Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Jeg lurer på noe teit som jeg kom på nå når jeg leste en tråd om graviditet som resultat av ons. Der var det snakk om ei jente som ikke gadd å si fra om det til barnefaren.

Men hva om man har hatt ons med en fyr som du ikke fikk telefonnr til og som du ikke husker navnet til, fordi man var så dritings, og man får vite at man er gravid, og vil si det til barnefaren men ikke har noe utg punkt for i det hele tatt å få tak i han. kanskje han tom ikke engang bor i samme by men bare var på besøk hos noen. Hva gjør man da?

(nå snakker jeg ikke av egen erfaring altså. Bare begynte å tenke på det da jeg leste den tråden).

Jeg spør om dette en gang til for jeg fikk aldri noe svar, og det hadde vært morsomt å høra hva folk ville svare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Det er vel ikke så masse man kan gjøre?

Skrive noen kontakt annonser runt forbi kanskje, hvor man beskriver seg selv og det du husker av mannen så får man håpe at noen vet hvem det er :vetikke:

Edit: Ring Tore på sporet! :popcorn:

Endret av Sommertid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er vel ikke så masse man kan gjøre?

Skrive noen kontakt annonser runt forbi kanskje, hvor man beskriver seg selv og det du husker av mannen så får man håpe at noen vet hvem det er :vetikke:

Edit: Ring Tore på sporet! :popcorn:

Haha. jaa han sporer vel opp det meste han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mynona83

Måker de togskinnene som de måker veien når det snør? Har aldri sett ett måkelokmotiv :snurt:

Ja. De har en sånn liten plog foran på et lokomotiv. I hvertfall på t-bane, og det er jo "like" skinner. Da kommer det et sånt servicetog som er oransje og ser ut som det tåler en trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe teit som jeg kom på nå når jeg leste en tråd om graviditet som resultat av ons. Der var det snakk om ei jente som ikke gadd å si fra om det til barnefaren.

Men hva om man har hatt ons med en fyr som du ikke fikk telefonnr til og som du ikke husker navnet til, fordi man var så dritings, og man får vite at man er gravid, og vil si det til barnefaren men ikke har noe utg punkt for i det hele tatt å få tak i han. kanskje han tom ikke engang bor i samme by men bare var på besøk hos noen. Hva gjør man da?

(nå snakker jeg ikke av egen erfaring altså. Bare begynte å tenke på det da jeg leste den tråden).

Jeg spør om dette en gang til for jeg fikk aldri noe svar, og det hadde vært morsomt å høra hva folk ville svare her.

Hvis man absolutt ikke husker navnet på fyren eller kjenner folk som igjen kunne kjent han, så blir det far ukjent og ungen får aldri vite

hvem faren er.

De fleste oppegående kvinner ville vel tatt abort i en sånn situasjon da!

Endret av Vinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man absolutt ikke husker navnet på fyren eller kjenner folk som igjen kunne kjent han, så blir det far ukjent og ungen får aldri vite

hvem faren er.

De fleste oppegående kvinner ville vel tatt abort i en sånn situasjon da!

Hvorfor hadde de det? De kan ha all forutsetning for å gi barnet et godt liv, du generaliserer hardt, IGJEN.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hadde de det? De kan ha all forutsetning for å gi barnet et godt liv, du generaliserer hardt, IGJEN.

Enig i denne. Det er langt ifra den eneste riktige løsningen for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Hva er hardt vann, og hvordan oppstår det??

Jeg merker forskjell på håret om jeg dusjer i hardt vann, men jeg skjønner ikke hvorfor det er hardere enn mykt vann, hva som gjør det "hardt". :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacus

hardt vann, vann med høyt innhold av løste mineralsalter.

Vann som forekommer i naturen, inneholder mange forskjellige kjemiske forbindelser og ioner. Foruten løste gasser som luft og karbondioksid, inneholder vannet en rekke salter og andre forbindelser som det har tatt opp fra fjell og jordsmonn, f.eks. klorider, sulfater og hydrogenkarbonater av natrium, kalsium og magnesium.

Vannets hardhet skriver seg så å si utelukkende fra kalsium- og magnesiumsaltene, og fenomenet manifesterer seg ved utfellinger under koking (kokstein) eller ved dannelse av tungt løselige forbindelser med såpe, som da ikke skummer. Hardt vann er vanligvis bare et problem når grunnvannskilder benyttes i vannforsyningen. I Norge benytter man som oftest overflatevan

Fant det her.

Hadde aldri hørt om hardt vann før så jeg ble veldig nyskjerrig å måtte google det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppstår hybelkaniner? Det er jo gjerne en fluff av hår og støv.

Er det håret som er svakt statisk og tiltrekker seg støvet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan oppstår hybelkaniner? Det er jo gjerne en fluff av hår og støv.

Er det håret som er svakt statisk og tiltrekker seg støvet??

I følge wikipedia, om du stoler på dem:

"Registrering utført av skoleelever i Nysgjerrigper-konkurransen i 2003, viste at hybelkaniner først og fremst oppstår pga. trekk og samler seg i bakevjer. Statisk elektrisitet spiller også en rolle."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om alle forbrenner like mye kalorier? Jeg ser jo stadig sånne artikler om hvor mye kalorier forskjellige aktiviteter bruker, og noen treningsapparater teller også kalorier. Men så tenker jeg at hvis en svært overvektig person løper 100 meter så er han klar til å kollapse, mens en godt trent person ikke blir annpusten engang. Har de virkelig forbrent like mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forbrenner vel mer jo mer man veier, tror jeg. I artiklene er det ofte spesifisert hva tallene er basert på, f.eks. kvinne på 65 kg e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mynona83

Jeg lurer på om alle forbrenner like mye kalorier? Jeg ser jo stadig sånne artikler om hvor mye kalorier forskjellige aktiviteter bruker, og noen treningsapparater teller også kalorier. Men så tenker jeg at hvis en svært overvektig person løper 100 meter så er han klar til å kollapse, mens en godt trent person ikke blir annpusten engang. Har de virkelig forbrent like mye?

Nei, vi forbrenner ikke likt. Jeg er ikke så god på akkurat sånn trenings-teori, men jeg har en veldig høy forbrenning - har testet hos legen. Min forbrenning er innenfor normalen, men i det høye sjiktet.

Det har visst også med hvor mye muskler man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

Måker de togskinnene som de måker veien når det snør? Har aldri sett ett måkelokmotiv :snurt:

Plogen foran toget fjerner snøen fra togskinnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi forbrenner ikke likt. Jeg er ikke så god på akkurat sånn trenings-teori, men jeg har en veldig høy forbrenning - har testet hos legen. Min forbrenning er innenfor normalen, men i det høye sjiktet.

Det har visst også med hvor mye muskler man har.

Hvordan tester man forbrenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOOW, du er GOD!! :hakeslepp: Åssen har du greid det?!

Beklager at jeg ikke har noe svar til deg, men jeg måtte bare si det :)

Aner ikke, derfor jeg lurer.

Og fordi, avhengig av svaret vil jeg eventuelt vurdere å gå til anskaffelse av flere av samme slag. Innmari praktisk.

Alternativt er jeg i besittelse av verdens best bevarte plantemumie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...