Gå til innhold

Hva er lov innenfor blogging?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man har en blogg hva er egentlig lov når det kommer til å skrive om de man kjenner. For eksempel: Hvis en venninne oppfører seg kjempe dumt mot meg og jeg blir skikkelig sur... kan jeg da klage om det på bloggen, siden ingen som leser den vet hvem hun er?

Jeg bryr meg ikke om hun leser det fordi jeg kan gjerne fortelle henne selv at hun oppførte seg dumt. Er dette et big no no? Fordi hvis man har blogg skal man jo skrive personlige ting skal man ikke?

Det er jo ingen som vet hvem Lise (oppfunnet navn) er hvis jeg skriver det på min blogg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge hvem som helst kan lese bloggen din, har du ingen garanti for at ikke venninnen din eller noe som kjenner henne/deg leser det du skriver.

jeg hadde ikke skrevet noe om det, i hvert fall ikke brukt navnet på venninnen min.

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg vet ikke, men tror ikke det er lov å henge ut enkelt personer med navn. Men fornavn burde vel kanskje ikke skade eller såre noen, bortsett fra hun som leser om seg selv da.

Må du skrive med navn da ?:P

Skrevet (endret)

Det meste er vel lov vil eg tro, men du bør uansett tenke deg om før du skriver noe, ikkje bruk navn og aller helst ikkje skriv noe om det mens man er påvirket av det som blei sagt/gjort (roe seg ned først, take a deep breath osv). Du kan ende opp med å angre seinere og då er det litt surt om ho har sett det du har skrevet eller at andre har sett det, f.eks.

Endret av Awsome
Skrevet

TS: Ops... :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...