Gjest Inggolf Skrevet 5. april 2013 #3201 Del Skrevet 5. april 2013 Hvordan greier folk (som regel jenter) å tisse lydløst?! Greier ikke det, jeg. for min egen del så kommer det an på doen.. om det er en veldig bratt helling fra dosetet og ned til vannet, så tisser jeg ikke så lydløst, men omvendt- når tisset først treffer porselenet ("bakken" ned til vannet) så høres det ikke... Men det var kanskje ikke helt det du tenkte på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 5. april 2013 #3202 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg lurer på hvorfor små, uskyldige og søte barn får kreft? Det betegnes jo som en livsstilsykdom, som kan oppstå som en følge av dårlig kosthold, levestil, røyking, soling osv... Barn har da ikke rukket verken å sole seg i store mengder, røyka mange sigaretter, spist dårlig over lang tid eller liknene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 5. april 2013 #3203 Del Skrevet 5. april 2013 Hvorfor kan mobilen min skrive "lappekodisillen" men ikke "kapsel"? Er det mange som skriver mye om lappekodisillen? Jeg visste ikke hva det var før i dag, da jeg prøvde å skrive kapselmaskin og måtte google det som tydeligvis er navnet på et tillegg til grensetraktaten (traktat kan mobilen også forresten) for å avklare rettssituasjonen for samene i 1751. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 5. april 2013 #3204 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Er overvektige oftere kalvbeinte enn andre mennesker? Endret 5. april 2013 av Samaysa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 5. april 2013 #3205 Del Skrevet 5. april 2013 Er overvektige oftere kavbeinte enn andre mennesker? Har ingen dokumentasjon å henvise til, men jeg vil tro at svaret er ja. har kansje noe med at de ofte har brede benstilling enn normal vektige, pluss den økte vekten gjør nok at beina kan bli litt "bøyd" for å si det slik. Er selv veldig tung, men ikke feit, og har ingen antydning til kalvbeinthet. Skyldes kansje at jeg ikke har hatt den typiske gangen til overvektige. (vugging) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 5. april 2013 #3206 Del Skrevet 5. april 2013 Bruker ikke menn generelt ansiktsprodukter som rens, vask, krem osv? Fant ut at min ikke gjør det (levd med han i mange år, aldri tenkt over det før ...) Kanskje jeg burde prøve og se om jeg får færre kviser? Nei, tror ikke det du. Bruker selv kun ansiktskremer og slik når min samboer påpeker at jeg må gjøre det/hun smører det på meg mot min vilje. Synes selv at følesel av å vøre klissete og full av krem er ekkel, både i ansiktet og resten av kroppen. Klarer ikke håndkrem engang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 5. april 2013 #3207 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg lurer på... da jeg gikk på barneskolen på 90-tallet så ble alle kvinnelige lærere over 40 kalt 'frøken', men nå bruker visst barna fornavn på alle lærerne sine. Er det bare ved min skole at de var litt gammeldagse, eller? Gjorde det samme ved min skole, på slutten av 90-tallet. det sluttet på ungdomskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 5. april 2013 #3208 Del Skrevet 5. april 2013 Er overvektige oftere kalvbeinte enn andre mennesker? Ifølge legen min er de fleste kvinner litt kalvbeinte og de fleste menn litt hjulbeinte. Etter noen kneproblemer fikk jeg beskjed om for et år siden at jeg var litt kalvbeint, og at det kunne være noe av grunnen. Det ser ikke ut som jeg er kalvbeint da. Men poenget jeg skal frem til, kanskje det blir tydeligere på overvektige? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 5. april 2013 #3209 Del Skrevet 5. april 2013 Ifølge legen min er de fleste kvinner litt kalvbeinte og de fleste menn litt hjulbeinte. Etter noen kneproblemer fikk jeg beskjed om for et år siden at jeg var litt kalvbeint, og at det kunne være noe av grunnen. Det ser ikke ut som jeg er kalvbeint da. Men poenget jeg skal frem til, kanskje det blir tydeligere på overvektige? Tenkte mer på at kroppsvekten presser ut beina, om du skjønner. Har sett flere på The Biggest Loser med slike bein enn slanke mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. april 2013 #3210 Del Skrevet 5. april 2013 Hvorfor har mange eldre menn topplue med dusk, som de har på toppen av hodet uten å dekke ørene? Kanskje det var moten for 70 år siden?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. april 2013 #3211 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg lurer på hvorfor noen kvinner kler seg utfordrende men ikke tåler at menn ser på dem? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 5. april 2013 #3212 Del Skrevet 5. april 2013 Til dere som har katt, synes dere at det er greit at naboene klapper og snakker til katten deres når de treffer den ute? Jeg tenker på katter som kommer på besøk til naboen og tydelig ønsker kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 5. april 2013 #3213 Del Skrevet 5. april 2013 Til dere som har katt, synes dere at det er greit at naboene klapper og snakker til katten deres når de treffer den ute? Jeg tenker på katter som kommer på besøk til naboen og tydelig ønsker kontakt. Hvis katten går løs må jo folk få lov å klappe den? Enten det er fremmede eller naboer. Så lenge de ikke er slemme med katten så klart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 5. april 2013 #3214 Del Skrevet 5. april 2013 Til dere som har katt, synes dere at det er greit at naboene klapper og snakker til katten deres når de treffer den ute? Jeg tenker på katter som kommer på besøk til naboen og tydelig ønsker kontakt. Jeg har ikke katt nå, og katten min var ganske sky mot fremmede, så jeg skal kanskje ikke svare på spørsmålet? Men hvisomatte, så ville jeg bare syntes det var koselig om min katt også kunne være til glede for andre. Men ikke at den ble gitt mat! Det var et stort problem at huseier ga katten min mat hver dag, også den dagen i uka hun skulle ha pillen. I beste mening, men saboterte opplegget mitt fullstendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 5. april 2013 #3215 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Hvis katten går løs må jo folk få lov å klappe den? Enten det er fremmede eller naboer. Så lenge de ikke er slemme med katten så klart. Ja, jeg tenker det samme, men tenker at enkelte kanskje ikke liker det. Jeg har ikke katt nå, og katten min var ganske sky mot fremmede, så jeg skal kanskje ikke svare på spørsmålet? Men hvisomatte, så ville jeg bare syntes det var koselig om min katt også kunne være til glede for andre. Men ikke at den ble gitt mat! Det var et stort problem at huseier ga katten min mat hver dag, også den dagen i uka hun skulle ha pillen. I beste mening, men saboterte opplegget mitt fullstendig. Selvfølgelig gir jeg ikke mat til fremmede katter, og jeg kan ikke skjønne at enkelte gjør det heller. Det er viktig at katten vet hvor det er den bor. Endret 5. april 2013 av Samaysa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. april 2013 #3216 Del Skrevet 11. april 2013 Lurer på hvorfor halebeinet lever sitt eget liv av og til? Med logring og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. april 2013 #3217 Del Skrevet 12. april 2013 Lurer på hvorfor halebeinet lever sitt eget liv av og til? Med logring og sånn. Logrer du?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 12. april 2013 #3218 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg lurer på hvorfor små, uskyldige og søte barn får kreft? Det betegnes jo som en livsstilsykdom, som kan oppstå som en følge av dårlig kosthold, levestil, røyking, soling osv... Barn har da ikke rukket verken å sole seg i store mengder, røyka mange sigaretter, spist dårlig over lang tid eller liknene.. Siden ingen har svart får jeg gjøre det. Kreft er litt gamble, noen folk kan røyke hele livet og ikke få kols eller kreft. andre får kreft etter bare 3 år med røyking. Noen vil nesten aldri kunne få lunge kreft, men være utsatt for brystkreft osv. Alt dette har med gener å gjøre. de barna har rett og slett vært uheldige i genlotteriet. Noe gjør at kroppen ikke får kontroll på tidlige kreft celler, de sprer seg og du har kreft, leukemi er jo vanligst blant barnekreftene, men er også visse hjerne krefter samt skjellet krefter som kan dukke opp hos barn. Menn er ganske heldige, får de ikke kreft i barndommen vil man være trygg fra kreft til man er rundt 35-40 år, bortsett fra testikel kreft, men den er kurerbar. Damer har mindre flaks, da de har livmorshalskreft som er langt dødligere enn testikel kreft. Men de barna som får leukemi som barn, er ikke nødvendigvis utsatt for andre kreft former senere, genene dems er bare dårlige på å beskytte med en spesiell kreft type. Det som kan gi dem kreft senere er behandlinga, spesielt før var cellegift behandlinga ganske ekstrem, den er bedre nå, men før gikk det hardt løst på kroppen, hjertet kunne bli skadet osv. men cellegift skader hele kroppen og kan derfor gi ny kreft 10-40 år etter behandlinga. Dagens barn har "flask" i at kurraten på barne leukemi er ca. 90-95% og pga. bedre behandling vil de mest sannsynlig ikke få kreft senere pga. behandlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 13. april 2013 #3219 Del Skrevet 13. april 2013 Takk for svar Gunfreak --- Om man drikker en del alkohol så blir (de fleste) veldig følsomme.. Følelsene blir forsterket. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært borti jenter som griner og griner fordi alt er så fælt i livet når de er (små)fulle. Treffer man en kar ute som man er litt interessert i, så føler man seg plutselig veldig forelsket...Men min erfaring er at det stort sett er de kjipe følelsene som blir forsterket med alkohol innabords. ....... Så hvorfor er det da noe som heter "å drikke vekk sorger"!? Burde det ikke å hete "å drikke sorgene til kriser"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. april 2013 #3220 Del Skrevet 13. april 2013 Logrer du?? Det kjentes sånn ut ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå