Gjest sunshine-t Skrevet 13. oktober 2003 #1 Skrevet 13. oktober 2003 Har store problemer med det. jeg blir trøtt på kvelden og legger meg samtidig som samboern i håp om å sovne til normal tid. men deter akkurat som det er noe som skjer når jeg legger meg ned på sengen. jeg kan være trøtt i resten av huset, men når jeg legger meg ned,så er det akkurat som jeg våkner mer til live på en måte.. har prøvd såå mye.. men ikke noe hjelper. jeg nekter å ta sovetabeletter siden jeg har ei lita ei huset. noen som har noen kjerringråd eller noe?
Gjest vampie Skrevet 13. oktober 2003 #2 Skrevet 13. oktober 2003 hmmm legger jeg meg på sofaen om dagen eller kvelden mens jeg ser tv slokner jeg på et blunk mens det kan ta et par timer før jeg sovner på soverommet. min teori er at å høre lyder fra tv'en distraherer meg slik at jeg sovner er jo helt stille på soverommet og da konser jeg bare om stillheten... hmmm prøv med en radio på på soverommet da
Gjest sexysadie Skrevet 13. oktober 2003 #3 Skrevet 13. oktober 2003 Jeg prøvde meg med haiku, men lurer på om ikke en varm dusj m en avslappende såpe er veien å gå?
Gjest sunshine-t Skrevet 13. oktober 2003 #4 Skrevet 13. oktober 2003 samboern våkner av radio og badet er vegg i vegg med lillejenta så da våkner hun... blir gaaaal av dette!!!!!!!!!!!!!!! :evil:
Gjest sexysadie Skrevet 13. oktober 2003 #5 Skrevet 13. oktober 2003 Tell silikoninnlegg ilag m mæ.....
Dødspingvinen Skrevet 14. oktober 2003 #7 Skrevet 14. oktober 2003 Du kan prøve noe som heter "valerina natt" (eller der omkring). Urtetabeletter som hjelper meg når jeg sliter med søvnen. Du får kjøpt de på apotek eller i helsekosten.
LilleBille Skrevet 14. oktober 2003 #8 Skrevet 14. oktober 2003 Walk-man/CD med lydbøker... - evt. radio... ikke musikk. Kan anbefales på det varmeste.. (og du kan være sikker på at du sovner akkurat før et eller annet "viktig")
Midnattsol Skrevet 14. oktober 2003 #9 Skrevet 14. oktober 2003 Legg deg ned og slapp av. Ha det HELT stille og rolig rundt deg, det er VIKTIG. Pust inn og tell en, pust ut og tell to, pust inn og tell tre osv. Fortsett slik helt til du har talt til ti, så begynner du på nytt igjen. Fokuser KUN på pusten og tellinga. Dette skal også hjelpe mot f.eks stress, hodepine, (kjærlighetssorg?) søvnløshet osv. Igjen viktig at du ligger, slapper av og har det helt stille rundt deg.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #10 Skrevet 14. oktober 2003 Har store problemer med det. jeg blir trøtt på kvelden og legger meg samtidig som samboern i håp om å sovne til normal tid. men deter akkurat som det er noe som skjer når jeg legger meg ned på sengen. jeg kan være trøtt i resten av huset, men når jeg legger meg ned,så er det akkurat som jeg våkner mer til live på en måte.. har prøvd såå mye.. men ikke noe hjelper. jeg nekter å ta sovetabeletter siden jeg har ei lita ei huset. noen som har noen kjerringråd eller noe? Jeg har akkurat samme problem som deg, og vil helst unngå å ta sovetabletter som man kan bli avhengig av. Min redning har blitt Melatonin, som går inn under betegnelsen "kosttilskudd". Dessverre får man ikke tak i Melatonin her i landet uten å gå via lege, men det selges reseptfritt på helsekosten i USA. Jeg har også hørt at man kan få tak i det på postordre fra Sverige. Melatonin hjelper ikke på selve innsovningen, men er i stedet et hormon (?) som retter opp døgnrytmeforstyrrelser slik at man tror at NÅ skal man sove. Det brukes derfor også mot jetlag.
Gjest sunshine-t Skrevet 14. oktober 2003 #11 Skrevet 14. oktober 2003 valerina natt var som å kanske sukkertøy...funket ikke lurer på om jeg skal høre med legen min om det middelet fra usa....
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #12 Skrevet 15. oktober 2003 Et annet alternativ kan kanksje være å ta kontakt med søvnsenteret? (Vet at det i alle fall ligger et i Bergen) Der prøver de å finne ut hva problemet er og løse det uten sovemiddel
Gjest sunshine-t Skrevet 15. oktober 2003 #13 Skrevet 15. oktober 2003 hmm..god ide!! skal sjekke om de har ett sånt i stavanger..
Gjest Tex Skrevet 16. oktober 2003 #14 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har fått medisin som heter Vallergan av legen min. Hos meg er det psykisk betinget at jeg ikke får sove, men dette er en allergimedisin som gis til folk som har lette til moderate innsovningsproblemer. De har da den bivirkningen at man blir trøtt. Jeg var livredd for sovemedisiner, ikke våkne hvis ungene våkner osv, men disse er helt supre. Valerina Natt hjalp ingenting på meg. Jeg tar bare en halv tablett av og til, som er så lite at det er umulig å spore i blodet ditt selv rett etterpå, og jeg sover som en stein..... Deilig......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå