Knøttet Skrevet 30. mai 2013 #3461 Del Skrevet 30. mai 2013 når du er ute så er du jo oftere i aktivitet enn du er når du er inne. Om du går rundt og rundt og opp og ned trappene inne når det er 18 grader så fryser du kanskje ikke? Nja ... tenkte på kvelden når jeg sitter i sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. juni 2013 #3462 Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg har alltid ledd litt av folk som tror at primærfargene var rød blå og grønn. Grønn lager man av å blande blå og gul, så det er klart at det er en sekundærfarge, og må byttes ut med gul. Men så var vi på Teknisk museum og der sto det på en plakat at primærfargene var nettopp rød, blå og grønn, og så lyste de lamper i disse tre fargene på veggen og det ble en hvit prikk i midten Hadde dette gått an også dersom man brukte en gul lampe istedenfor grønn? Har virkelig museet tatt så feil av barnehagepensum? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. juni 2013 #3463 Del Skrevet 4. juni 2013 Det er forskjell på negative og positive farger. Når man blander maling, kan man lage alle farger med rød, blå og gul. Men når man blander lys, trenger man rød, blå og grønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 5. juni 2013 #3464 Del Skrevet 5. juni 2013 Det er forskjell på negative og positive farger. Når man blander maling, kan man lage alle farger med rød, blå og gul. Men når man blander lys, trenger man rød, blå og grønn. Jepp, dette er riktig. Det kalles subtraktiv og additiv fargeblanding. Blander man fargepigmenter (subtraktiv) får man en mørkere farge, men blander man farget lys (additiv) blir den blandene fargen lyse Additiv og subtraktiv fargeblanding 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 5. juni 2013 #3465 Del Skrevet 5. juni 2013 Ja, jeg skulle til å skrive det, at i Ittens fargesirkel er jo ikke grønn en primærfarge, men det blir noe annet når det dreier seg om lysfarger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 5. juni 2013 #3466 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg har alltid ledd litt av folk som tror at primærfargene var rød blå og grønn. Grønn lager man av å blande blå og gul, så det er klart at det er en sekundærfarge, og må byttes ut med gul. Men så var vi på Teknisk museum og der sto det på en plakat at primærfargene var nettopp rød, blå og grønn, og så lyste de lamper i disse tre fargene på veggen og det ble en hvit prikk i midten Hadde dette gått an også dersom man brukte en gul lampe istedenfor grønn? Har virkelig museet tatt så feil av barnehagepensum? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Lån deg et prisme og lek litt med det i sola. Kom tilbake med rapport! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 5. juni 2013 #3467 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg forstår ikke hvorfor folk er så redde for å kjøre over denne broen? Den videoen forklarte ingenting, ok mye regn og ruskevær, men det er jo ingen reell fare? Mange beskriver også taket over brua som klaustrofobisk, og føler det skremmende at den er omgitt av vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. juni 2013 #3468 Del Skrevet 6. juni 2013 Hvorfor er håret mitt mer bølgete på ene sida, uten at jeg har ligget på den sida eller påvirket det på noen måte? Det skal jo være likt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 14. juni 2013 #3469 Del Skrevet 14. juni 2013 Er det farlig å fise bobler, siden en ikke må spise såpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. juni 2013 #3470 Del Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor er joggesko så stygge? Hvorfor må de alltid ha striper eller annet "fartsmønster", og gjerne også rare fargekombinasjoner? Jeg vil ha sko med de samme funksjonene, slik som støtdemping, men i et mer nøytralt utseende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 14. juni 2013 #3471 Del Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor er joggesko så stygge? Hvorfor må de alltid ha striper eller annet "fartsmønster", og gjerne også rare fargekombinasjoner? Jeg vil ha sko med de samme funksjonene, slik som støtdemping, men i et mer nøytralt utseende. Du kan designe dine egne på nike.com. Jeg har gjort det. Helt svarte! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. juni 2013 #3472 Del Skrevet 14. juni 2013 Du kan designe dine egne på nike.com. Jeg har gjort det. Helt svarte! Det høres smart ut. Er det dyrt å designe skolene selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 14. juni 2013 #3473 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Kostet 1300kr for de skoene jeg lagde. Og det er vel omtrent det det koster for ferdig i butikken og tror jeg.. Stod at det var 1 mnd leveringstid, men jeg fikk de etter 1 uke. Link: http://nikeid.nike.com/nikeid/index.jsp?channel=EMEA_NIKEID®ion=EMEA&country=NO&language=UK Endret 14. juni 2013 av Mynona 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 14. juni 2013 #3474 Del Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor er joggesko så stygge? Hvorfor må de alltid ha striper eller annet "fartsmønster", og gjerne også rare fargekombinasjoner? Jeg vil ha sko med de samme funksjonene, slik som støtdemping, men i et mer nøytralt utseende. Du kan designe dine egne på nike.com. Jeg har gjort det. Helt svarte! Ikke at jeg selv er så fryktlig glad i reebok men de har mange nøytrale sko ihvertfall (..for dem som liker det) http://www.ellos.no/reebok/sko?rcnt=100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 14. juni 2013 #3475 Del Skrevet 14. juni 2013 Den nye voksen til håret lukter kjempe godt, kan jeg spise den? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uglemose Skrevet 14. juni 2013 #3476 Del Skrevet 14. juni 2013 Den nye voksen til håret lukter kjempe godt, kan jeg spise den? Nei..er det korte svaret. Skal man spise skallet på ristede og saltede gresskarfrø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 14. juni 2013 #3477 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Den nye voksen til håret lukter kjempe godt, kan jeg spise den? ja selvfølgelig kan du det.. Vet du hvordan spising foregår så kan du alltids klare å spise voksen og.. Endret 14. juni 2013 av NozMonster 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 14. juni 2013 #3478 Del Skrevet 14. juni 2013 ja selvfølgelig kan du det.. Vet du hvordan spising foregår så kan du alltids klare å spise voksen og.. Men den kommer i sånn hard metall sak, som er sfor stor til å svelge hel og for hard til å bite i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chien Skrevet 14. juni 2013 #3479 Del Skrevet 14. juni 2013 Men den kommer i sånn hard metall sak, som er sfor stor til å svelge hel og for hard til å bite i. Ha den i blenderen ett minutt eller to. Gjør vel susen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 14. juni 2013 #3480 Del Skrevet 14. juni 2013 Må man ha et forvrengt bilde av sin egen kropp for å være anorektisk? Folk med anoreksia tror jo selv at de er feite og derfor spiser de ikke, men hva med en som er tykk og plutselig velger å ikke spise av samme grunn? En som får et veldig usunt forhold til mat og sin egen kropp, og ikke føler at h*n kan stoppe denne tankegangen. Vil de da være anorektikere per definisjon? Selv om de ikke har en irrasjonell trang til å gå ned i vekt sånn sett, da vektnedgang ofte vil gange dem (selv om å slutte å spise så klart ikke er riktige veien å gå). Er det først når folk begynner å bli sykelig tynne at man kan si de har anoreksi? Da har det jo gjerne pågått så lenge at det er vanskeligere å gjøre noe med det. Men jeg har aldri hørt en feit person bli omtalt som anorektisk. Er det andre begreper for det kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå