Gå til innhold

GOJANE.COM, veldig billig! Men frakt/toll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey, først må jeg bare si at jeg beklager for at jeg spør dumme(ja jeg ser selv hvor dumme de er) spørsmål, men jeg har virkelig ikke peiling..

Gojane.com er en side med mye billige sko/klær osv.

Dette med toll.. Hvis jeg betaler hver for seg og det ligger under 200 kr slipper jeg toll?

Er det alltid moms på ting? Pleier frakt å bli dyrt?

Hva er det man betaler med en gang og hva er det man får slengt i fleisen etterpå? Dette er vel bare frakt som man betaler når man henter?

La oss si at jeg skal kjøpe en bukse til 100 kr, hvor mye blir det ekstra inkludert alt? Er det lurest å kjøpe alt hver for seg eller har det ingen betydning?

Blir veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under 200 kr (varens verdi) ingen ekstra avgifter.

Over 200 kr, du må betale mva (av totatalverdi på pakken = varens verdi + frakt) MVA er 25%. I tillegg tar posten 110 kr(?) i forenklet tollgebyr, altså det du betaler de for at du skal slippe å ordne dette med tollvesnet selv.

Toll er det først på varer over 1000 kr. Det er toll på klær (10,7%) men ikke på sko.

Frakt aner jeg ikke, har aldri handla på GoJane, men regner med det kommer opp hvis du bare går til checkout. Står jo alltid hvor mye det blir, før du betaler. :)

Så, om det lønner seg å kjøpe ting i flere omganger, kommer jo da ann på hvor dyr frakta er, og hvor mye tingene koster. Du må nesten bare regne ut hva det vil koste i ekstra utgifter å kjøpe alt på en gang, og sammenlikne med hvor mye ekstra du må betale i frakt for flere pakker!

Lykke til!

Skrevet

Toll er det først på varer over 1000 kr. Det er toll på klær (10,7%) men ikke på sko.

Det er toll på varer som er tollpliktig uansett pris over 200kr.

Skrevet

Det er toll på varer som er tollpliktig uansett pris over 200kr.

Beklager, var veldig tidlig på morgenen. 1000 kr er grensen for særskilte avgifter (som det ikke er på klær).

Skrevet

Hei og takk for svar dere. Jeg tok en sjangse og shoppet i vei..

jeg har nå bestilt til litt over tusen kr og man får 30% på alle priser(untatt salg), så opp i opp fikk jeg gratis frakt og litt mer.

Nå gjenstår det bare å se hva tollen blir da...

Må bare få sagt at det har kommet veldig mye fint der! :) Sist jeg så rundt på siden var det ikke så mye fint som nå. Vi skulle nesten ha opprettet en egen gojane-tråd hvor vi deler alle de billige og fine tingene vi kjøper der og hvordan kvaliteten og klærne var i virkeligheten :jepp:

Jeg kjøpte 3 par kjoler, 2 par sko(støvletter og høyhælte pumps), 2 topper, 1 fin tynn cardigan og 1 lip balm sett med 4 fine lipbalmer til 183 euro inkludert frakt!! Veldig billig!! Dette blir i norske kroner 1095 kroner!!!

I Norge så hadde allerede tusen-lappen gått etter skoene.. Så man sparer på dette selvom det sikkert blir litt toll. Også har man noe mer ''unikt'' enn H&M og Cubus.

Gleder meg kjempe mye til jeg får pakka :shoppe::duskedame:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...