AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Hei! Jeg står på AAP (arbeidsavklaringspenger), hvordan fungerer det om man får seg en liten inntekt ved siden av. Eksempel: Jeg får 10000 i mnd av NAV, og om jeg hadde klart å tjene 3000 selv, hva skjer da? Får jeg da bare 7000 av nav? Om dette er tilfellet mener det er jo helt feil, ikke at man skal få i pose og sekk, men er det ingen som helst "belønning" for at man faktisk prøver å være litt nyttig i samfunnet og tjene penger selv? Jeg bare lurer på dette, for om man ikke får mer skjønner jeg at folk blir passive og ikke orker å gå ut i jobb, enda det ville vært sunt for mange å kunne prøve seg litt selv.
Snop Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 (endret) Neida, det lønner seg å jobbe ved siden av AAP Når man har minsteutbetaling er dagssatsen på ca 550 (pluss noen tiere, husker ikke nøyaktig). Del dette på en vanlig arbeidsdag, som er 7,5 timer. Dette er ca 75 kr timen. Om du feks jobber i butikk, og jobber 5 timer en dag, trekkes de 5 timene fra de 7,5 timene. Du får da altså ordinær lønn for 5 timer fra arbeidsplassen (som jo alltid er mer enn 75 kr) og så får du 75kr/timen fra NAV for de resterende 2,5. Er du med? Man kan for øvrig jobbe opptil 60%, og da får man de resterende 40% fra nav. Så selv om de trekker 60% av AAP, får du jo totalt mer i måneden siden timelønnen er høyere på arbeidsplassen. Endret 21. november 2010 av Snop
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 TS her, dette var gode nyheter!! Tusen takk for bra svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå