Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak

Det var nok mye rare syndromer og diagnoser på monarkene før i tiden. Husk at da var det ekstremt mye innavl blant de kongelige. Alle kongelige var i familie og man kunne ikke gifte seg med en som ikke var kongelig.

Jeg lurer på hvorfor man blir våryr og ikke "vinteryr" eller "høstyr".

Tja, for menn er det kanskje fordi etter å ha sett på damer pakka inn i 10 lag med ull, ser de endelig litt former og hud :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mizzyy

Tja, for menn er det kanskje fordi etter å ha sett på damer pakka inn i 10 lag med ull, ser de endelig litt former og hud :fnise:

Det er sant ;) Dere liker vel å få litt eyecandy nå om sommeren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det er sant ;) Dere liker vel å få litt eyecandy nå om sommeren. :fnise:

Jepp, Det gjør vi, :wow: Så vær snill pike og ta på deg shot shorts og en trang liten topp og gå ut og vis deg frem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mizzyy

Jepp, Det gjør vi, :wow: Så vær snill pike og ta på deg shot shorts og en trang liten topp og gå ut og vis deg frem. :fnise:

Men det er jo så deilig å ligge her å slappe av! ;) Da trenger jeg ikke så mye klær enn gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Men det er jo så deilig å ligge her å slappe av! ;) Da trenger jeg ikke så mye klær enn gang!

Hm, du får ta bilde og sende det til random folk på nettet da, så kan de bli våryre på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mizzyy

Hm, du får ta bilde og sende det til random folk på nettet da, så kan de bli våryre på den måten

Haha :P Er vel ikke alle som hadde blitt like fornøyde av å få random bilder på mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Haha :P Er vel ikke alle som hadde blitt like fornøyde av å få random bilder på mail?

Kunne blitt et problem om de var gift eller hadde kjæreste(jeg er single, hint hint) Men er de single blir de vel bare glad. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor de i USA (ser ihvertfall ut til å være i USA på bildene) bruker gjennomsiktige stomi-poser, istedenfor brune som er vanligst i norge, eller annet som ikke er gjennomsiktig... Må jo være litt kjedelig å gå rundt med en gjennomsiktig stomipose som viser "alt" :P Er det noen grunn til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan luker man? Jeg har kjøpt hus med hage, men har aldri gjort noe hagearbeid før. Når jeg spør om dette får jeg bare som svar at jeg skal "fjerne det jeg ikke vil ha i bedene". For en som deler opp planteriket i busk, tre og blomst er dette en utfordring. Så:

1. Hvordan vet jeg hva jeg har lyst til å fjerne? Selv om folk ikke liker å si det rett ut så har jeg et inntrykk av at det er ganske klart definert hva som er ugress og ikke.

2. Hvordan fjerner jeg det? Holder det å rive det opp? Bør jeg klippe det? Eller må jeg grave opp røttene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan luker man? Jeg har kjøpt hus med hage, men har aldri gjort noe hagearbeid før. Når jeg spør om dette får jeg bare som svar at jeg skal "fjerne det jeg ikke vil ha i bedene". For en som deler opp planteriket i busk, tre og blomst er dette en utfordring. Så:

1. Hvordan vet jeg hva jeg har lyst til å fjerne? Selv om folk ikke liker å si det rett ut så har jeg et inntrykk av at det er ganske klart definert hva som er ugress og ikke.

2. Hvordan fjerner jeg det? Holder det å rive det opp? Bør jeg klippe det? Eller må jeg grave opp røttene?

Luking: prøv å fjerne mesteparten av planta. Klipping er klipping og ikke luking. Hvis du klarer å eliminere mest mulig av denne her, er 90% av jobben allerede gjort. Her må du få med mesteparten av røttene om du skal ha håp om å begrense den (du klarer aldri å fjerne den helt, bare glem det). Samme med løvetann.

Det er vel egentlig ikke noen absolutt definisjon på hva som regnes som ugress, skvallerkål ble jo engang sett på som en flott nytteplante (!).

Selv deler jeg opp i ca tre kategorier:

Plen

Denne kan godt ha litt ugress i seg, siden den jevnlig klippes

Busker og trær

Lett å "bekjempe" ved å felle eller beskjære

Ugress

Omtrent alt det som vokser i bed som man ikke har plantet selv, eller som ikke er flerårs planter. ALT som måtte vokse i oppkjørsel/tun er ugress.

(Passer ikke denne best på hageforumet, forresten?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue.

Lurer på hvorfor mange folk peker mot bilen når de skal låse den. Spiller jo ingen rolle hvilken vei nøkkelen er.

Har sett mange som låser på vei bort fra bilen, og strekker da ut hånda i retning bilen for å låse :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor mange folk peker mot bilen når de skal låse den. Spiller jo ingen rolle hvilken vei nøkkelen er.

Har sett mange som låser på vei bort fra bilen, og strekker da ut hånda i retning bilen for å låse :klo:

De første automatiske nøklene brukte infrarød på samme måte som en vanlig fjernkontroll. Vi hadde van da jeg var tenåring, og den lille fjernkontrollen funket ikke hvis du ikke pekte den mot bilen når du trykket på den.

De senere årene har de endret seg noe i både design og hvilket system de bruker, men de fleste peker den mot bilen for å være sikker på at de "treffer". Sannsynligvis mer av vane enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De første automatiske nøklene brukte infrarød på samme måte som en vanlig fjernkontroll. Vi hadde van da jeg var tenåring, og den lille fjernkontrollen funket ikke hvis du ikke pekte den mot bilen når du trykket på den.

De senere årene har de endret seg noe i både design og hvilket system de bruker, men de fleste peker den mot bilen for å være sikker på at de "treffer". Sannsynligvis mer av vane enn noe annet.

Vi har en gammel bil hvor jeg må sikte med nøkkelen for å låse, men jeg treffer aldri. Står og trykker vilt på knappen mens jeg peker overalt på bilen før den til slutt låses. Ser sikkert passe dumt ut... :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man ikke Pyrisept på resept?

Hva slags parasitt er Paracet?

Blir man fin av Otrivin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man ikke Pyrisept på resept?

Fordi det er brannhemmende (Pyri/pyro kommer fra det greske ordet πυρ (pyr) som betyr ild)

Hva slags parasitt er Paracet?

En kunstig type, sannsynligvis utviklet av militæret i USA. Hvis du har sett Falling Skies, vet du sånn ca hva jeg prater om.

Blir man fin av Otrivin?

Nei. Ikke blir du full heller, som av vanlig vin.

Selv lurer jeg på om Freddy Krueger er faren til Wolverine?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv lurer jeg på om Freddy Krueger er faren til Wolverine?

Nei, men jeg tror det er den stygge fetteren. :fnise:

Edit; Helt egentlig, ville vel Freddy vært barnebarnsbarnet eller noe sånt til Wolverine.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg tror det er den stygge fetteren. :fnise:

Edit; Helt egentlig, ville vel Freddy vært barnebarnsbarnet eller noe sånt til Wolverine.

:murvegg:

Selvsagt! Wolverine ble vel født på 16-1700tallet eller noe sånt? Merkelig nok ligner ikke broren halvbroren noe særlig på Wolverine.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg:

Selvsagt! Wolverine ble vel født på 16-1700tallet eller noe sånt? Merkelig nok ligner ikke broren noe særlig på Wolverine.

Nei, det er rart det der. :klo:

Men var de ikke halvbrødre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...