Lenemora Skrevet 21. november 2010 #1 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg har nettopp flyttet til kjæresten min i Oslo. Jeg er 24, han er 32. I løpet av året har han mistet begge foreldrene sine, og er enebarn uten annen familie i Oslo. Vi har bestemt oss for å bare være her i julen. Vi kjenner at dette blir en vanskelig tid, da det bare er "Kosekos" på tv og overalt hvor man går. Forsåvidt greit nok det, men jeg vet det er en veldig vanskelig tid for mange. Er det noen som har noen tips til hva vi kan finne på i julen? Synes kanskje det kan bli litt ensomt bare meg og han alle juledagene, men sånn er det bare. Og er det noen som vet hva jeg kan finne på på nyttårsaften? Han skal jobbe, og jeg vet ikke om jeg orker reise hjem til der jeg er fra, siden jeg skal jobbe 2.nyttårsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg har også mistet og gruer meg til jul. Julaften skal jeg feire sammen med to andre og vi har bestemt at det skal være alkoholfritt i år pga. sorg og følelsene som kan komme opp. H*n som døde har fødselsdag i jula og det er ekstra tungt. Jeg tror jeg kommer til å stenge av for følelsene, men jeg vet ikke hvordan det blir og om jeg klarer det. Julaften skal jeg i kirka, etterpå blir det middag og kaffe. Nyttårsaften har jeg ikke lagt planer, men er ikke i feststemning. Tror det blir tid til ettertanke, mer enn andre år. Vet ikke hva dere liker men dere kan leie filmer, gå turer og lage god mat. Jeg tror det er viktig å ta vare på noen tradisjoner og la de følelsene som kommer få rom til å være der. Det kan være godt at dere ikke skal feire sammen med mange andre. Ønsker deg lykke til og sender deg en førjulsklem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villbringebær Skrevet 6. desember 2010 #3 Del Skrevet 6. desember 2010 Kanskje du får noen tips her på aktiviteter. Er dere glad i spill så hadde jeg kjøpt et nytt brettspill eller et konsollspill for to. Quizbøker og noen runder hvor premien bestemmes i forkant. 2. juledag er den store kinodagen. Kjøp en film eller serie som dere begge to har lyst til å se. Planlegg middagen og lag den sammen. Gjerne noe som tar tid. Gå en tur i skumringstimen. Aketur er undervurdert for voksne. Flere av oss har hatt en første jul etter at noen av våre nærmeste har dødd. Jeg husker at jeg gruet meg veldig. Jeg valgte alternativet med brettspill. Det ble en koselig jul med meg og to barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 6. desember 2010 #4 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg synes spill hørtes ut som en god idé. Kjøp et artig brettspill, kanskje noe som tar litt tid. Anbefaler Trivial Pursuit eller Monopol. Kjøp et par filmer dere liker, vurder en flaske vin, men ikke noe fyll, lag noe god mat, slå dere ned i sofaen med pledd og kos dere rått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå