Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En teori jeg har lest på hvorfor kvinner har bryster går på seksuell tenning. Når man reiste seg opp på to bein, var ikke rumpa lenger så fremtredende så da utviklet vi bryster.

En teori jeg lager helt selv nå ut i fra gjetting er at

I evolusjonen hender det at det oppstår biprodukter av en annen nødvendig del av menneskekroppen. Østrogen er en nødvendig del av kvinnekroppen og en "bivirkning" er at østrogen også utvikler bryster og ikke bare er et kjønnshormon. Menn kan også utvikle bryster dersom de får for mye østrogen. Jeg tenker derfor at dette kan være en helt tilfeldig del av evolusjonen, og at den ikke har forsvunnet fordi det ikke er til hinder at det er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å huske jeg har sett på et program på TV om hikking, og forskerne har ikke funnet ut hvorfor enda.. De vet bare hva som skjer, altså sammentrenkninger i mellomgulvet (eller hvor det nå var), men de aner ikke hva for en funksjon det har.

Correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en teori om at hikking er et urgammelt innstinkt fra tiden vi levde i vannet og hadde gjeller. For hikking minner om sammentrekningene som skjer når fisken får luft i gjellene. Eller noe, det er lenge siden jeg leste dette og jeg aner ikke om det er noe sannhet i det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvorfor man får mørk ring under øynene når man er sliten/trøtt... Hva er det mørke forno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva en sydvest er :sjenert:

En himmelretning. Midt mellom syd og vest. Og en sånn gul regnhatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som vet hva en pulserende dunking i ørene kan være da???

Nei.. desverre. Men får det innimellom jeg og. Klarer ikke å huske i hvilke sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor man får mørk ring under øynene når man er sliten/trøtt... Hva er det mørke forno?
Det er dødsskygge.

Er det ingen her som vet hva en pulserende dunking i ørene kan være da???
Nope. Medmindre din samboer har en ekstremt liten, og er litt kinky...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dødsskygge.

Nope. Medmindre din samboer har en ekstremt liten, og er litt kinky...

Åh! Selvfølgelig! DER har vi det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er barn blant de første som får komme på fly? Barn er jo rastløse og utålmodige. Så burde de ikke komme sist på? Slik at de har større plass å boltre seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hvorfor er det alltid hvite blyanter i esker med tegneblyanter? Barna blir jo bare frustrert over den "ikke virker", og det er sjeldent nok farge i dem (eller hva jeg skal kalle det), til at det går ann å blande frem lysere farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er barn blant de første som får komme på fly? Barn er jo rastløse og utålmodige. Så burde de ikke komme sist på? Slik at de har større plass å boltre seg på?

Den har jeg lurt på også. Er vel heller fordi alle de andre stresser og maser og dytter når de skal ombord, så man kan slippe det kaoset. Men personlig foretrekker jeg å vente til sist, både når vi skal på og når vi skal av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

En teori jeg lager helt selv nå ut i fra gjetting er at

I evolusjonen hender det at det oppstår biprodukter av en annen nødvendig del av menneskekroppen. Østrogen er en nødvendig del av kvinnekroppen og en "bivirkning" er at østrogen også utvikler bryster og ikke bare er et kjønnshormon. Menn kan også utvikle bryster dersom de får for mye østrogen. Jeg tenker derfor at dette kan være en helt tilfeldig del av evolusjonen, og at den ikke har forsvunnet fordi det ikke er til hinder at det er der.

Det står i Naturlig Vitenskap-boken min jeg fikk i posten i går (og nå vet jeg selvfølgelig ikke hvor boken er), og det handler om reproduksjon på et vis.

De skrev om hvordan vi mennesker ville utvikle oss i fremtiden, bl.a. ville brystene våre bli enda større - dette var et tegn på evolusjon og gode forplantningsevner tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet i natt og var klissvåt av svette. Dyna var våt, lakenet var vått og trusa var til å vri opp. Tok meg en dusj og flyttet meg til andre siden av senga. Resten av natten sov jeg fint.

Hvorfor svetter man plutselig så vanvittig om natten? Hadde jeg feber i en kort periode? Jeg husker drømmen min, og den var ikke dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...