Gjest Tante Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Broren min har fått ei snuppe og jeg har blitt tante og sambo onkel Vesla er bare 2 mnd, jeg har sett henne 5 ganger, mens sambo bare en Jeg stortrives som tante, virker ikke som han bryr seg så mye som onkel (eller når han var der var han veldig nysgjerrig på henne). Nå skal det sies at han ikke har sett henne mer pga sykdom og jobb. Og han er mer begeistrert for barn når de blir litt større og kan begynne å kommunisere litt Andre som er i samme situasjon? At du er blitt tante og er syns det er stas og samboeren ikke er fullt så engasjert? Dette kan jo endre seg for hans del når snuppa blir større da og begynner å kjenne oss igjen! På hans side har de ikke noe særlig godt familieforhold, så det er kanskje også medvirkende. Håper vi kan ha henne på overnatting etterhvert (det er ikke noe han har imot), men svigerinna mi har ei søster, og er nok enklere å spørre henne om barnevakt enn oss.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Jeg har nettopp blitt tante for litt siden. Og selv om jeg var kjempe glad og ville se henne ofte, må jeg innrømme at jeg var litt skuffa over hvor lite en helt nyfødt baby kommuniserer ja. Jeg har så lite erfaring med babyer at jeg trodde at de var våken og så seg rundt osv. Men det gjør hvis ikke helt nyfødte babyer. Min niese åpnet bare øynene for å skrike ellers sov hun eller spiste. Nå er hun en måned da og kan smile osv.
Gjest angara Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Så flott at dere gleder dere over tanterollen! Jeg er den første i min familie som har fått barn (altså er ikke tante selv), og tantene til babyen min bor langt unna, så de ser henne sjelden. Men når de først møtes, er det SÅ koselig å se at de viser interesse for henne, prøver å få kontakt, og leker sammen. Heia tantene! :-D
Gjest Tante Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Men er det håp for at samboeren min vil vise mer interesse når niesen blir større? Jeg har ikke lyst til å mase om dette enda da veslemor bare er 2 mnd
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Jeg er selv tante, og jeg må innrømme at jeg ikke var spesielt interessert i niesen min da hun var to måneder. Faktisk synes jeg ikke hun var spesielt interessant før hun var rundt året, og nå som 5-åring er hun veldig morsom å være sammen med. Jeg har ingen interesse av babyer, og heldigvis aksepterte foreldrene til niesa mi det. Og de ser at jeg har blitt en ressurs ettersom hun har blitt større!
Gjest Purple Haze Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Gratulerer som tante Det er temmelig vanlig at menn ikke er så interessert i babyer, spesielt andres babyer. Min erfaring er at det endrer seg når barna blir litt større, og kan kommunisere på en annen måte. Gi han tid du, og ikke mas
LukaFrost Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Jeg er også tante og synes det er artig å følge med til utviklingen til ungen. Det er til og med morsomt å høre hvor flink tanteungen er til å gå og å sitte på potte. Ungen er ikke året enda og veldig flink til å gå på potte. I følge en annen trå dher er det visst bare latterlig da, men det er en annen sak. Samboeren min er ikke så veldig engasjert. På den andre siden er ikke jeg særlig engasjert i hans onkelunger heller, så det er igrunnen greit.
Gjest Tante Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Jeg er selv tante, og jeg må innrømme at jeg ikke var spesielt interessert i niesen min da hun var to måneder. Faktisk synes jeg ikke hun var spesielt interessant før hun var rundt året, og nå som 5-åring er hun veldig morsom å være sammen med. Jeg har ingen interesse av babyer, og heldigvis aksepterte foreldrene til niesa mi det. Og de ser at jeg har blitt en ressurs ettersom hun har blitt større! Ok, det er godt å høre
Gjest Tante Skrevet 21. november 2010 #9 Skrevet 21. november 2010 Gratulerer som tante Det er temmelig vanlig at menn ikke er så interessert i babyer, spesielt andres babyer. Min erfaring er at det endrer seg når barna blir litt større, og kan kommunisere på en annen måte. Gi han tid du, og ikke mas Nei, tenkte å ikke mase på han, derfor jeg søkte råd her istede Menn liker ikk mas :D Og takk for det! Jeg storkoser meg med snuppa jeg, blir så rolig når hun ligger på brystet mitt og sover og koser seg!
Gjest Tante Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Jeg er også tante og synes det er artig å følge med til utviklingen til ungen. Det er til og med morsomt å høre hvor flink tanteungen er til å gå og å sitte på potte. Ungen er ikke året enda og veldig flink til å gå på potte. I følge en annen trå dher er det visst bare latterlig da, men det er en annen sak. Samboeren min er ikke så veldig engasjert. På den andre siden er ikke jeg særlig engasjert i hans onkelunger heller, så det er igrunnen greit. Jøss, da har du en flink tanteunge Som allerede går på potte! Er det ofte at du er på besøk hos tanteungen din uten at samboeren din er med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå