Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm... Rart vi ikke har flere sylinderhus da!

Folk er kresne, og vil ikke ha et hus som er kliss likt naboens. :(

Edit: En silo kan da fungere fint som hus.

Edit2:Men kan tenke meg at rund innredning lett blir grisedyr.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske kul ting er at noen av disse hvite dvergene sannsynligvis inneholder krystallisert karbon - enormt trykk + karbon ender som regel opp som bare ett bestemt materiale: Diamant.

Hehe :) Holdt på å ta med det i svaret mitt også, men fant jeg ut at jeg hadde snakket langt nok vekk fra spørsmålet ditt allerede, så jeg droppet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster egentlig kaldtvann noe? Jeg vet jo at en veldig stor del av strømregningen kommer av å varme opp vannet til å bli varmt og i mange utleieleiligheter så er varmtvannet inkludert. Men hva med det kalde vannet da, er det gratis eller bare så billig at det ikke er noe å snakke om?

Noen få øre, i følge flaskene kommunen gir ut gratis hvert år i forbindelse med tannhelse og sunnhet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er kresne, og vil ikke ha et hus som er kliss likt naboens. :(

Edit: En silo kan da fungere fint som hus.

Edit2:Men kan tenke meg at rund innredning lett blir grisedyr.

Jammen hadde de hatt rundt hus hadde det jo ikke vært likt som naboens :P

Her i Oslo er den store siloen ved Kuba-parken studentboliger. Derfor jeg kom til å tenke på det da jeg så på den i stad.

E32C7E5B-F2C2-41C8-B2B6-582E62307B7643.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen hadde de hatt rundt hus hadde det jo ikke vært likt som naboens :P

Her i Oslo er den store siloen ved Kuba-parken studentboliger. Derfor jeg kom til å tenke på det da jeg så på den i stad.

Jeg lurer på om jeg har sett deg... for jeg er også rett som det er i Kuba-parken :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om jeg har sett deg... for jeg er også rett som det er i Kuba-parken :laugh:

:ninja:

Jeg er ikke der så ofte, men jeg er stadig vekk på SATS som har utsikt til siloen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det om nestemann i arverekken til f.eks den britiske tronen blir født med f.eks downsyndrom? Blir denne personen fremdeles tronarving?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det om nestemann i arverekken til f.eks den britiske tronen blir født med f.eks downsyndrom? Blir denne personen fremdeles tronarving?

Det samme spørsmålet kom da prinsesse Estelle ble født i Sverige. Finn ut når hun har bursdag og bla deg tilbake i tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det noen som graver frem en tråd fra 2005 for å kun skrive "hei" som innlegg i den??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det om nestemann i arverekken til f.eks den britiske tronen blir født med f.eks downsyndrom? Blir denne personen fremdeles tronarving?

Man hører aldri om monarker som får multihandikappede barn, har ikke lest eller hørt at de fikk det før i tiden heller. Tror nok at slike barn tidligere ble satt bort eller drept.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir man så frysen når man blir solbrent?

Er kanskje kroppens måte å kjøle ned den brente huden på....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor høres stemmen vår annerledes ut på opptak?

Fordi når du hører deg selv snakke hører du stemmen din både fra innsiden av hodet og gjennom lyden som kommer i lufta og inn i ørene dine. Når du hører stemmen din på opptak hører du kun lyden som kommer utenfra.

Det er hvertfall det jeg har lest en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi når du hører deg selv snakke hører du stemmen din både fra innsiden av hodet og gjennom lyden som kommer i lufta og inn i ørene dine. Når du hører stemmen din på opptak hører du kun lyden som kommer utenfra.

Det er hvertfall det jeg har lest en gang.

Joda, din egen stemme hører du selv feil. Men når andre hører stemmen min på opptak så kjenner verken de eller jeg igjen stemmen min. Dette er på mobil, kamera, diverse dårlige lydopptakere og slikt da, ikke noe ordentlig film utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører aldri om monarker som får multihandikappede barn, har ikke lest eller hørt at de fikk det før i tiden heller. Tror nok at slike barn tidligere ble satt bort eller drept.................

Sjekk historieboka di! :regler:

Karl II av Spania var et grelt eksempel.

Mye mulig habsburgerne parkerte barna sine i skogen, men jeg tviler egentlig på at det var nødvendig. Rundt halvparten av barna kongefamilien fikk mellom 1527 og 1661 døde før fylte ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mizzyy

Man hører aldri om monarker som får multihandikappede barn, har ikke lest eller hørt at de fikk det før i tiden heller. Tror nok at slike barn tidligere ble satt bort eller drept.................

Det var nok mye rare syndromer og diagnoser på monarkene før i tiden. Husk at da var det ekstremt mye innavl blant de kongelige. Alle kongelige var i familie og man kunne ikke gifte seg med en som ikke var kongelig.

Jeg lurer på hvorfor man blir våryr og ikke "vinteryr" eller "høstyr".

Endret av mizzyy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Sjekk historieboka di! :regler:

Karl II av Spania var et grelt eksempel.

Mye mulig habsburgerne parkerte barna sine i skogen, men jeg tviler egentlig på at det var nødvendig. Rundt halvparten av barna kongefamilien fikk mellom 1527 og 1661 døde før fylte ti år.

For å ikke evne pofyria og ander blodsykdommer som nå er å finne i nesten alle europeiske kongehus, pga Queen Victoria giftet bort alle barna sine med resten av europa, og hun bar på det genet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...