Gjest Nabojenta Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Heisann. Jeg vurderer å utdanne meg som politi. Har sett igjennom de fysiske kravene som står listet på hjemmesiden til politihøgskolen, og lurer på om man kommer inn likevel om man ikke scorer 1 på alle testene? Også lurer jeg på hvilket snitt fra videregående man må ha for å klare å komme inn? Jeg har gått helse og sosial, ambulansefag og går nå allmenn påbyggning. Ligger på et snitt mellom 3-4 tror jeg, men har planer om å forbedre det voldsomt etter jul.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Samordna opptaks sine sider gir deg svar på karakterkravet fra 2010. Du må fylle 20 i løpet av året du søker om opptak. Resten av opptakskravene Krav til fysiske tester Som du ser kan du totalt ikke ha mer enn 20 poeng. Så du trenger ikke ha 1 på alle testene, men jo mindre poeng, jo større sjanse er det for at du består totalt. Med andre ord er det avhengig av hvor bra du gjør det på de andre testene.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Du må også gjennom samtale med opptaksnemnda for å bli vurdert skikket, så du kommer ikke inn kun på bakgrunn av karakterer og fysikk.
artaniz Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Heisann. Jeg vurderer å utdanne meg som politi. Har sett igjennom de fysiske kravene som står listet på hjemmesiden til politihøgskolen, og lurer på om man kommer inn likevel om man ikke scorer 1 på alle testene? Også lurer jeg på hvilket snitt fra videregående man må ha for å klare å komme inn? Jeg har gått helse og sosial, ambulansefag og går nå allmenn påbyggning. Ligger på et snitt mellom 3-4 tror jeg, men har planer om å forbedre det voldsomt etter jul. Hei, det går ann å komme inn uten å få 1 på alle fysiske testene. Du kan ikke overskride 20 poeng totalt, eller 10 poeng på styrketestene, dvs benk og bom. angående poeng, så har vel det nederste snittet ligget på ca 48 konkurransepoeng de siste årene for å få tilbud om studieplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå