Gjest hikke Skrevet 17. januar 2011 #341 Del Skrevet 17. januar 2011 -Hvorfor forsvinner sokker i vaskemaskinen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 19. januar 2011 #342 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Hvorfor er det så mye flauere å bæsje enn det er å tisse? :gjeiper: Sikkert fordi det gir mye mer lyd og lukt Endret 19. januar 2011 av Knitcat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 19. januar 2011 #343 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) -Hvorfor forsvinner sokker i vaskemaskinen? Du må jo stoppe dem Endret 19. januar 2011 av Xtra_lilje 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 19. januar 2011 #344 Del Skrevet 19. januar 2011 -Hvorfor forsvinner sokker i vaskemaskinen? Det er samme vesen (sokketroll osv, mange kallenavn) som tar smokker, strikker og andre småting som stjeler den ene sokken av et sokkepar. Helt overbevist. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelfalls Skrevet 19. januar 2011 #345 Del Skrevet 19. januar 2011 -Hvorfor forsvinner sokker i vaskemaskinen? se denne! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikke Skrevet 20. januar 2011 #346 Del Skrevet 20. januar 2011 Ja da har vi funnet løsningen. men hvordan stoppe dette sokke-trollet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 20. januar 2011 #347 Del Skrevet 20. januar 2011 Det går ikke Jeg lurer på hvorfor gjesping smitter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 20. januar 2011 #348 Del Skrevet 20. januar 2011 Det går ikke Jeg lurer på hvorfor gjesping smitter?? Det lurer jeg også på! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 20. januar 2011 #349 Del Skrevet 20. januar 2011 Hva er forskjellen på tights og stilongs? Er det forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 20. januar 2011 #350 Del Skrevet 20. januar 2011 Hva er forskjellen på tights og stilongs? Er det forskjell? Stilongs skal under buksa. Tights kan brukes som bukse (bare husk på å dekke rumpa). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 20. januar 2011 #351 Del Skrevet 20. januar 2011 Stilongs skal under buksa. Tights kan brukes som bukse (bare husk på å dekke rumpa). Så det er samme plagget da? Det bare skifter navn hvis man tar bukse utenpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 20. januar 2011 #352 Del Skrevet 20. januar 2011 Det går ikke Jeg lurer på hvorfor gjesping smitter?? Nå begynte jeg å gjespe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 20. januar 2011 #353 Del Skrevet 20. januar 2011 Haha!! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 20. januar 2011 #354 Del Skrevet 20. januar 2011 Okei, litt flaut spørsmål: Hva er egentlig superundertøy? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. januar 2011 #355 Del Skrevet 20. januar 2011 Okei, litt flaut spørsmål: Hva er egentlig superundertøy? Tynn genser og bukse/tights i strechstoff som er laget av polyester eller ull. Beskytter mot kulde og "puster" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 20. januar 2011 #356 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Så det er samme plagget da? Det bare skifter navn hvis man tar bukse utenpå? Formen er ganske lik, men en stilongs skal holde på varmen og/eller transportere svetten vekk fra kroppen. Det er et teknisk plagg i kategorien "undertøy". De har ofte gylf, eller "undertøysømmer" i skritt og rumpe. Materialet er stort sett ull, ull/silke-blanding, eller polyester. Tights er den typiske "lycra-tightsen", som var populær på 80 og 90-tallet - den kan brukes som bukse, men er svært lite flatterende, og ofte gjennomsiktig over stumpen pga. all stretchen og det tynne stoffet, derfor må man dekke over med en litt lang topp/genser. Materialet er bomull. Du har treningstights som fungerer litt som en stilongs (transporter svette vekk fra kroppen). Disse er ettersittende, men mindre gjennomsiktig enn lycra-tightsen, og greie å bruke når du er i samme rom som andre mennesker som trener, eller spurter forbi folk på gata. Her er jeg ingen ekspert, men polyamid og elastan er vel mye brukt(?) Så har du buksetights/jeanstights. Disse er tykke som bukser (tenk damejeans med stretch), men med strikk i livet istedenfor glidelås/knapper. Disse er ikke gjennomsiktige, og kan brukes som en vanlig bukse (med variende resultat, avhengig av fasong). Til slutt har du strømpebuksetights, som er en strømpebukse (i varierende denier) uten føtter. Av og til med blondekant nederst. Disse har jeg ennå ikke skjønt poenget med. Håper du ble litt klokere nå Endret 20. januar 2011 av Antlers 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 20. januar 2011 #357 Del Skrevet 20. januar 2011 Formen er ganske lik, men en stilongs skal holde på varmen og/eller transportere svetten vekk fra kroppen. Det er et teknisk plagg i kategorien "undertøy". De har ofte gylf, eller "undertøysømmer" i skritt og rumpe. Materialet er stort sett ull, ull/silke-blanding, eller polyester. Tights er den typiske "lycra-tightsen", som var populær på 80 og 90-tallet - den kan brukes som bukse, men er svært lite flatterende, og ofte gjennomsiktig over stumpen pga. all stretchen og det tynne stoffet, derfor må man dekke over med en litt lang topp/genser. Materialet er bomull. Du har treningstights som fungerer litt som en stilongs (transporter svette vekk fra kroppen). Disse er ettersittende, men mindre gjennomsiktig enn lycra-tightsen, og greie å bruke når du er i samme rom som andre mennesker som trener, eller spurter forbi folk på gata. Her er jeg ingen ekspert, men polyamid og elastan er vel mye brukt(?) Så har du buksetights/jeanstights. Disse er tykke som bukser (tenk damejeans med stretch), men med strikk i livet istedenfor glidelås/knapper. Disse er ikke gjennomsiktige, og kan brukes som en vanlig bukse (med variende resultat, avhengig av fasong). Til slutt har du strømpebuksetights, som er en strømpebukse (i varierende denier) uten føtter. Av og til med blondekant nederst. Disse har jeg ennå ikke skjønt poenget med. Håper du ble litt klokere nå Nå ble jeg mye klokere, tusen takk for oppklarende innlegg Jeg har gått og lurt på dette en stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 21. januar 2011 #358 Del Skrevet 21. januar 2011 Ja da har vi funnet løsningen. men hvordan stoppe dette sokke-trollet? Man kan ikke stoppe det, man må lære seg å leve med det. Jeg for eksempel bryr meg fint lite om jeg har på meg to forskjellige sokker. Etter vask går alle sokkene i tørketrommelen, så går alt i en stor undertøyskurv. Når jeg skal ha sokker finner jeg bare to og tar på, uavhengig om de er like eller ei. Det eneste jeg skiller på er om det er ull, bomull eller ankelsokker. Litt kjedelig å løpe rundt med èn ullsokk og èn ankelsokk. Så da får Sokkegnomen bare ete de sokkene han trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 21. januar 2011 #359 Del Skrevet 21. januar 2011 Det er sånn vi opererer her i huset også! Eneste er at jeg prøver å finne to like til meg å sambo hvis vi skal på familie middager osv.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 21. januar 2011 #360 Del Skrevet 21. januar 2011 Det er sånn vi opererer her i huset også! Eneste er at jeg prøver å finne to like til meg å sambo hvis vi skal på familie middager osv.. Vi har for det meste svarte sokker, kanskje med noe mønster ved strikken, så det synes ikke så godt uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå