Gå til innhold

Når begynner dere å pynte til jul?

cha

Anbefalte innlegg

Når pleier dere å begynne? Pynter dere masse? Tar dere inn juletre tidlig? Skifter dere bare gardiner? Kan jeg likså godt begynne å pynte i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juletre i midten av desember? :o Vi har aldri tatt inn juletreet før den 23., og pynter ikke med noe før første søndag i advent. Men pynter ikke så mye da heller, bare adventsstake og julestjerne i vinduet, adventslysene, kanskje noen røde duker og gardiner. Men man har jo ulike ønsker og tradisjoner da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. søndag i advent: Stjerne og staker i vinduene, lilla gardiner og lilla duker. Adventsstake og lilla lys, krans på døren med lilla sløyfe. Tar også frem noen engler jeg har som går i sølv og hvitt.

23. Desember (eller noen dager før hvis vi feirer jul borte): Røde gardiner og duker, juleputer i sofaen, juletre, og annen julepynt som hører med! :) Skifter til røde lys i stakene, og kransen på døren får rødt bånd.

ELSKER JUL! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletre i midten av desember? :o Vi har aldri tatt inn juletreet før den 23., og pynter ikke med noe før første søndag i advent. Men pynter ikke så mye da heller, bare adventsstake og julestjerne i vinduet, adventslysene, kanskje noen røde duker og gardiner. Men man har jo ulike ønsker og tradisjoner da :)

Tradisjonen er 23 desmber her og, men jeg klarer ikke vente så lenge :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynta for en uke siden jeg :nisseblunk: skal være litt borte i jula så jeg vil kose meg nå

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Pynter til advent 1. søndag i advent. Dvs. lilla lys og duk.

Pynter til jul 23. desember. Jeg bor alene og feirer julen annet sted så juletre har jeg ikke. Det blir litt røde blomster og en pen juleduk og røde lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. søndag i advent: Stjerne og staker i vinduene, lilla gardiner og lilla duker. Adventsstake og lilla lys, krans på døren med lilla sløyfe. Tar også frem noen engler jeg har som går i sølv og hvitt.

23. Desember (eller noen dager før hvis vi feirer jul borte): Røde gardiner og duker, juleputer i sofaen, juletre, og annen julepynt som hører med! :) Skifter til røde lys i stakene, og kransen på døren får rødt bånd.

ELSKER JUL! :rødme:

Samme her og :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventspynt, som stjerne og adventsstake skal opp den 1 desenmer, pyntingen til jul skjer etter middagen 23 desember (det fikk alltid jeg gjøre:) og treet kommer inn på formiddagen den 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten avsporing her nå, 1. søndag i advent, er det 26. november eller 2.desember i år? Har ikke helt styring, jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten avsporing her nå, 1. søndag i advent, er det 26. november eller 2.desember i år? Har ikke helt styring, jeg :fnise:

Det er siste søndagen i november ;)

Jeg begynner å pynte 1.desember. Da er jeg vel så og si ferdig sammen kveld også. Juletre kommer opp rimelig tidlig her, har ikke ekte tre pga dyrene mine. Men mamma har alltid ekte tre så det gjør meg ingenting ;)

Nå er det ikke lenge igjen. Ååå - gleder meg sånn :nissevink:

Endret av ^KinderMaxi^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Når pleier dere å begynne? Pynter dere masse? Tar dere inn juletre tidlig? Skifter dere bare gardiner? Kan jeg likså godt begynne å pynte i dag?

Pynter aldri til jul. Ser ikke poenget i å markere en den tiden av året en føler seg minst verdt som menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 28. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 28. november.

Her kommer det meste av pynten på plass 1. søndag i advent. Juletreet blir tatt inn i midten av desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter aldri til jul. Ser ikke poenget i å markere en den tiden av året en føler seg minst verdt som menneske.

Å herregud, du er virkelig en trist, trist sjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Har eksamen 1 desember, men når eksamen er over skal jeg løpe rett hjem og pynte :rødme: lesesalen får vente i et par timer.

Men skal og pynte litt med lilla lys etc. første søndagen i advent.

Blir ikke juletre her nei, skal reise hjem til mamma og pappa i julen, juletreet er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat ferdig :) Mannen har vært på guttetur i helga, så da benyttet jeg sjansen. Hater å rydde og styre når alle er hjemme (har gjort det meste etter at lillesnupp har lagt seg).

Alt bortsett fra juletre er satt frem, har aldri hatt enorme mengder julepynt uansett; en stor julestjerne i vinduet på kjøkkenet (kupp fra billigkroken på IKEA), noen lys på balkongen, engler, blomster, levende lys og potpurri med "julelukt".

Det deiligste er at julegavene også er i hus, anbefaler internettshopping på det varmeste! Kinobilletter til venner, DVD-er til de største ungene, bøker til de minste, de voksne overlater jeg til mamma hvis hun vil kjøpe noe til sine søsken eller tantebarn. Prinsesseslott til snuppa står nede i kjelleren. Mannen får fotografering av seg og datteren (han har ei fra før).

Dermed kan jeg bare nyte desember uten de forhatte turene på kjøpesentrene (takler ikke så mange stressa folk samlet på ett sted) :)))

God jul alle sammen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig :) Mannen har vært på guttetur i helga, så da benyttet jeg sjansen. Hater å rydde og styre når alle er hjemme (har gjort det meste etter at lillesnupp har lagt seg).

Alt bortsett fra juletre er satt frem, har aldri hatt enorme mengder julepynt uansett; en stor julestjerne i vinduet på kjøkkenet (kupp fra billigkroken på IKEA), noen lys på balkongen, engler, blomster, levende lys og potpurri med "julelukt".

Det deiligste er at julegavene også er i hus, anbefaler internettshopping på det varmeste! Kinobilletter til venner, DVD-er til de største ungene, bøker til de minste, de voksne overlater jeg til mamma hvis hun vil kjøpe noe til sine søsken eller tantebarn. Prinsesseslott til snuppa står nede i kjelleren. Mannen får fotografering av seg og datteren (han har ei fra før).

Dermed kan jeg bare nyte desember uten de forhatte turene på kjøpesentrene (takler ikke så mange stressa folk samlet på ett sted) :)))

God jul alle sammen!

Min reddene engel!!! Du ga meg akuratt en glimrende idee om hva jeg kan gi små jentene og venna mine til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare blir adventslys hos meg i år. Skal flytte rett før jul. Så må nesten pakke det ned igjen rett etter at jeg har pakket det opp. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...