Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slur var der når Umbridge tok de på fersken. Harry sa til Slur at de hadde Padfoot(Sirius) på stedet der det ble oppbevart. Når Umbridge spurte Slur hva Harry mente sa han at han ikke viste

men Harry kunne jo ikke si rett ut til Slur hva som hadde skjedd med Sirius ettersom Umbridge stod rett ved siden av og hørte på. Så Harry kom med en slags gåte eller noe, for å si ifra til Slur om at Sirius kunne være i fare. Men når Slur sa at han ikke hadde peiling på hva han mente, så trodde jo Harry på dette.

Så hvorfor gikk dem ikke tilbake til skolen for å finne Slur, og fortelle i klartekst hva Harry hadde sett i den drømmen sin?

Anonymous poster hash: b7314...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men Harry kunne jo ikke si rett ut til Slur hva som hadde skjedd med Sirius ettersom Umbridge stod rett ved siden av og hørte på. Så Harry kom med en slags gåte eller noe, for å si ifra til Slur om at Sirius kunne være i fare. Men når Slur sa at han ikke hadde peiling på hva han mente, så trodde jo Harry på dette.

Så hvorfor gikk dem ikke tilbake til skolen for å finne Slur, og fortelle i klartekst hva Harry hadde sett i den drømmen sin?

Anonymous poster hash: b7314...8de

Slur kunne vel ikke innrømme at han skjønte hva Harry mente. Å siden Slur var dobbelagent så kunne ikke han bare valse rett inn. Da hadde alle skjønt hva han holdte på med. Men Dumbledore kom å hjalp dem, så Slur må ha sagt i fra til den eneste mannen som viste han var dobbelagent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke skal ha åpne sår når man gir blod pga infeksjonsfare. Når tannlegen pirker og poker med de skarpe instrumentene sine får vi små sår i tannkjøttet.

Ved sår og rifter i hud og slimhinner får man en forskyvning i komponentene/cellene i blodet, f.eks. mer hvite blodlegemer enn en ellers ville hatt.

Regelen er vel helst satt for å ha en lik og enkel regel for all tannlegebehandling som alle forstår?

Anonymous poster hash: 1d863...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man overfører penger via Vipps, men sender til feil kontonummer, blir det Upps da?

Man bruker ikke kontonr., man bruker telefonnr. Telefonnr. er så koblet opp mot kontonr. i hver ende. Du trenger ikke vite kontonr. til mottageren for å sende penger. De må bare enten ha Vipps eller godta å få Vipps når de får tekstmld om overføringen av penger.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har Kristoffer Joner bart i alle filmene han spiller i for tiden???    Det er driiitstygt, også han som er så kjekk uten.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Hvorfor har Kristoffer Joner bart i alle filmene han spiller i for tiden???    Det er driiitstygt, også han som er så kjekk uten.....!!

Uff jeg er helt enig, jeg har ikke sett han uten bart siden Villmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hva dette betyr: ^^

Tør ikke spør noen, føler at alle vet det  :sjenert:

Anonymous poster hash: eecfa...e53

lenge siden denne ble skrevet, men det er en slags smily.. noe sånt som:  :laugh:  eller med munnen igjen.. pleier å skrive ^^, . der "," er munnen :)

Anonymous poster hash: 2f074...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer på 2 ting om Eminem, eg...

Han har vel 4-5 døtre, sant? Koffor synge han da bare til Hailie? Hadde eg vært ein av døtrene han aldri lagde sanger om, hadde eg blitt litt furt...

Har han noken gang voldtatt noken? Han virka så utrulig opphengt i voldtekter(I sanger som Vegas og Medicine man.) han virker liksom ikkje som han er...100%

Også når det gjelder filmen Pusur:

Kordan får dei kattene til å gå dit, sitte der og hoppe opp i bøtter? Kordan få rottene til å samle seg rundt Pusur? Kordan få Jølle til å flippe? Kordan lagde dei Pusur?

Jeg er veldig fan av eminem og måtte rett og slett lese litt, da jeg trodde han bare hadde hailie som var "hans"..

Det er to andre jenter, hvor hun ene egentlig er niesen. Søsteren til kim. De har adoptert henne.. amanda, aka alaina..

så er det whitney, som er datter av kim, og en av de hun var utro med. Eminem har adoptert henne også.

Har aldri hørt at han har voldtatt noen. tror det hadde kommet frem i rampelyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Jeg er veldig fan av eminem og måtte rett og slett lese litt, da jeg trodde han bare hadde hailie som var "hans"..

Det er to andre jenter, hvor hun ene egentlig er niesen. Søsteren til kim. De har adoptert henne.. amanda, aka alaina..

så er det whitney, som er datter av kim, og en av de hun var utro med. Eminem har adoptert henne også.

Har aldri hørt at han har voldtatt noen. tror det hadde kommet frem i rampelyset.

Takktakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å utgje seg for å vera td advokat, politi osv utan å ha teke utdanninga?

Eh, nei. Det er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det forskjellig rekkefølge på Narnia-bøkene på norsk og på engelsk?  I den engelske versjonen er En hest og hans gutt bok nr 3, mens i den norske er det bok nr 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tenker vi "sebra" når vi hører klaprende hover, selv om vi bor i Norge og derfor burde tenke "hest"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det forskjellig rekkefølge på Narnia-bøkene på norsk og på engelsk?  I den engelske versjonen er En hest og hans gutt bok nr 3, mens i den norske er det bok nr 6.

I min norske utgave er rekkefølgen den samme som på engelsk. Kronologisk er det det som blir riktig ihvertfall.(Eller ihvertfall omtrent)

Jeg vet at en del utgaver har bøkene nummerert etter når de ble utgitt, men da blir Hesten og hans gutt nr. 5.

Endret av KristineS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man forstå historien riktig, bør man lese Hesten og hans gutt først, for da vet man at dette er professoren barna i Løven, Heksa og Garderobeskapet bor hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tenker vi "sebra" når vi hører klaprende hover, selv om vi bor i Norge og derfor burde tenke "hest"?

Gjør vi?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg forstår ikke denne :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vi?

Jeg mener, hvorfor er det så lett å komme fram til helt ville slutninger når det opplagte er så opplagt - når man bare har fasiten? Og det blir ofte så dramatisk også. Feks man tenker "kreft" og så er det bare en kvise, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man forstå historien riktig, bør man lese Hesten og hans gutt først, for da vet man at dette er professoren barna i Løven, Heksa og Garderobeskapet bor hos.

Det blir vel Drømmen om Narnia(the magicians nephew) man bør lese først. Hesten og hans gutt foregår jo i perioden mens Pevensie-barna hersker i Narnia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...