Gå til innhold

Daten min gjør litt rare ting, synes jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr som er veldig bra på mange måter, men det har vært noen episoder hvor jeg bare må stusse litt..

Episode 1

Vi står på busstoppet og skal ta buss inn til byen for å gå på konsert. Jeg fisker opp en 50-lapp fra veska så jeg har den klar til bussen kommer, og tenker at om jeg går først på så kjøper jeg bussbillett til oss begge. Raskt, enkelt og greit! Det er imidlertid han som kommer går først på, da jeg løp bak først og hjalp en barnevogn inn. Jeg kommer inn i det det er hans tur til å betale (med en 100-lapp)Han sier ingenting, men bussjåføren spør faktisk om det er for begge?! Nei, sier daten og får 78 kr tilbake i veksel....

Det er ikke det at jeg forventer å bli påspandert, og klarer fint å betale for meg og mitt, men jeg hadde jo tenkt til å betale alt i samme slengen for både meg og han... merkelig greie når det er snakk om 22kr synes jeg, hmmm...

Episode 2

Vi har vært ute og kjørt med hans bil og kommer hjem til meg hvor vi skal inn og lage middag. Mens vi har vært borte har det snødd mye slik at vi ikke kommer inn på gårdsplassen + at brøyteren har laget brøytekant som vi må måke bort for å få satt bilen hans på plass. vi måker begge to for å få bilen hans inn i gården. Når bilen hans er på plass setter jeg igang med å måke frem min egen bil slik at jeg kan få den ut senere på kvelden.. Daten sier han må inn en tur, så jeg fortsetter å måke og tenker at han snart kommer ut igjen, men nei... da jeg er ferdig etter 20 min kommer jeg inn og finner han i sofaen hvor han drikker kaffe og leser avisen, hmmm....

Episode 3

Vi reiser på tur med danske-båten, og skal spise vårt første ofisielle måltid ute (riktignok bare lunsj i hamburger bar, men likevel) etter at vi har bestilt maten setter vi oss ned for å vente, vi snakker litt, men plutselig tar han frem mobilen og starter å taste... Jeg antar det er en melding han svarer på, men det fortsetter i det uendelige,, tilslutt spør jeg om han ikke snart er ferdig?! .. og da får jeg vite at han slett ikke skriver mld, men faktisk tok frem mobilen for å spille spill på den, hmmm

Jeg synes rett og slett dette er merkelige ting å gjøre for en fyr på 30 år! yes, tretti år faktisk! Virker ikke som om de sosiale antennene er helt med bestandig?! Eller kanskje han og jeg bare har helt forskjellig tankegang..

Hva hadde DU tenkt hvis din date (kjæreste) gjorde disse tingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løp, og se seg ikke tilbake. Fyren mangler stil, klasse og alminnelig høflighet. Herre, hvor finner dere damer disse mannfolkene??

Skrevet

Det høres bare utrolig sært ut alle de tilfellene du nevner. Det er jo ikke at det er så veldig seriøse, grusomme ting, men det er litt sært og veldig merkelig spør du meg. Det er ikke lik noen oppførsel jeg har møtt når jeg har vært på date.

I episode 1 virker han ganske gjerrig på en måte, som ikke vil betale for deg også.

I episode 2 virker det som at han er lat og ikke respekterer deg som setter seg ned i soffaen istedet for å hjelpe.

I episode 3 virker det som at han er totalt uinteressert i hva du forteller og sier, og ditt selskap generelt.

Men det er bare sånn jeg ser på det. Og det er jo ikke akkurat ønskede egenskaper i en fremtdig partner, så om jeg var deg, ville jeg vært litt bekymret ja.

Skrevet

Absolutt IKKE noe å samle på! Husk i starten av et forhold er det normalt å vise fram sin beste side.....han er gjennomsyra egoist, ikke bra for deg!

Skrevet

Hvis jeg hadde møtt en fyr som oppførte seg sånn som du beskriver, hadde jeg mistet interessen temmelig kjapt. Egoisme, mangel på sosiale antenner/selvsentrert, lite galant/grådig = nei takk. Uansett hvor vakre øyne, god humor, eller interessant jobb han har, hadde dette vært tre ekstremt dårlige egenskaper som jeg aldri kunne ha akseptert.

Skrevet

Jeg hadde tenkt at innstillingen og oppførselen til vedkommende er helt feil.

Skrevet

Legg til at det gjerne er i begynnelsen av forholdet man legger smørsiden til og vil vise hvilket catch man er. Med tiden vil dette skinnet blekne slik at ens virkelige jeg kommer frem. Mao: denne fyren vil ikke bli bedre, tvert i mot. At du gidder...

Gjest Sommertid
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke dette er de verste tingene en mann kan gjøre, men litt sært, ja kanskje.

Mest sansynelig så tenker han sikkert ikke lenger. Om dette bare er ting som skjer en skjelden gang synes jeg ikke du skal legge så alt for masse i det, men om det skjer ofte kan det jo bli en plage.

Edit: Apropo buss hendelsen, jeg hadde sikkert gjort det samme som han, rett og slett av gammel vane. Jeg betaler alltid bare for meg selv på bussen så da kan det være fort gjort å ikke tenke lenger.

Endret av Sommertid
Skrevet

Jeg synes ikke dette er de verste tingene en mann kan gjøre, men litt sært, ja kanskje.

Mest sansynelig så tenker han sikkert ikke lenger. Om dette bare er ting som skjer en skjelden gang synes jeg ikke du skal legge så alt for masse i det, men om det skjer ofte kan det jo bli en plage.

Edit: Apropo buss hendelsen, jeg hadde sikkert gjort det samme som han, rett og slett av gammel vane. Jeg betaler alltid bare for meg selv på bussen så da kan det være fort gjort å ikke tenke lenger.

Tja, det er vel sikkert ikke av ond vilje han er slik, men om du har rett så er han direkte sløv, ja utilgivelig sløv.

Skrevet

Takker for svar :)

Nei, altså, det er jo ikke det værste en mann kan gjøre mot en kvinne dette, hehe! Men det er jo ikke akkurat en væremåte man forventer å støte på i en datingfase, og særlig imponerende er det heller ikke.. Så ja, jeg har blitt litt tja.. *paff* Og vet ikke helt hva jeg skal tro...

Skrevet

Episode 1: ville jeg ikke brydd meg så mye om. Mange damer foretrekker å betale for seg selv, kanskje eksen hans var sånn eller han av en eller annen grunn fikk inntrykk av at du er sånn? Jeg ville ihvertfall ikke hengt meg opp i det hvis det er en isolert episode, men hvis du har sett andre tegn på gjerrighet kan det selvfølgelig ha noe å si.

Episode 2 og 3: sært. Skikkelig sært. Hadde han vært hjemme hos deg mange ganger før måke-episoden? Hørtes ihvertfall ut som om han var ganske så husvarm... Jeg synes begge episodene kan tyde litt på enten en person som er selvopptatt og egoistisk - eller det kan kanskje forklares ut fra misforståelser og at han er vant til å være singel (hvis han er det, da). Det vet nesten du best - det virker som om du har en mistanke om at han er slik?

Skrevet

unnskyld meg, men 3 eksempel var så sært at jeg måtte le høyt :ler:

• Liker 1
Skrevet

Jeg dater en fyr som er veldig bra på mange måter, men det har vært noen episoder hvor jeg bare må stusse litt..

Episode 1

Vi står på busstoppet og skal ta buss inn til byen for å gå på konsert. Jeg fisker opp en 50-lapp fra veska så jeg har den klar til bussen kommer, og tenker at om jeg går først på så kjøper jeg bussbillett til oss begge. Raskt, enkelt og greit! Det er imidlertid han som kommer går først på, da jeg løp bak først og hjalp en barnevogn inn. Jeg kommer inn i det det er hans tur til å betale (med en 100-lapp)Han sier ingenting, men bussjåføren spør faktisk om det er for begge?! Nei, sier daten og får 78 kr tilbake i veksel....

Det er ikke det at jeg forventer å bli påspandert, og klarer fint å betale for meg og mitt, men jeg hadde jo tenkt til å betale alt i samme slengen for både meg og han... merkelig greie når det er snakk om 22kr synes jeg, hmmm...

Episode 2

Vi har vært ute og kjørt med hans bil og kommer hjem til meg hvor vi skal inn og lage middag. Mens vi har vært borte har det snødd mye slik at vi ikke kommer inn på gårdsplassen + at brøyteren har laget brøytekant som vi må måke bort for å få satt bilen hans på plass. vi måker begge to for å få bilen hans inn i gården. Når bilen hans er på plass setter jeg igang med å måke frem min egen bil slik at jeg kan få den ut senere på kvelden.. Daten sier han må inn en tur, så jeg fortsetter å måke og tenker at han snart kommer ut igjen, men nei... da jeg er ferdig etter 20 min kommer jeg inn og finner han i sofaen hvor han drikker kaffe og leser avisen, hmmm....

Episode 3

Vi reiser på tur med danske-båten, og skal spise vårt første ofisielle måltid ute (riktignok bare lunsj i hamburger bar, men likevel) etter at vi har bestilt maten setter vi oss ned for å vente, vi snakker litt, men plutselig tar han frem mobilen og starter å taste... Jeg antar det er en melding han svarer på, men det fortsetter i det uendelige,, tilslutt spør jeg om han ikke snart er ferdig?! .. og da får jeg vite at han slett ikke skriver mld, men faktisk tok frem mobilen for å spille spill på den, hmmm

Jeg synes rett og slett dette er merkelige ting å gjøre for en fyr på 30 år! yes, tretti år faktisk! Virker ikke som om de sosiale antennene er helt med bestandig?! Eller kanskje han og jeg bare har helt forskjellig tankegang..

Hvis jeg var kvinne hadde jeg sikkert tenkt noe sånnt som dette:

Episode 1: Neste gang skal jeg date noen som har råd til taxi

Episode 2: Neste gang skal jeg date noen som setter meg i sofaen med et glass rødvin, setter på musikk og sier han er tilbake om noen minutter. At han måket for MIN bil ville vært en hyggelig overaskelse å oppdage når jeg skulle hjem (man vil ha dama hjem med gode tanker ;) )

Episode 3: Neste gang skal jeg date noen som har oppfører seg som om de har en 0 bak 3-tallet isteden for et 1-tall foran. Sagt på en annen måte har jeg funnet ut at det å være voksen ikke nødvendigvis har noe med alder å gjøre. Eller omvendt.

Skrevet

Episode 1: ville jeg ikke brydd meg så mye om. Mange damer foretrekker å betale for seg selv, kanskje eksen hans var sånn eller han av en eller annen grunn fikk inntrykk av at du er sånn? Jeg ville ihvertfall ikke hengt meg opp i det hvis det er en isolert episode, men hvis du har sett andre tegn på gjerrighet kan det selvfølgelig ha noe å si.

Episode 2 og 3: sært. Skikkelig sært. Hadde han vært hjemme hos deg mange ganger før måke-episoden? Hørtes ihvertfall ut som om han var ganske så husvarm... Jeg synes begge episodene kan tyde litt på enten en person som er selvopptatt og egoistisk - eller det kan kanskje forklares ut fra misforståelser og at han er vant til å være singel (hvis han er det, da). Det vet nesten du best - det virker som om du har en mistanke om at han er slik?

Måten du tenker angående buss-episoden er en fin måte å tenke på ja, det kan jo faktisk være slik som du sier... Han har ikke ellers vært gjerrig når vi f.eks har vært i butikken.. Så tror ikke det er gjerrighet det går i, men heller at han ikke har den forståelsen om at hvis en betaler begges bussbilett så går det raskere, det er småpenger og det viser at vi på en måte har noe mer til felles enn alle de andre på bussen som har betalt hver sin billett. For meg hadde det vært en fin gest å gjøre for han liksom..

Når det gjelder snømåkingen, så nei... han hadde kanskje vært hos meg 3 ulike helger tilsammen da det skjedde...

Selv stusser han jo ikke over disse tingene i det hele tatt, er liksom helt normalt for han... Nå har jeg ikke nevnt noe heller, utenom den gangen da han begynte å spille på telefonen... Da beklaget han og sa at han skjønte det ikke var noe alright gjort, men det var jo først da jeg fortalte ham det da... Han klarte ikke å tenke den tanken av seg selv liksom, hhhhhm

Skrevet

Episode 1

Episode 2

Episode 3

:hoho: prikken over i-en er det at han enkelt og greit spilte litt Snake istedet for å prate med deg. Nei, han høres merksnodig ut :opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...