Kara W Skrevet 3. januar 2011 #301 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg lurer på hvorfor det er nyttår i månedsskiftet Desember/Januar. Jorda bruker jo like lang tid rundt solen fra Mars til Mars for eksempel. Hvem var det som "bestemte" av vi skulle merke det på det tidspunktet vi gjør? Romerne, som er de som satte navn på månedene (tror det var noen andre som delte opp i uker i måneder, men her er jeg usikker), begynte året i mars, og avsluttet i desember. Januar og februar var "døde måneder", fordi da skjedde det ikke noe (ikke kunne man krige, og ikke kunne man dyrke jorden, totalt unyttig). Så sånn sett kunne man kanskje like gjerne ha feiret 1. mars istedenfor :klø: Mmmmmm..... skal vi se. Kanskje det har noe med BIBELEN å gjøre??? Lyst til å utdype? Er kristen selv, men kan ikke huske at det sto så mye der om når året begynner og slutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. januar 2011 #302 Del Skrevet 4. januar 2011 Er bowlingsko make over hele verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dontknow Skrevet 5. januar 2011 #303 Del Skrevet 5. januar 2011 Er bowlingsko make over hele verden? nope.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. januar 2011 #304 Del Skrevet 5. januar 2011 Er puffet ris laget av ris, eller bare heter de det fordi det ligner? Og i så fall, hvordan puffer man dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2011 #305 Del Skrevet 5. januar 2011 Er puffet ris laget av ris, eller bare heter de det fordi det ligner? Og i så fall, hvordan puffer man dem? Hmm. Det samme har jeg og lurt på.... Jeg lurer forøvrig på hvorfor forskjellige land har forskjellige lover i forhold til grensa for å ta abort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. januar 2011 #306 Del Skrevet 5. januar 2011 Hmm. Det samme har jeg og lurt på.... Jeg lurer forøvrig på hvorfor forskjellige land har forskjellige lover i forhold til grensa for å ta abort Fordi land har ulike innbyggere med ulike tradisjoner og verdier bl.a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 6. januar 2011 #307 Del Skrevet 6. januar 2011 Fordi land har ulike innbyggere med ulike tradisjoner og verdier bl.a Men selv i usa som er et vestlig land med ganske lik kultur har andre regler. De vet jo også hvordan foster utvikler seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. januar 2011 #308 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvorfor ser jeg på filmer at fulle mennesker tar slipset og fester det rundt pannen i stedet for rundt halsen, når jeg aldri har sett det i virkeligheten? Skjer dette i virkeligheten? Jeg har aldri sett noen gjøre dette i virkeligheten, bare på tøysebilder og humorfilmer. Skjønner ikke greia! (skjønner at det skal være et symbol på "nå er jeg hengedrita" men jeg lurer altså på om det skjer i virkeligheten også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #309 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvorfor ser jeg på filmer at fulle mennesker tar slipset og fester det rundt pannen i stedet for rundt halsen, når jeg aldri har sett det i virkeligheten? Skjer dette i virkeligheten? Jeg har aldri sett noen gjøre dette i virkeligheten, bare på tøysebilder og humorfilmer. Skjønner ikke greia! (skjønner at det skal være et symbol på "nå er jeg hengedrita" men jeg lurer altså på om det skjer i virkeligheten også) Det har jeg sett mange ganger. Har faktisk gjort det selv. Vet ikke hvorfor, men det kan være at man ikke orker å ha slipset på seg utover kvelden og tar det rundt hodet for å ikke miste det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine89 Skrevet 7. januar 2011 #310 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvorfor ser jeg på filmer at fulle mennesker tar slipset og fester det rundt pannen i stedet for rundt halsen, når jeg aldri har sett det i virkeligheten? Skjer dette i virkeligheten? Jeg har aldri sett noen gjøre dette i virkeligheten, bare på tøysebilder og humorfilmer. Skjønner ikke greia! (skjønner at det skal være et symbol på "nå er jeg hengedrita" men jeg lurer altså på om det skjer i virkeligheten også) Eg har sett det eit par gonger. Men dei eg har sett det på har ikkje vore "dritafulle" dei har berre hatt behov for å få det vekk frå halsen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dontknow Skrevet 7. januar 2011 #311 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvorfor ser jeg på filmer at fulle mennesker tar slipset og fester det rundt pannen i stedet for rundt halsen, når jeg aldri har sett det i virkeligheten? Skjer dette i virkeligheten? Jeg har aldri sett noen gjøre dette i virkeligheten, bare på tøysebilder og humorfilmer. Skjønner ikke greia! (skjønner at det skal være et symbol på "nå er jeg hengedrita" men jeg lurer altså på om det skjer i virkeligheten også) det har jeg sett menn gjøre tusenvis av ganger...men de gjør det mest fordi det er et symbol på at "nå er jeg driiiita", det har blitt et symbol på grunn av alle filmene som inneholder dette.. (tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2011 #312 Del Skrevet 7. januar 2011 Hva er det båndet amerikanske fotballspillere har rundt armen, rett over albuen? Og hvorfor? :klø: Bilde her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤ Lykke ¤ Skrevet 7. januar 2011 #313 Del Skrevet 7. januar 2011 Hva er det båndet amerikanske fotballspillere har rundt armen, rett over albuen? Og hvorfor? :klø: Bilde her. Har alle det, eller bare de to? Om det er bare de to, så kan det jo være at de er kapteiner, som i fotball? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 7. januar 2011 #314 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvorfor blir magen oppblåst i forbindelse med mensen? Hvor kommer den ekstra luften fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2011 #315 Del Skrevet 7. januar 2011 Har alle det, eller bare de to? Om det er bare de to, så kan det jo være at de er kapteiner, som i fotball? Det er mange som har dem, og ikke bare kapteiner, nei. :klø: Det jeg har kommet frem til som jeg tror det kan være, er klokker. Men jeg forstår ikke hvorfor de har en på hver arm i så tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #316 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvorfor ser jeg på filmer at fulle mennesker tar slipset og fester det rundt pannen i stedet for rundt halsen, når jeg aldri har sett det i virkeligheten? Skjer dette i virkeligheten? Jeg har aldri sett noen gjøre dette i virkeligheten, bare på tøysebilder og humorfilmer. Skjønner ikke greia! (skjønner at det skal være et symbol på "nå er jeg hengedrita" men jeg lurer altså på om det skjer i virkeligheten også) Alle med slips gjorde det på nyttårsfesten vår, faktisk Aner ikke hvorfor, det var én som begynte, så fulgte resten av mannfolka etter. Ingen av dem var overstadig beruset, men alle var i svært godt humør. Jeg tror også det har noe å gjøre med at det blir ukomfortabelt å ha det rundt halsen, så de flytter det bare til nærmeste alternative sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumfi Skrevet 7. januar 2011 #317 Del Skrevet 7. januar 2011 Om jeg ikke tar helt feil, så brukte Leonardo Da Vinci både høyre og venstre hånd like bra. Han skrev rettvendt med høyrehånda, og speilvendt med venstrehånda. Gjerne samtidig. Jeg har prøvd selv å skrive det samme samtidig med begge hender, der det jeg skrev med venstre var speilvendt. Det er ikke så vanskelig som man skulle tro, selv om den speilvendte venstrehåndsskrifta ikke ble spesielt vakker Kjæresten min bruker både høyre og venstrehånden til hverdagslige ting som f.eks. å skjære brød, skrive, bruke datamus osv. Han skriver like fint med begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 8. januar 2011 #318 Del Skrevet 8. januar 2011 Hvorfor får vi gåsehud når vi for eksempel hører fin musikk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 8. januar 2011 #319 Del Skrevet 8. januar 2011 Hva er det båndet amerikanske fotballspillere har rundt armen, rett over albuen? Og hvorfor? :klø: Bilde her. De tror at de spiller bedre med dem på: link Hvis et dyr får på seg 3D-briller og ser en 3D-film, vil det da kunne se at ting popper ut av skjermen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. januar 2011 #320 Del Skrevet 8. januar 2011 De tror at de spiller bedre med dem på: link Hvis et dyr får på seg 3D-briller og ser en 3D-film, vil det da kunne se at ting popper ut av skjermen? Nå er jeg ikke helt sikker på dette, så ta det med en klype salt, men jeg mener at dyr ikke ser alle fargene som vi gjør. Innbiller meg at katter f.eks ikke ser rødt og grønt, og mener det samme gjelder for hunder. Dessuten tror jeg at de fleste dyr enten er lang- eller kortsynte, husker ikke hvilken. Så jeg tror nok ikke et dyr ville ha noe utbytte av å bruke 3d-briller, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå