det håper jeg jammen at du (vi) får svar på!! Det ble jeg også nyskjerrig på!

Endret av NozMonster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva det første innlegget her inne var om. Og første skikkelige populære emne, lengstlevende tråd gjennom tidene, mest populære emne osv. Det burde en moderator kunne svare på...

Vi har nok ingen bedre oversikt enn dere har, men etter å ha tatt et raskt overblikk så er ihvertfall min tråd "sist sette film" fra 2006. Den har godt over 300 sider, men neppe den lengste tråden (har sett flere som er lengre enn det). Jeg ser også at Home and Away-tråden fra 2005 også lever fortsatt.

Edit: Jo, jeg tror jeg kanskje fant den som har levd lengst, og som er skikkelig lang: middagstråd - alle typer. Den ble opprettet i 2003 og er på over 1500 sider. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

du som så ofte kommer med svar til folk her inne og som generelt sitter inne med så mye kunnskap (som "ingen" /få andre har) lurte på om tog har blinklys :ler: Det er nesten litt ironisk.. hehee...

Jeg lurer på veldig mye rart, mye av det gidder jeg ikke å "trykke". Mesteparten av det googler jeg opp før det kommer så langt. Mange ganger fordi jeg hadde tenkt å gi noen her på kg en real skyllebøtte, men så viser det ser at det var ikke så enkelt likevel.

Da lærer man litt til.

Men.. jeg tenkte tog hadde noen form for signallys eller noe, som viste hvilket spor de skulle inn på eller noe sånn ? (ro, ro til fiske..)

Tog og fly har liksom ikke så mange å passe seg for eller ta hensyn til. Jeg vet ikke helt riktig hvorfor men jeg synes det var et litt søtt spørsmål :biggrin:

Ok, tog er en tapt diskusjon, men fly? DE HAR BLINKLYS!! :snurt: (Bare ikke sånn til å vise retning med)

Jeg lurer forresten på om en slange som detter ned av et tre, tenker: ÆÆæee! Jeg har ingen armer å ta imot med!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Men.. jeg tenkte tog hadde noen form for signallys eller noe, som viste hvilket spor de skulle inn på eller noe sånn ? (ro, ro til fiske..)

...

Som jeg har forstått det styres alt det av JBV og DROPS (driftsoperativt senter NSB), nesten bare farten og start/stopp å forholde seg til for togførere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...