Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor man desinfiserer huden før en operasjon, men så tegner de en strek med tusj der de skal skjære. Er det helt rent da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mr.Melk fra Tine, hvorfor snakker han så gebrokkent, hvor er han fra? Irriterende å høre på! :kjefte:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smørbukk

Mr.Melk fra Tine, hvorfor snakker han så gebrokkent, hvor er han fra? Irriterende å høre på! :kjefte:

... Og selger Tine mer melk på grunn av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på hvorfor man desinfiserer huden før en operasjon, men så tegner de en strek med tusj der de skal skjære. Er det helt rent da?

Sist jeg ble opprerert tegnet de først og desinfiserte etterpå. Er det forskjellig praksis på ulike sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hvorfor fly slår av lyset inne hos passasjerene når de lander! Klarer ikke å fundere meg frem til noen tenkelig grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg ble opprerert tegnet de først og desinfiserte etterpå. Er det forskjellig praksis på ulike sykehus?

Jeg så på "Sykehuset" på TV3, og da skar han rett på streken...

Lurer veldig på hvorfor fly slår av lyset inne hos passasjerene når de lander! Klarer ikke å fundere meg frem til noen tenkelig grunn...

Åh, den kan jeg!! Har lurt på det lenge jeg og, og spurte en flyingeniør. Det har ingen praktisk funksjon, men det er for å berolige passasjerene. Når det er mørkere blir vi litt døsige og roligere. Sa han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er alle foreldrene i barne-tv-serier? Foreldrene er som regel ikke å se, selv om de snakkes om. Og hvor er mora til Albert Åberg?!

... Og selger Tine mer melk på grunn av han?

Håper ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er mora til Albert Åberg?!

Albert Åberg har jo blitt kjent for å være litt banebrytende i forhold til tradisjonelle kjønnsroller, blant annet fordi faren er alenefar. Hvor moren er vet ingen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på kino så vi en "første del" av den reklamen. Det er to markedsførere som skaper ham, og han er ment som en parodi. Den var faktisk ganske morsom, men er enig i at hen er utrolig irriterende etter 2. gangen.

Hvor er alle foreldrene i barne-tv-serier? Foreldrene er som regel ikke å se, selv om de snakkes om. Og hvor er mora til Albert Åberg?!

Håper ikke det...

Faren til Albert Åberg er alenepappa. Tror ikke det er definert om hun er død eller skilt.

Men resten av foreldrene har jeg alltid lurt på. I noen serier så nevnes de, mens i andre så er det som om de ikke eksisterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, jeg har sett den der. Men jeg lurer på hvor skuespilleren opprinnelig kommer fra, siden han snakker så gebrokkent/hvor Mr.Melk liksom kommer fra eller noe i den duren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, jeg har sett den der. Men jeg lurer på hvor skuespilleren opprinnelig kommer fra, siden han snakker så gebrokkent/hvor Mr.Melk liksom kommer fra eller noe i den duren...

Karakteren Mr. Melk eller skuespilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han høres amerikansk ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi de konsentrerer all strøm og energi under take off og landing, lyset slås av, og alt konses mot å få flyet opp og ned. Fikk jeg en gang forklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de konsentrerer all strøm og energi under take off og landing, lyset slås av, og alt konses mot å få flyet opp og ned. Fikk jeg en gang forklart..

Jeg trodde det var fordi det er lettere å se lysene på bakken fordi flyet ikke gir så mye lys når man slår det av..

Edit: Ja, det er noe sånt som er grunnen.

Sjekk her

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vi se rett på måneformørkelsen i kveld uten noe solbriller eller noe slikt?

Ja, ingen problem. Jeg så en måneformørkelse for noen år siden og det var helt nydelig (den gang var den klokken 4 på natten, så det er nok bedre i dag).

Husk at månens lys er en refleksjon av solen, så den sender ikke ut sitt eget lys og når den formørkes kommer jorden mellom solen og månen slik at lyset blir brutt på en helt annen måte. (Om jeg har forstått det rett). Derfor ser månen rød ut. (Det skapte mange myter i gammel tid, "blodmåne" og lignende).

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig for dere andre jenter å komme flere ganger i løpet av en time

Ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi se rett på måneformørkelsen i kveld uten noe solbriller eller noe slikt?

Knut Jørgen Røed Ødegaard skal se på den med kikkert :) Og i følge han er det en usedvanlig vakker måneformørkelse. men er det ikke alltid det i følge han :fnise: Makan til enusiastisk fyr!

Mulig for dere andre jenter å komme flere ganger i løpet av en time

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...