Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en "ofisiell" side av knekkebrødet som "alle" har pålegget på? I såfall, hvilken side er det?

Den med størst hull er oversiden. Når jeg lager knekkebrød til barna er det her jeg smører og har pålegget. Når jeg lager til meg selv snur jeg den og har det på undersiden, fordi jeg ikke er så veldig glad i smør.

Det er ihvertfall min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes bare det høres litt gammeldags ut med et slikt skille, ikke noe hint om noe som helst.

Det jeg mente var at siden guttesykler har mer stabil ramme (som du selv skrev) så må det vel være å foretrekker for både kvinnelige og mannlige proffsyklister?

Dette var et litt gammelt spørsmål, men jeg tar sjansen på å svare likevel. Hvis du har en dame og en mann som er like høye, så har mannen lengre overkropp og kortere bein en dama (dette varierer jo selvsagt, men ut fra gjennomsnittsmannen/-dama så vil det være sånn). Så når en dame kjøper en guttesykkel (som burde være rett for hennes høyde), så blir det for lang avstand mellom setet og styret.

Det finnes mange damesykler med "guttestang" da, man kan ikke alltid se at en damesykkel er en damesykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor setter hjernen en sang på repeat noen ganger? Altså, hvorfor i all verden er hjernen innretta sånn at en linje av en sang man hørte på radioen går igjen og igjen og igjen? Skjønner ikke hva det skal være godt for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter det når man ikke er tørst? Finnes det et ord for det?

tissatrengt?? :fnise: hydrert??

Jeg sier utørst, men det er sikkert ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter det når man ikke er tørst? Finnes det et ord for det?

Utørst?

Edit: Full?

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi tårer er salte, salt binder vann, og når du griner har du ikke lenger noe som binder vannet i kroppen din, og dermed "splosj!"

Hvorfor kan ikke kvinner lages med fjernkontroll, sånn som TV og andre underholdningsgreier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi tårer er salte, salt binder vann, og når du griner har du ikke lenger noe som binder vannet i kroppen din, og dermed "splosj!"

Hahaha.. artig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lurer på hvorfor noen lager trompet-lyd når de snyter seg, mens andre ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor hovner jeg opp rundt øynene spesielt, men også i annsiktet når jeg har gråti??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor hovner jeg opp rundt øynene spesielt, men også i annsiktet når jeg har gråti??

Har sikkert noe med salt å gjøre.. Se over på svaret om hvorfor man må tisse når man har grått... Kanskje det har noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting angående vaskemaskiner. I alle vaskemaskiner jeg har sett er det et rom for forvask og et for hovedvask, men i samtlige vil vannet bli spylt gjennom begge rommene når vaskemaskinen blir slått på. Hva er da vitsen? Om man tar litt pulver i forvask og mye i hovedvask vil jo alt komme med i forvasken. (Jeg bruker ikke forvaskprogrammer, så kanskje det er noe jeg ikke har fått med meg, men det tekniske er jo åpenbart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har av og til helt pulver i feil kammer, altså både forvask og vanlig vask. Men jeg har IKKE satt på forvask program mer enn en gang. Dermed blir faktisk pulveret i forvaskdelen liggende urørt hos meg, når det programmet ikke er på. Den ene gangen jeg kjørte full rulle, så var det rent ned i tøyet ja. Hvis jeg er usikker på hva som er hvilket kammer, hender jeg glemmer det i forbifarten, heller jeg pulver i begge og tar bare ut igjen det som ikke ble brukt og husker det til neste gang ;) Har en gaaaaaaammel maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...