AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5861 Del Skrevet 12. juni 2015 Lurer på om bildene som blir postet i bildetrådene her kan lagres av noen før de "popper" bort? Det holder med ja eller nei svar. Skal ikke lagre bilder, så trenger ikke oppskriften på hvordan det gjøres! "paranoid"Anonymous poster hash: 3a822...a73 Ja. Generelt, alt som legges på nett kan hentes ned. Vil du ikke at bildene skal komme på avveie, ikke last opp! Simple. Anonymous poster hash: 1c62f...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5862 Del Skrevet 12. juni 2015 Ja. Generelt, alt som legges på nett kan hentes ned. Vil du ikke at bildene skal komme på avveie, ikke last opp! Simple. Anonymous poster hash: 1c62f...92b Takk,da blir det ingen bilder av meg i bildetråden her. Anonymous poster hash: 3a822...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5863 Del Skrevet 12. juni 2015 Og så snart man har skrevet ett eller annet / lastet opp bilder av noe opp på internett, så mister man jo selvfølgelig fullstendig kontroll over dette. Så man har jo overhodet ikke peiling på hvor alt sammen egentlig blir av til slutt. Alt mulig som du driver med over internett, kan mange andre se. Dessuten er det jo plent umulig å få fjernet ting, uansett hvor hardt man prøver.. Ting kan ha blitt lastet ned på en datamaskin ett eller annet sted, eller folk kan sende ting på e-post til noen andre - som sprer dette videre til noen helt andre igjen. Så det hjelper fint lite å fjerne ting fra (for eksempel) ett diskusjonsforum eller noe, fordi det allerede kan ha blitt plukket opp og spredt videre før noen rekker å fjerne det.... Anonymous poster hash: b7314...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storekommode Skrevet 12. juni 2015 #5864 Del Skrevet 12. juni 2015 Kan noen fortelle meg hva dette betyr: ^^ Tør ikke spør noen, føler at alle vet det Anonymous poster hash: eecfa...e53 Jeg bruker det som smiley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 13. juni 2015 #5865 Del Skrevet 13. juni 2015 Hvorfor får man ofte geniale ideer i drømmer/halvsøvne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #5866 Del Skrevet 13. juni 2015 Lurer på om bildene som blir postet i bildetrådene her kan lagres av noen før de "popper" bort? Det holder med ja eller nei svar. Skal ikke lagre bilder, så trenger ikke oppskriften på hvordan det gjøres! "paranoid"Anonymous poster hash: 3a822...a73 All informasjon du ser på internettet må nødvendigvis lagres lokalt først. Så svaret er at hver gang noen ser på posten med ditt bilde er det lagret. Anonymous poster hash: 03c12...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 13. juni 2015 #5867 Del Skrevet 13. juni 2015 Hvorfor får man ofte geniale ideer i drømmer/halvsøvne? Rent bortsett fra at de geniale ideene ofte virker litt mindre geniale når man våkner - så kan det ha noe med venstre/høyre hjernehalvdel og alfabølger å gjøre; at den kritiske og logiske sansen midlertidig er satt ut av spill og man kan tenke veldig fritt og kreativt. Jeg vet ikke mye om det, men det er spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 13. juni 2015 #5868 Del Skrevet 13. juni 2015 Hvor går egentlig grensene mellom bolle, skål og dyp tallerken? Mellom tallerken, asjett og skål? Kopp og krus? Fat og brett? Gryte, kjele og kasserolle? Er det også dialektforskjeller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 13. juni 2015 #5869 Del Skrevet 13. juni 2015 Hvor går egentlig grensene mellom bolle, skål og dyp tallerken? Mellom tallerken, asjett og skål? Kopp og krus? Fat og brett? Gryte, kjele og kasserolle? Er det også dialektforskjeller? Det blir vel nesten som å sette grensene mellom en klatt og en flekk (og planet vs. dvergplanet). Det er ingen skarpe grenser. Men, tja.. kanskje ikke helt. Bolle = liten butt sak, tenker på risbolle når jeg hører det ordet (og selvsagt den spiselige betydningen) Kopp/krus = Krus er det jeg vanligvis kaller kopp. De egentlige koppene skal vel ha en asjett under, og de er så små at de er tilnærmet ubrukelige. - Umulige å holde siden man ikke engang får inn lillefingeren, og væskemengden man får oppi er minimal. I tillegg er mange av de formet om til en spiss nederst, så de skal være lettere å velte. Fat/brett = Et fat har vel høyere kant? Vil legge til en til: Middagstallerken og "vanlig tallerken". Er det bare størrelsen som er forskjellen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 13. juni 2015 #5870 Del Skrevet 13. juni 2015 Hvor går egentlig grensene mellom bolle, skål og dyp tallerken? Mellom tallerken, asjett og skål? Kopp og krus? Fat og brett? Gryte, kjele og kasserolle? Er det også dialektforskjeller? "Bolle" brukar eg til ein bakebolle (den ein rører røra i) "Skål" brukar eg til chips skål, suppetallerken (djup skål) "Asjett" brukar eg aldri. "Kopp" brukar eg til kaffikopp. Alt eg kan ha varm drikke I. "Krus" brukar eg aldri. "Fat" er rundt og lite. "Brett" er firkanta og låg kant. "Gryte" er ei steingrunn til matlaging. Sånn stor svart. Eigentleg ei stekepanne med veldig høge kantareller. "Kasserolle" brukar eg aldri. "Kjele" brukar eg aldri. Er frå vestlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 14. juni 2015 #5871 Del Skrevet 14. juni 2015 "Gryte" er ei steingrunn til matlaging. Sånn stor svart. Eigentleg ei stekepanne med veldig høge kantareller. Genial autocorrect XD 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 14. juni 2015 #5872 Del Skrevet 14. juni 2015 Genial autocorrect XD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 14. juni 2015 #5873 Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg er en myggmagnet. Hvorfor det? Hvorfor tiltrekkes mygg av meg? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 15. juni 2015 #5874 Del Skrevet 15. juni 2015 På film roper de alltid etter masse håndkler og kokende vann når noen skal føde utenom sykehus. Hva skal de bruke dette til? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 15. juni 2015 #5875 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg er en myggmagnet. Hvorfor det? Hvorfor tiltrekkes mygg av meg? Noen som vet? Dette er man ikke helt sikker på. Det har faktisk blitt forsket på i årevis, men enda har man ikke kommet til en konklusjon. Det har vært foreslått at myggen foretrekker noen blodtyper over andre, at man har "søtt" blod, at myggen liker best de som er nydusjet, eller de som er litt skitne og svette, og ganske mange andre gode forslag som også har blitt tilbakevist. Noen mener de har påvist at om du spiser et fedd hvitløk hver dag, så lar de fleste myggene deg i fred, så det kan være en idé å prøve. Jeg kan sitte midt i en myggsky og ikke bli bitt i det hele tatt, som regel får jeg i gjennomsnitt fem-seks myggestikk per sommer, mens mange andre jeg kjenner blir så opptygget at de bruker mye penger på Eurax eller lignende midler hvert år. På film roper de alltid etter masse håndkler og kokende vann når noen skal føde utenom sykehus. Hva skal de bruke dette til? Kokt vann for "sterilisert" vask av barn og mor, håndklær for å pakke inn barnet og for å vaske/tørke mor, evt fjerning av fødselsgriseri etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2015 #5876 Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Dette er man ikke helt sikker på. Det har faktisk blitt forsket på i årevis, men enda har man ikke kommet til en konklusjon. Det har vært foreslått at myggen foretrekker noen blodtyper over andre, at man har "søtt" blod, at myggen liker best de som er nydusjet, eller de som er litt skitne og svette, og ganske mange andre gode forslag som også har blitt tilbakevist. Noen mener de har påvist at om du spiser et fedd hvitløk hver dag, så lar de fleste myggene deg i fred, så det kan være en idé å prøve. Jeg kan sitte midt i en myggsky og ikke bli bitt i det hele tatt, som regel får jeg i gjennomsnitt fem-seks myggestikk per sommer, mens mange andre jeg kjenner blir så opptygget at de bruker mye penger på Eurax eller lignende midler hvert år. Kokt vann for "sterilisert" vask av barn og mor, håndklær for å pakke inn barnet og for å vaske/tørke mor, evt fjerning av fødselsgriseri etterpå.En annen hypotese var visst at noen skiller ut mer "tiltrekkende feromoner" enn andre. Jeg er sexy mao Endret 15. juni 2015 av Badebuksa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 15. juni 2015 #5877 Del Skrevet 15. juni 2015 Hva gjør egentlig DJ-er som Kygo og Avicii når de opptrer live? For meg ser det ut til at de bare henger bak miksebordet og veksler mellom å ta hodetelefonene av og på mens de strekker armen i været av og til. Noen ganger plukker de på noe på miksebordet, men det skjer jo ingenting med musikken når de gjør det? Musikken de spiller er jo ferdig laget fra før, den spilles jo ikke på instrumenter... Jeg bare skjønner ikke. Hvorfor opptrer de "live" i det hele tatt? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2015 #5878 Del Skrevet 15. juni 2015 Show ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 15. juni 2015 #5879 Del Skrevet 15. juni 2015 Dette er man ikke helt sikker på. Det har faktisk blitt forsket på i årevis, men enda har man ikke kommet til en konklusjon. Det har vært foreslått at myggen foretrekker noen blodtyper over andre, at man har "søtt" blod, at myggen liker best de som er nydusjet, eller de som er litt skitne og svette, og ganske mange andre gode forslag som også har blitt tilbakevist. Noen mener de har påvist at om du spiser et fedd hvitløk hver dag, så lar de fleste myggene deg i fred, så det kan være en idé å prøve. Jeg kan sitte midt i en myggsky og ikke bli bitt i det hele tatt, som regel får jeg i gjennomsnitt fem-seks myggestikk per sommer, mens mange andre jeg kjenner blir så opptygget at de bruker mye penger på Eurax eller lignende midler hvert år. Kokt vann for "sterilisert" vask av barn og mor, håndklær for å pakke inn barnet og for å vaske/tørke mor, evt fjerning av fødselsgriseri etterpå. Det er det eneste logiske jeg har kommet frem til og. Men hvorfor stresser de livet av seg med å få tak i "lots of towles" sånn helt med en gang før det egentlig har startet. er vel for dramatikken i filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 15. juni 2015 #5880 Del Skrevet 15. juni 2015 Det kan jo komme blod og annet griseri i løpet av fødselen også, da er det greit å være klar. Det er ikke sikkert man har tid når barnet plutselig kommer eller noe alvorlig kanskje skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå