Xaphan Skrevet 7. mai 2013 #3301 Del Skrevet 7. mai 2013 Skjønner, takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. mai 2013 #3302 Del Skrevet 7. mai 2013 Null stress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 7. mai 2013 #3303 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg lurer på om Minya finner ut svaret etter at spørsmålene er stilt her i tråden eller om hun har et såååååå vanvittig bredt kunnskapsfelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. mai 2013 #3304 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Jeg lurer på om Minya finner ut svaret etter at spørsmålene er stilt her i tråden eller om hun har et såååååå vanvittig bredt kunnskapsfelt? Jeg har ekstremt høy dustefaktor. Faktisk så har det bare skjedd en eneste gang at jeg har googlet etter svaret på et spørsmål i denne tråden, og det er så lenge siden at jeg ikke husker hva det var engang. Jeg kan overraskende mye om alskens rare ting, uten at jeg nødvendigvis aner hvor jeg har fått det fra. Enkelte ganger har jeg trodd selv at jeg egentlig bare sitter og spytter ut bullshit, men det viser seg å være enten helt nøyaktig, eller ihvertfall så nært at det må godtas Edit; sånn som det med bokbindingen nå feks. Jeg prøvde i mine spede barndomsår å lage en bok helt selv. Jeg fant fort ut at når man bretter 25 A4-ark, så blir boka sendes helt føkka ut etter hvert. Så jeg kikket på en av de store innbundne bøkene mine og oppdaget hemmeligheten med å lage en bok som ikke ser retarded ut. Endret 7. mai 2013 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 7. mai 2013 #3305 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg har ekstremt høy dustefaktor. Faktisk så har det bare skjedd en eneste gang at jeg har googlet etter svaret på et spørsmål i denne tråden, og det er så lenge siden at jeg ikke husker hva det var engang. Jeg kan overraskende mye om alskens rare ting, uten at jeg nødvendigvis aner hvor jeg har fått det fra. Enkelte ganger har jeg trodd selv at jeg egentlig bare sitter og spytter ut bullshit, men det viser seg å være enten helt nøyaktig, eller ihvertfall så nært at det må godtas Hva er det vanligste grunnstoffet i universet etter Hydrogen og Helium? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. mai 2013 #3306 Del Skrevet 7. mai 2013 Nitrogen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. mai 2013 #3307 Del Skrevet 7. mai 2013 Edit; sånn som det med bokbindingen nå feks. Jeg prøvde i mine spede barndomsår å lage en bok helt selv. Jeg fant fort ut at når man bretter 25 A4-ark, så blir boka sendes helt føkka ut etter hvert. Så jeg kikket på en av de store innbundne bøkene mine og oppdaget hemmeligheten med å lage en bok som ikke ser retarded ut. Jeg visste faktisk det med bokbindingen jeg og. Har nemlig vært på bokmuseet i Fjærland! På skoletur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 7. mai 2013 #3308 Del Skrevet 7. mai 2013 Nitrogen? Nope Oxygen, noe som gjør at vann er en av de vanligste tingene i universet da det er tross alt er laget av det vanligste og tredd vanligste eleementet i universet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. mai 2013 #3309 Del Skrevet 7. mai 2013 Psh, close enough. XD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 7. mai 2013 #3310 Del Skrevet 7. mai 2013 Psh, close enough. XD Close enough? prøv å lag vann med nitrogen og hydrogen? eller prøv å pust bare nitrogen og se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. mai 2013 #3311 Del Skrevet 7. mai 2013 Det ville igrunnen vært et svært interessant eksperiment som hadde eskalert ganske fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 8. mai 2013 #3312 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Jeg lurer på hvorfor jeg plutselig er blitt ekspert på å spotte leiligheter fra 1939? (Finn/Oslo.) De har ofte en helt særegen (ikke sær) planløsning, og det ble sikkert bygget mange boliger det året, men det er meget pussig likevel. Endret 8. mai 2013 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 10. mai 2013 #3313 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg hørte på nyhetene at politiet til å leie inn ekstern ekspertise for å etterforske den tragisk broras-tragedien i trondheim. Det jeg da lurer på er hvem disse eksterne ekspertene er? ..siden politiet ikke har gode nok folk mener jeg.. Er det folk som fordyper seg i broras? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 10. mai 2013 #3314 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg hørte på nyhetene at politiet til å leie inn ekstern ekspertise for å etterforske den tragisk broras-tragedien i trondheim. Det jeg da lurer på er hvem disse eksterne ekspertene er? ..siden politiet ikke har gode nok folk mener jeg.. Er det folk som fordyper seg i broras? Det er sikkert ingeniører eller noe som "lager" broer. Eksperter i bro-entreprenørselskaper f.eks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 10. mai 2013 #3315 Del Skrevet 10. mai 2013 Dette er kanskje ikke så "rart" å lure på, men jeg lurer likevel. I kveld mens jeg ventet på bussen, stoppet det en tung motorsykkel rett ved meg. På den satt sjåføren og en gutt som så ut til å være i 12-14 årsalderen. Ingen av dem var sikret på noe spesielt vis og hadde vanlige klær på, men det jeg reagerte mest på, var at de begge hadde åpen hjelm, altså ingen form for visir eller hakebeskyttelse eller noe sånt. Er dette lov? (Alt eller deler av dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 11. mai 2013 #3316 Del Skrevet 11. mai 2013 Det er sikkert ingeniører eller noe som "lager" broer. Eksperter i bro-entreprenørselskaper f.eks. aaah, ja det er jo mulig såklart Når de sa "for å etterforske" så tenker jeg liksom automatisk på sånne krimteknikkere med hvite klær over hele seg som børster på ting og leter på hårstrå (ikke helt sånn i dette tilfelle da, men mer sånn etterforskning for å finne syndebukken, noe jeg ikke tenkte at ingeniører kan..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 11. mai 2013 #3317 Del Skrevet 11. mai 2013 Dette er kanskje ikke så "rart" å lure på, men jeg lurer likevel. I kveld mens jeg ventet på bussen, stoppet det en tung motorsykkel rett ved meg. På den satt sjåføren og en gutt som så ut til å være i 12-14 årsalderen. Ingen av dem var sikret på noe spesielt vis og hadde vanlige klær på, men det jeg reagerte mest på, var at de begge hadde åpen hjelm, altså ingen form for visir eller hakebeskyttelse eller noe sånt. Er dette lov? (Alt eller deler av dette) Åpen hjelm er lov, og det er heller ingen forbud mot hjelmer uten hakebeskyttelse. Det er mange motorsykkelentusiaster som kjører med sånn hjelm som ser ut som sånne gamle militærhjelmer feks. Så lenge hjelmen er sikret med en stropp under haken, er den regnet som en lovlig hjelm, også på motorsykkel. Jeg er litt usikker på om det er noe påbud om tilstrekkelig bekledning når man kjører motorsykkel, hvis det ikke er det så burde det være det, for en ting er ihvertfall sikkert; Det er utrolig dumt å kjøre uten utstyr som ryggskinne, spesialsydde jakker og bukser, evt sykkeldress, og skikkelige motorsykkelsko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 11. mai 2013 #3318 Del Skrevet 11. mai 2013 Åpen hjelm er lov, og det er heller ingen forbud mot hjelmer uten hakebeskyttelse. Det er mange motorsykkelentusiaster som kjører med sånn hjelm som ser ut som sånne gamle militærhjelmer feks. Så lenge hjelmen er sikret med en stropp under haken, er den regnet som en lovlig hjelm, også på motorsykkel. Jeg er litt usikker på om det er noe påbud om tilstrekkelig bekledning når man kjører motorsykkel, hvis det ikke er det så burde det være det, for en ting er ihvertfall sikkert; Det er utrolig dumt å kjøre uten utstyr som ryggskinne, spesialsydde jakker og bukser, evt sykkeldress, og skikkelige motorsykkelsko. Du trenger vel ikke noe foran ansiket, men jeg fikk beskjed om at du får automatisk stryk om du ikke har øyebeskytelse under oppkjøringa, du kan kjøre med viseret oppe i gatene, men så fort du er ute på motorveien må vistert være nedet, ellers blir det stryk(eventuelt ha briller til gammle typen hjelm) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 12. mai 2013 #3319 Del Skrevet 12. mai 2013 I butikkene nå finner man ikke lenger vaskekluter, men bare gulvkluter, baderomskluter, kjøkkenkluter, vinudskluter osv. Er det egentlig noen forskjell på disse, eller er det bare et triks for å få oss til å kjøpe flere kluter? Blir badet faktisk renere om jeg bruker en spesifikk baderomsklut, enn en hvilken som helst annen klut? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. mai 2013 #3320 Del Skrevet 12. mai 2013 I butikkene nå finner man ikke lenger vaskekluter, men bare gulvkluter, baderomskluter, kjøkkenkluter, vinudskluter osv. Er det egentlig noen forskjell på disse, eller er det bare et triks for å få oss til å kjøpe flere kluter? Blir badet faktisk renere om jeg bruker en spesifikk baderomsklut, enn en hvilken som helst annen klut? Masse plusser til dine retoriske spørsmål! Jeg har selv etterlyst jif spray el.l som bare er jif spray, men nå får du bare en type for bad og en type for kjøkken; vaskepulver til KLÆR, du får nå bare til hvitt og lyst ELLER farget (som om alt tøy enten er hvitt/lyst eller farget, hva med lyse farger da, eller det som har lyse og mørke partier, dessuten sorterer jeg allerede på 40 og 60 og jeg er bare en person, herregud for et styr); kakao til baking, kakao til koking, laks til steking, laks til koking, osv osv. Selvfølgelig er det bare for å tjene mer penger at det kommer nye ting. Markedet er mettet, og forbrukerne har mer enn nok penger, og vi lar oss skremme til å tro at det ikke er bra/renslig/hipt nok sånn som vi allerede gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå