Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. februar 2011 #461 Del Skrevet 24. februar 2011 Dette var faktisk rett før fastlegeordningen kom, så det var bare en "tilfeldig" lege på det kontoret jeg gikk til. Legen var av den gamle skole, og lite opptatt av ny viten. Han hadde et dårlig rykte, var distrè, og har gjort flere grove feil. Han var f.eks grunnen til at min bestefar måtte amputere hele benet, siden han mente at såret på benet hans ikke var noe å bry seg om. Det "lille såret" var i virkeligheten koldbrann, men selv ikke da det spredde seg mer og mer reagerte legen... Siden dette er "Lurer på rare ting"-tråden, kan jeg godt lure på hvordan en slik lege får lov til å fortsette i yrket sitt Jeg var ikke bekymret for min egen del, siden jeg tross alt visste hva som feilte meg. Jeg trengte bare at han bekreftet det + resept på antibiotika. Det stod jo på skjermen at jeg var allergisk, i tillegg til at jeg informerte om allergien selv. Heldigvis oppdaget jeg feilen i tide. Jeg gjenkjente navnet som det jeg hadde fått allergisk reaksjon på tidligere, og spurte apotekeren om ikke dette var penicillin - joda, det var det gitt... Hadde jeg tatt pillene kunne det i verste fall ført til død. Har en far som overlevde på hengende håret pga. samme feil, men det var på sykehuset, da. Da jeg gikk tilbake for å få ny resept hadde jeg forventet at han beklaget seg, men neida - han himlet med øynene mens han skrev ut resept på det jeg egentlig skulle hatt Guud sånn der er så skummelt. Jeg har hørt mange skrekkhistorier om udugelige leger som er helt på tur. Gamle gubber laaangt over pensjonsalder som aldri i verden skulle fått lov å praktisere mer. Er sykt at det ikke er strengere regler på slikt. Det er jo tross alt mennesker de skal ta seg av og feil de gjør kan være livstruende. Kjempeskummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 25. februar 2011 #462 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg lurer virkelig på hva denne "lederen" i Libya heter For Dagbladet kaller han Muammar Kadhafi mens NRK bruker navnet Muammar al-Gaddafi Noen som vet ? bare fordi at jeg lurer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 25. februar 2011 #463 Del Skrevet 25. februar 2011 Noen som vet hvorfor himmelen er blå? Gasser? Og hvorfor går det ikke an å lage vann? Hygrogen + oksygen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 26. februar 2011 #464 Del Skrevet 26. februar 2011 Potteplanten min har levd i 15 år kun på vann. Samme jorda siden vi møttes, ingen næringstilskudd, ingen koseprat bortsett fra "jaså er du tørst igjen". Hvordan går det an? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #465 Del Skrevet 26. februar 2011 Hvorfor finner de ikke på en bedre løsning på makrell i tomat boksene?? "alt" pålegg kommer jo med en eller annen fiffig lukkeløsning,så hvorfor ikke makrell i tomat? MÅ det være metallbokser?Hvorfor ikke ikke sånne plastbokser ol. som leverpostei kommer i, med praktisk lukkelokk? Man har jo makrell i tomat på tube da, genial løsning. Eller så tror jeg du kan kjøpe plastlokk til makrell i tomat-boksen? Problem solved! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 26. februar 2011 #466 Del Skrevet 26. februar 2011 Forresten, hvordan ser et kinesisk tastatur ut? De har jo tusenvis av skrifttegn, og ikke bokstaver slik vi kjenner de. Denne kan jeg svaret på. Har vært i Kina. Tastaturet er likt som vårt (untatt æøå selvfølgelig). Alle tegnene deres har en alfabet-skrivemåte også, og de har en eller annen funksjon som ligner på den autocorrect på iPhone, som foreslår ord (tegn) når de begynner å skrive. Fryktelig irriterende for oss som vil skrive bokstaver når operativsystemet er på kinesisk. Ikke så lett å skru av denne tegn-oversetteren da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 26. februar 2011 #467 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg lurer på hva utflod egentlig har som funksjon? I og med at noen har naturlig lite og noen har naturlig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 26. februar 2011 #468 Del Skrevet 26. februar 2011 Hvorfor ligger alltid putetrekket og lakenet inni dynetrekket når jeg tar ut av vaskemaskinen?? Jeg får jo aldri fullt av sokker inni bukser eller gensere. Og hvorfor skjer ikke det samme i tørketrommelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. februar 2011 #469 Del Skrevet 26. februar 2011 Hvorfor ligger alltid putetrekket og lakenet inni dynetrekket når jeg tar ut av vaskemaskinen?? Jeg får jo aldri fullt av sokker inni bukser eller gensere. Og hvorfor skjer ikke det samme i tørketrommelen? Hmm... Hos meg skjer dette heller i tørketrommelen enn i vaskemaskinen, faktisk. Hva med å lukke dyne- og putetrekkene, eller havner de der likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mynona83 Skrevet 27. februar 2011 #470 Del Skrevet 27. februar 2011 Skal prøve å huske å lukke dynetrekket neste gang Det kan jo ikke åpne seg inni der og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. februar 2011 #471 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg lurer på hvem/hva her i huset som spiser opp ting, jeg. Sokker har vi ofte bare én av, hvorfor og hvordan spiser vaskemaskina opp sokkene? Hvor blir alle smokkene av? Og hvor i &##%#€∞™©£≈[]|∞$ er fjernkontrollen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. februar 2011 #472 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg lurer på hvem/hva her i huset som spiser opp ting, jeg. Sokker har vi ofte bare én av, hvorfor og hvordan spiser vaskemaskina opp sokkene? Hvor blir alle smokkene av? Og hvor i &##%#€∞™©£≈[]|∞$ er fjernkontrollen?! Enten så ligger den asndre sokken fortsatt i skittentøykurven men du fikk den ikke med når du slengte klærne i vaskemaskinen eller så har den ene sokken havna inni et dynetrekk og du finner den ikke før du skal skifte på senga. Fjernkontrollen ligger der den. Den ligger sikkert under noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. februar 2011 #473 Del Skrevet 27. februar 2011 Enten så ligger den asndre sokken fortsatt i skittentøykurven men du fikk den ikke med når du slengte klærne i vaskemaskinen eller så har den ene sokken havna inni et dynetrekk og du finner den ikke før du skal skifte på senga. Fjernkontrollen ligger der den. Den ligger sikkert under noe. Den andre sokken er sporløst forsvunnet... Og jeg har snudd huset nærmest på hodet for å finne fjernkontrollen, men borte er den. Har en følelse av at det er en viss toåring som har tatt den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. februar 2011 #474 Del Skrevet 27. februar 2011 Den andre sokken er sporløst forsvunnet... Og jeg har snudd huset nærmest på hodet for å finne fjernkontrollen, men borte er den. Har en følelse av at det er en viss toåring som har tatt den... Hehe. Hmm ja det er rart det der. Av og til bare forsvinner de. Har du sett på rommet til toåringen etter fjernkontrollen? Den må jo være et sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. februar 2011 #475 Del Skrevet 27. februar 2011 Hehe. Hmm ja det er rart det der. Av og til bare forsvinner de. Har du sett på rommet til toåringen etter fjernkontrollen? Den må jo være et sted Ja, jeg har sett over alt, også der han ikke når opp. Jeg vil ha fjernkontrollen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 28. februar 2011 #476 Del Skrevet 28. februar 2011 Ja, eller i skogen under en busk. Da jeg var barn måtte vi noen ganger gå og leite under busker og bak gjerder for å finne eggene til hønen som stakk av. Ååååh nå gjorde du dagen min glad :D Lykkelige høner og kyllinger under busker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 28. februar 2011 #477 Del Skrevet 28. februar 2011 Man har jo makrell i tomat på tube da, genial løsning. Eller så tror jeg du kan kjøpe plastlokk til makrell i tomat-boksen? Problem solved! De på tube er jo ikke god, er jo de boksene med skikkelige makrellbiter som gjør susen. Husker de hadde lokk før ja, sånne røde, men de har jeg ikke sett på åresvis i butikkene. Syns fremdeles boks-løsningen slik den er nå er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #478 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg lurer på hvor uttrykket 'å sy puter under armene på' kommer fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 28. februar 2011 #479 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg lurer på hvor uttrykket 'å sy puter under armene på' kommer fra? Vet ikke hvor det kommer fra, men har hørt at det betyr at man slipper å løfte armene når det er puter under dem; altså de slipper å bruke armene for å fikse ting selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest susannbr Skrevet 28. februar 2011 #480 Del Skrevet 28. februar 2011 De på tube er jo ikke god, er jo de boksene med skikkelige makrellbiter som gjør susen. Husker de hadde lokk før ja, sånne røde, men de har jeg ikke sett på åresvis i butikkene. Syns fremdeles boks-løsningen slik den er nå er dårlig. Selger sånne plast-lokk på Spar i alle fall :-) Jeg lokk både for leverpostei og makrell :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå