Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er noe aerodynamisk med det. De krokete kan man liksom ha hofta/låret inni kroken, så den følger kroppen. Min teori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror stavene er krokete for at de ikke skal henge seg opp i portene! Så det er kun nødvendig der det er poster man må svinge utenom eller igjennom, derfor ikke i langrenn eller utfor.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker skal ha 32 tenner med visdomsjekslene. Jeg har 28 inkludert visdomsjekslene, men jeg trakk 4 tenner som barn.

Ah, men da har jeg et oppfølgingsspørsmål. Når er alle tennene utvokst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, men da har jeg et oppfølgingsspørsmål. Når er alle tennene utvokst?

Godt spørsmål! Jeg hadde alle visdomsjekslene mine før jeg var ferdig med videregående. Tror mine kom ganske tidlig da. Det vanlige er vel i 20-årene, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål! Jeg hadde alle visdomsjekslene mine før jeg var ferdig med videregående. Tror mine kom ganske tidlig da. Det vanlige er vel i 20-årene, tror jeg.

Jeg er 30 og har ikke fått 2 av visdomstennene enda. De ligger nedi der, men ikke klare for å komme ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle får visdomstenner. :opplyser:

Rettelse: Ikke alle får visdomstenner eller alle visdomstennene. :)

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er penere?

Noe sånt. Årmbåndsur gir ofte mer status jo mer nøyaktige de er, hvis de er lagd på gamleviset (helt mekaniske urverk). Men er de digtale, er det ikke så imponerende med nøyaktigheten lengre. Så de som går med slike klokker er egentlig ikke så opptatt av at klokka er rett spør du meg.

Takk for svar, men hun mente ikke alpin vs. langrenn, men forskjell på stavene i slalåm, storslalåm, super-G og utfor...

Men da bør det vel være slik at jo mindre man svinger, jo mindre krokete er de? Tror hun var inne på denne teorien, men så stemte det kanskje ikke med de forskjellige grenene? :klo:

Og hvorfor er de krokete i det hele tatt og ikke bare kortere? :huh:

I hopp går det beint fram, og der har de ingen staver. Ifølge teorien burde de hatt staver på størrelse med ispigger i det minste (greit å ha for hoppere som tar skrekken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det nakne spøkelser?

Er ikke alle spøkelser nakne? Det trodde jeg...

Endret av Chien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle spøkelser nakne? Det trodde jeg...

Jeg har aldri selv sett hverken påkledde eller nakne spøkelser (selv om nakne nordmenn kanskje ligner en del), men jeg har forstått det slik at de ofte er ikledd klær, eller i det minste filler av noe slag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri selv sett hverken påkledde eller nakne spøkelser (selv om nakne nordmenn kanskje ligner en del), men jeg har forstått det slik at de ofte er ikledd klær, eller i det minste filler av noe slag?

Hmmm. Jeg har heller ikke sett spøkelser så jeg er kanskje ikke den rette til å svare på spørsmålet. Men jeg har alltid sett for meg nakne spøkelser :sjokkert: Men når du sier det så kommer jeg jo på at på Åndenes Makt på TvNorge så har spøkelser klær på seg. Noen ganger hatt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg har heller ikke sett spøkelser så jeg er kanskje ikke den rette til å svare på spørsmålet. Men jeg har alltid sett for meg nakne spøkelser :sjokkert: Men når du sier det så kommer jeg jo på at på Åndenes Makt på TvNorge så har spøkelser klær på seg. Noen ganger hatt også...

Og stokk!! :opplyser:

----

Jeg lurer på jeg får sinnsykt vondt i hodet rett før tordenvær, men med en gang det er over så får jeg MASSE energi, som om jeg aldri var dårlig?

Jeg skjønner at det har noe med trykket å gjøre, men den energien som kommer etterpå er helt ekstrem, altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om det er flere enn meg som får helt spader når de kommer over videoreportasjer på Dagbladet.no med reporteren Lise Grønskar.
Hun høres ut som en overivrig flyvertinne som forklarer hva som står i sikkerhetsbrosjyren i stol-lommen foran deg og ikke som en vanlig reporter. *mark*

http://www.dagbladet.no/2013/07/04/nyheter/sosialpolitikk/kvinner/dating/kina/28040379/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er flere enn meg som får helt spader når de kommer over videoreportasjer på Dagbladet.no med reporteren Lise Grønskar.

Hun høres ut som en overivrig flyvertinne som forklarer hva som står i sikkerhetsbrosjyren i stol-lommen foran deg og ikke som en vanlig reporter. *mark*

http://www.dagbladet.no/2013/07/04/nyheter/sosialpolitikk/kvinner/dating/kina/28040379/

Dæven!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger jeg venter på at hun hvert øyeblikk skal bryte ut med; "Alle nødutganger er merket med røde og hvite Exit-skilt. "

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om det er flere enn meg som får helt spader når de kommer over videoreportasjer på Dagbladet.no med reporteren Lise Grønskar.

Hun høres ut som en overivrig flyvertinne som forklarer hva som står i sikkerhetsbrosjyren i stol-lommen foran deg og ikke som en vanlig reporter. *mark*

http://www.dagbladet.no/2013/07/04/nyheter/sosialpolitikk/kvinner/dating/kina/28040379/

Minner meg om Benedikte Rasmussen (tidligere værdame). Holdt på å sovne av henne, og det samme skjer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med "vi er et miljøvennlig hotell, legg håndkleet på gulvet hvis du vil at betjeningen skal bytte det". Jeg vet ikke hvordan det skal fungere i praksis. Jeg opplever at det er risikabelt, for hva om betjeningen slett ikke er innom mens du er ute og du kommer "hjem" til håndkleet der du la det. Henger man det opp, får det ihvertfall sjansen til å tørke litt. Jeg forstår ikke systemet, håndklærne blir jo byttet uavhengig av hva man "signaliserer" med håndkleet, når betjeningen er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Det med "vi er et miljøvennlig hotell, legg håndkleet på gulvet hvis du vil at betjeningen skal bytte det". Jeg vet ikke hvordan det skal fungere i praksis. Jeg opplever at det er risikabelt, for hva om betjeningen slett ikke er innom mens du er ute og du kommer "hjem" til håndkleet der du la det. Henger man det opp, får det ihvertfall sjansen til å tørke litt. Jeg forstår ikke systemet, håndklærne blir jo byttet uavhengig av hva man "signaliserer" med håndkleet, når betjeningen er innom.

Nei, det er jo nettopp det de ikke gjør på slike bra hoteller :) Greia er, som du skriver, at om du legger håndkle på gulvet etter du har dusja på morgningen så bytter de til rent til deg (de er jo alltid innom sånn en liten stund etter frokost, når gjestene sannsynligvis er ute). Og skulle du av en eller annen merkverdig grunn ikke ha fått nye og rene håndkler når du da kommer tilbake så er det ikke verre enn å gå å spørre etter nye (men de pleier jo å legge inn såpass mange håndkler at du sannsynligvis har flere enn det ene du brukte på morgningen).

Det er nokså sjeldent at jeg sover på hotell men når jeg gjør det så vil jeg ikke at de skal skifte på senga eller bytte håndklærne for det synes jeg bare er unødvendig (man bytter det jo ikke hjemme hver dag heller, så hvorfor skal man plutselig trenge det på hotell? :vetikke: Og bare tenk på hvor mange tusen som sover på hotell bare her i Norge til en hver tid...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...