Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Nå testet jeg servanten på badet. Den er enda lavere, den rekker meg til, eh, et stykke nedenfor venusberget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

hvaaa? :klo: Jeg kan ikke komme på å ha vært borti så lave vasker og kjøkkenbenker? :klo:

De jeg har rekker meg til navelen, eller kanskje til og med rett over..

(vasken på badet muligens så vidt rett under)

Endret av NozMonster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenbenken til en tomme under navelen, servanten på badet til trusekanten. Jeg er 161 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min benk er 90 cm på den sida hvor komfyren er og 89 på sida med oppvaskmaskin og oppvaskkum. Akkurat passe til meg og jeg er 164 cm høy. Men hvorfor er den 1 cm lavere på ene sida?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min benk er 90 cm på den sida hvor komfyren er og 89 på sida med oppvaskmaskin og oppvaskkum. Akkurat passe til meg og jeg er 164 cm høy. Men hvorfor er den 1 cm lavere på ene sida?!

Kanskje gulvet er skjevt og benken er i vater? På kjøkkenet vårt er det 7!! cm forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan treningstøyet mitt bare vaskes på 30 grader? Det er jo kaldere enn det jeg dusjer i - det blir da ikke rent og luktfritt av det?!?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Min er også 90cm. Hvor høye er deres som synes den er så lav?

Kjøkkenbenkene mine er også 90 cm, men oppvaskkummene er jo nedsenket. Derfor blir det slitsomt å vaske opp. Jeg er en av de ytterst få her i landet som ikke har oppvaskmaskin :ler:

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Kjøkkenbenkene mine er også 90 cm, men oppvaskkummene er jo nedsenket. Derfor blir det slitsomt å vaske opp. Jeg er en av de ytterst få her i landet som ikke har oppvaskmaskin :ler:

Det har jeg heller aldri verken hatt eller trengt jeg heller :)

Men for å prøve å dra tråden litt vekk fra dette med kjøkkenbenk og høyde og ting, så kan jeg dele min undring med dere. I og med at pizzaer er runde, hvorfor er ikke pizzaeskene som bestillepizzaen kommer i også runde? Jeg husker jeg var sammen med noen som bestilte peppes pizza og når det hadde gått omtrent 58 minutter så kom pizzamannen i aaaaall hast! De betalte og pizzamannen dro.

I det vi åpnet opp pizzaesken så ser vi at pizzamannen sannsynligvis har kjørt i ca 163 km/t, selv i svingene, for hele pizzaen var trøkka og most og skvist inne i det ene hjørnet i eksen. Det var for så vet litt pizza nesten overalt, men det var hjørnet som fikk gjennomgå.

Ville det ha blitt helt like mye grisete om pizzaesken hadde vært rund?

Kanskje bare hakke større enn selve pizzaen, slik at pizzaen ikke får mulighet til å drive å skli rundt?

(Nå ble det jammen mange ord med pizza i seg her :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pizzabokser har jeg googlet før. Det er et par grunner til at de er firkanta:

- De er lettere å stable/lagre (mange av dem er jo sånn helt flate når de lagres)

- Det er billigere og enklere å produsere firkanta bokser

- Det er lettere å få pizzaen ut av boksen (hvis den så vidt passer er det vanskelig å grave opp)

Noen sier også at det er salgstriks som at det får pizzaen til å se større ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg setter meg på armen så den dovner, og så prøver å kile meg selv. Vil jeg bli kilt?

Hvorfor kan treningstøyet mitt bare vaskes på 30 grader? Det er jo kaldere enn det jeg dusjer i - det blir da ikke rent og luktfritt av det?!?!

+ Når du trener, når vel klærne en temperatur på 37 grader eller mer? Man risikerer jo å "vaske" dem på for høy varme bare ved å svette litt.

Nå skal vel moderne vaskemidler vaske rent selv på 30, men det virker rart å ha et så lavt temperatur-tak på klær som er laget for å svettes ut.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare hvite klær vaskes med omo ultra for lyse klær (husker ikke hva den heter i farta) eller alt lyst? Hvor går grensa for lyse klær, når blir de for mørke for å vaskes med lyst vaskemiddel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Skal bare hvite klær vaskes med omo ultra for lyse klær (husker ikke hva den heter i farta) eller alt lyst? Hvor går grensa for lyse klær, når blir de for mørke for å vaskes med lyst vaskemiddel?

lyse kle skal vaskast med vaskemiddel for farge fordi dei lyse kleda og inneheldt farge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har "alle" disse online-bingo sidene menneskenavn?

Maria-bingo

Vera og John

Og så kom jeg ikk på fler for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hvorfor har "alle" disse online-bingo sidene menneskenavn?

Maria-bingo

Vera og John

Og så kom jeg ikk på fler for øyeblikket.

vet ikke? men sånn er det jo faktisk når man ER på bingo og?

Når de leser opp tallene og bokstaven.. Birger, Inga, Nils, Gustav og Olaga :hoho:

Kanskje det har en sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken dialekt prater de på Svalbard?

er det liksom nordlands/finnmarksdialekt, eller hva er liksom greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk fra hele landet der, så de snakker nok litt av hvert. Tror ikke det er noen innfødte der, kun tilflyttede. (Rett meg om jeg har feil)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk fra hele landet der, så de snakker nok litt av hvert. Tror ikke det er noen innfødte der, kun tilflyttede. (Rett meg om jeg har feil)

Det er jo noen som blir født der (eller, ikke født: de fastboende blir fløyet til sykehus i Tromsø seks uker før termin...), så joda, det er ikke bare tilfylttede der..... HUmmmm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen som blir født der (eller, ikke født: de fastboende blir fløyet til sykehus i Tromsø seks uker før termin...), så joda, det er ikke bare tilfylttede der..... HUmmmm.

De vil jo snakke som sine foreldre, altså bli en del av sammesuriet. Det jeg mener er at det ikke er f.eks. samer eller andre folkegrupper som har bodd der i uminnelige tider, som her på fastlandet. Hummmm tilbake ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...