Gå til innhold

Hanksport,Sportsbransjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg.

Har et par spørsmål angående sportskjeder / nettbutikker som selger sykler. Hvordan er det jeg kan finne ut hvor stor omsetningen er av sykler hos den enkelte bedriften? Jeg prøvde www.ssb.no men fikk ingen treff på ''Velorbis'' og ''xxl'' for å se på statistikkene deres. www.sportsbransjen.no snakket også om omsetning, men av ski,- men de holder dessverre stengt i dag,- så jeg kunne ikke nå dem per tlf for å spørre dem.. Hvilken nettside er det som viser omsetning og statistikk på sykler for en sportsbedrift?

En annen tanke er utleie av klassiske sykler (bysykler) i byen (www.oslobysykkel.no, er ikke det en ganske så stor konkurrent mot alle nett- og vanlige butikker som selger sykler? Det er lønnsomt, men man må helt ned til eks. Oslo for å bruke sykkelen. Man kan ikke la den stå utafor der man bor osv.

Dessuten sier www.hanksport.no at de er best på sykler og ski i 35 år. Og de er medlemer av Sport 1. ''Gjennom vårt medlemskap i Sport 1 drar vi nytte av felles innkjøpsordninger og felles erfaringer fra ledende butikker i hele landet. Dette kommer deg som kunde til gode. '' Hvilken samarbeidsform er dette, egentlig? Er det filialforetak? Og hva mener de med at de driver med felles innkjøpsordninger, kan noen gi meg konkrete eksempler?

Frekke tilbakemeldinger utelukkes. Jeg vil sette meget stor pris på svar ang. emnet. :)

Mvh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...