Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg lurer på hva som er grunnen til at folk blir så lett fornærmet

Enkelte mennesker takler simpelthen ikke at folk er uenige med dem.  :angry:

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 31.1.2016 at 17.55, DreamOn skrev:

Hvorfor blir man noen ganger så sinnsykt godtesyk rett etter middag??   

Fordi det at du spiser middag får blodsukkeret til å stige, kroppen begynner da å produsere insulin for å senke blodsukkeret, og du får dermed et blodsukkerfall rett etterpå. Da får man lyst på noe søtt for å få blodsukkeret opp igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Alice i Eventyrland skrev:

Fordi det at du spiser middag får blodsukkeret til å stige, kroppen begynner da å produsere insulin for å senke blodsukkeret, og du får dermed et blodsukkerfall rett etterpå. Da får man lyst på noe søtt for å få blodsukkeret opp igjen.

Hvorfor er jeg skikkelig fysen på godteri etter å sovne på sofaen på ettermiddagen?

Og hvorfor blir jeg noen ganger veldig slapp etter å spist sukker? Så slapp at jeg må sette meg eller helst legge meg ned.

Anonymkode: 032dd...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre, fikk jeg masse fregner på nesa og rundt munnen så fort jeg fikk litt sol på kroppen. Nå har jeg ikke sett snurten av en eneste fregne på mange år (15+). Hva i all verden kommer dette av?

https://no.wikipedia.org/wiki/Fregner

Sitat

Fregner vil aldri mistes permanent, men har en tendens til å bli svakere / usynlige om vinteren

Neivel. Hvorfor har mine forsvunnet helt, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antlers skrev:

Da jeg var yngre, fikk jeg masse fregner på nesa og rundt munnen så fort jeg fikk litt sol på kroppen. Nå har jeg ikke sett snurten av en eneste fregne på mange år (15+). Hva i all verden kommer dette av?

https://no.wikipedia.org/wiki/Fregner

Neivel. Hvorfor har mine forsvunnet helt, da?

Det samme har mine, hadde litt fregner på nesa som unge. Nå har de blitt erstattet av pigmentflekker i kinnene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, DreamOn skrev:

Det samme har mine, hadde litt fregner på nesa som unge. Nå har de blitt erstattet av pigmentflekker i kinnene......

Jeg har også noen pigmentflekker i ansiktet, men de blir så godt som usynlige når jeg bruker denne: https://www.apotek1.no/produkter/eucerin-even-brighter-spot-corrector-stift-5ml-915218p

Det er ikke en permanent løsning, så flekkene kommer tilbake om man ikke bruker den på en stund, men verdt å prøve om du synes det er irriterende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Antlers skrev:

Jeg har også noen pigmentflekker i ansiktet, men de blir så godt som usynlige når jeg bruker denne: https://www.apotek1.no/produkter/eucerin-even-brighter-spot-corrector-stift-5ml-915218p

Det er ikke en permanent løsning, så flekkene kommer tilbake om man ikke bruker den på en stund, men verdt å prøve om du synes det er irriterende :)

Virkelig...?    Jeg har brukt aha syrer og retinol for å dempe men det hjelper bare litt (+ at de blir blekere naturlig om vinteren)   SYns de alltid kommer tilbake for full syrke om sommeren...selv om jeg bruker minimum  spf 20 i ansiktet.  Fjerner denne de for godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, DreamOn skrev:

Virkelig...?    Jeg har brukt aha syrer og retinol for å dempe men det hjelper bare litt (+ at de blir blekere naturlig om vinteren)   SYns de alltid kommer tilbake for full syrke om sommeren...selv om jeg bruker minimum  spf 20 i ansiktet.  Fjerner denne de for godt?

Flekkene kommer tilbake igjen etterhvert, dersom du slutter å bruke spot correctoren. Det kan ta litt tid før du ser noen effekt, men jeg synes det er genialt at man kan behandle problemområdene direkte, istedenfor hele ansiktet. Tror det tok et par uker før jeg så tydelig forskjell på før og etter, og så kanskje et par uker til før flekkene ble så godt som usynlige, så man må ha litt tålmodighet.

Jeg bruker correctoren 1-2 ganger om dagen for å fjerne pigmentflekkene, og når de er borte holder det med et par ganger i uka for å holde resultatet vedlike for min del. Pigmentflekker plager meg ikke når jeg går uten sminke, men med et lag sminke synes jeg de får en annen farge - det ser litt mørkere og nærmest skittent ut - og skinner veldig igjennom sminken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel like kjapt som med mindre premier. Jeg vant 48000 for 10 år siden ( syns det er på tide at jeg vinner igjen snart) Da hadde jeg pengene på konto i løpet av tirsdagen.

Anonymkode: f2bad...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, ekkoet skrev:

Hvis man vinner 50 millioner i Lotto, hvor lang tid tar det før pengene er på konto?

Jeg husker det var en artikkel om en mann som hadde vunnet i lotto, men de hadde ikke fått tak i han og da sa de at han ville få en overraskelse på mandag. Så det går nok ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ekkoet skrev:

Hvis man vinner 50 millioner i Lotto, hvor lang tid tar det før pengene er på konto?

Den jeg kjenner vant ca det og jeg mener de fikk pengene påfølgende uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9.2.2016 at 21.08, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er jeg skikkelig fysen på godteri etter å sovne på sofaen på ettermiddagen?

Og hvorfor blir jeg noen ganger veldig slapp etter å spist sukker? Så slapp at jeg må sette meg eller helst legge meg ned.

Begge deler kan være blodsukkerfall/lavt blodsukker. Etter du har spist godteri stiger blodsukkeret først veldig, deretter går det rett ned når kroppen har satt opp produksjonen av insulin. Hvis dette er noen du er plaget av burde du kanskje prøve å ha et kosthold som gir deg mer stabilt blodsukker (trege karbohydrater, mindre karbohydrater). Snakk med en lege el.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte blir tvillinger forbyttet i løpet av babytiden? Altså at Kari og Anne blir født og får hvert sitt navn, men så glemmer foreldrene plutselig hvem som er hvem eller bytter om på noe som kjenntegner barnene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, Nevian skrev:

Folk flest synes de ser annerledes ut i speilet enn på bilder. Gjør eneggede tvillinger også det?

Og ser eneggede tvillinger forskjell på seg selv og tvillingen sin?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte blir tvillinger forbyttet i løpet av babytiden? Altså at Kari og Anne blir født og får hvert sitt navn, men så glemmer foreldrene plutselig hvem som er hvem eller bytter om på noe som kjenntegner barnene?

Om et tre faller i skogen og ingen hører det... lager det da en lyd?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Pringle skrev:

Om et tre faller i skogen og ingen hører det... lager det da en lyd?

Hvis lyd defineres som noe som må oppfattes for å være tilstede, så er jo svaret klart nei. Hvis lyd er lydbølger, så blir det klart ja - bølgene nådde bare ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringle skrev:

Og ser eneggede tvillinger forskjell på seg selv og tvillingen sin?

Selv eneggede tvillinger er litt forskjellige. De som kjenner eneggede tvillinger ser jo forskjell på dem, så jeg vil jo tro at de selv ser hvem som er hvem også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nevian skrev:

Hvis lyd defineres som noe som må oppfattes for å være tilstede, så er jo svaret klart nei. Hvis lyd er lydbølger, så blir det klart ja - bølgene nådde bare ingen.

Jeg tror det er viktig å skille mellom "lyd" og "hørsel". (Det var forresten ikke jeg som "fant opp" det spørsmålet, jeg bare syntes det var en "filosofisk" problemstilling av samme type som det med forbyttede tvillinger. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...