Gå til innhold

Venninnetur til Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er en venninnegjeng som aldersmessig spenner fra slutten av 30 - årene til midten av 40 - årene som skal ta en helgetur til Oslo om få uker(vi bor alle i Bergen). Jeg kjente for så vidt godt til utelivet i byen i sin tid, da jeg studerte der da jeg var ung, men jeg tviler på at vi vil føle oss spesielt veltilpass på de stedene i dag, da jeg har rukket å bli drøye 20 år eldre siden den gang, og dermed er jeg litt usikker på hvor det er gøy å gå ut for oss. Vi liker alle å både ta noen drinker på en litt rolig bar/pub og å dra ut for å danse litt senere på kvelden, og klientellet bør helst være fra slutten av 20 - årene/begynnelsen av 30 - årene og oppover.

Anbefalinger?

Endret av Monica1968
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så absolutt ut til å være veldig ordentlige og okeie steder, men er klientellet på Manolo gjennomgående så ungt som det så ut til på bildene?

Skrevet

Jeg var på Ivars Kro i helga og der var det faktisk veldig ok! De har flyttet inn i nye lokaler og klientellet var veldig mangfoldig, fra ca 30 til langt opp mot 60. Der er det muligheter til å danse i to etasjer. Faller det ikke i smak ligger det flere andre utesteder i området.

Skrevet

Vi er en jentegjeng på rundt 30 år, og vi går ut på Revolver (kjelleren), Justisen, Blå eller Parkteateret scene (om det skjer noe der, hvertfall) om vi skal danse.

Summit 21 er et drinksted, og er et bra sted å begynne kvelden :)

I området rundt Youngstorget er det mange utesteder, så dere slipper å gå langt for å sjekke ut flere, Hells Kitchen, Villa, Mono, Fisk & Vilt, Sosialen, Internasjonalen, Justisen etc.

Og så har du jo Olympen og Pigalle på Grønland.

Skrevet

Takk for rådene, stedene skal sjekkes ut :) For øvrig: En av venninnene mine som skal være med hadde hørt om et sted som het Bar på Bygdøy Allè, har noen her kjennskap til det, og eventuelt noe å si om stedet?

Gjest navnelapp
Skrevet

Kvar skal dokke bu? Det kan vere ein fordel å finne plassar som ikkje er så veldig langt unna hotellet/overnattingsplassen.

Skrevet

Kvar skal dokke bu? Det kan vere ein fordel å finne plassar som ikkje er så veldig langt unna hotellet/overnattingsplassen.

Grand hotell.

Gjest Badabing
Skrevet

Vi er en jentegjeng på rundt 30 år, og vi går ut på Revolver (kjelleren), Justisen, Blå eller Parkteateret scene (om det skjer noe der, hvertfall) om vi skal danse.

Summit 21 er et drinksted, og er et bra sted å begynne kvelden :)

I området rundt Youngstorget er det mange utesteder, så dere slipper å gå langt for å sjekke ut flere, Hells Kitchen, Villa, Mono, Fisk & Vilt, Sosialen, Internasjonalen, Justisen etc.

Og så har du jo Olympen og Pigalle på Grønland.

Disse stedene på Youngstorget (pluss Blå og Revolver) pleier jeg også å gå, men jeg er litt yngre. Og det er ikke akkurat de stedene man går for å danse, kanskje, det er jo gjerne litt mer rocka plasser (men bra!) :jepp: Men Sosialen, Blå og Justisen er det vel alle slags folk i alle aldre, så det kunne vel kanskje være noe sånt dere er ute etter.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

BAR er både i Bygdøy Allè og på Tjuvholmen (ved Aker brygge). Helt ok, men veldig snobbete syns jeg..

Selv liker jeg The Dubliner, bra internasjonal stemning. Hard Rock Cafe er ganske gøy for å danse.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det var en del kjente fjes på Sosialen, ved glasmagasinet... kult sted, mer voksent. Møllergata.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...